Bukefalos 28 år!

Stjärna med ljus till julgranen

Centaur

Trådstartare
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)
 
Jag har gjort en egen. Jag tog ritkigt stabil ståltråd (rejäl stängseltråd) och böjde till en stjänra. Den klädde jag i ett tunt lager glitter och tog sedan ljusslingan och snurrade den runt stjärnan innan resten fick hamna i granen. Jag använder altså en sådan där uteljusslinga med små lampor i.
Den är rätt tung så den böjer lätt granens topp om man inte har en kraftig sådan eller ser till att fästa den långt ner.
 
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)

Den vi alltid hade när jag var liten (och pappa fortfarande har) ser lite ut som en sådan där klassisk metallstjärna man har i fönstret fast mindre och med en ihålig fot att sätta på toppen. Har dock inte sätt sådana till salu någon gång.
Tråkigt för den lyser väldigt fint!

Kollat på utländska nätbutiker? Amazon till exempel?
 
Den vi alltid hade när jag var liten (och pappa fortfarande har) ser lite ut som en sådan där klassisk metallstjärna man har i fönstret fast mindre och med en ihålig fot att sätta på toppen. Har dock inte sätt sådana till salu någon gång.
Tråkigt för den lyser väldigt fint!

Kollat på utländska nätbutiker? Amazon till exempel?
Lägg ut bild i jul, jag blir jättenyfiken:-)
 
Vill ha en lysande stjärna i toppen av granen. Finns såna fortfarande att få tag på? Har försökt googla men hittade endast en gammal på tradera som såg ganska brandfarlig ut...

Kan antigen vara en sån som man trär över ett ljus eller med eget ljus. :)
Googlade på toppstjärna med belysning, och fick bland annat upp denna;

http://www.chilli.se/belysning/julb...FGwH1qEPY4Dl8_4RtrQLFgD22YnKtSGExCxoC4Wvw_wcB
Men den var ju inte billig direkt... Men fin! Och det är riktigt fint med ljus i toppen, så kanske ska skaffa det jag med... :)
 
422548.jpg

Från Jula :)
 
Den från Chilli var ju jättefin! :)

Julas också men bor så långt från närmaste butik.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 424
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
979
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 677
Senast: Snurrfian
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp