Stjärna med ljus till julgranen

Centaur

Trådstartare
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)
 
Jag har gjort en egen. Jag tog ritkigt stabil ståltråd (rejäl stängseltråd) och böjde till en stjänra. Den klädde jag i ett tunt lager glitter och tog sedan ljusslingan och snurrade den runt stjärnan innan resten fick hamna i granen. Jag använder altså en sådan där uteljusslinga med små lampor i.
Den är rätt tung så den böjer lätt granens topp om man inte har en kraftig sådan eller ser till att fästa den långt ner.
 
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)

Den vi alltid hade när jag var liten (och pappa fortfarande har) ser lite ut som en sådan där klassisk metallstjärna man har i fönstret fast mindre och med en ihålig fot att sätta på toppen. Har dock inte sätt sådana till salu någon gång.
Tråkigt för den lyser väldigt fint!

Kollat på utländska nätbutiker? Amazon till exempel?
 
Den vi alltid hade när jag var liten (och pappa fortfarande har) ser lite ut som en sådan där klassisk metallstjärna man har i fönstret fast mindre och med en ihålig fot att sätta på toppen. Har dock inte sätt sådana till salu någon gång.
Tråkigt för den lyser väldigt fint!

Kollat på utländska nätbutiker? Amazon till exempel?
Lägg ut bild i jul, jag blir jättenyfiken:-)
 
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)
Googlade på toppstjärna med belysning, och fick bland annat upp denna;

http://www.chilli.se/belysning/julb...FGwH1qEPY4Dl8_4RtrQLFgD22YnKtSGExCxoC4Wvw_wcB
Men den var ju inte billig direkt... Men fin! Och det är riktigt fint med ljus i toppen, så kanske ska skaffa det jag med... :)
 
422548.jpg

Från Jula :)
 
Den från Chilli var ju jättefin! :)

Julas också men bor så långt från närmaste butik.
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
943
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 061
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
947
Senast: Trasten
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp