Stjärtlappar!

axel

Trådstartare
Ska nu visa (Mest för att reta Mackan:D ) mina förlängda, fastsättningsbara i nerfällt läge samt att sätta på varmt foder vb.

Foto0026.jpg

Foto0024-1.jpg
Kolla designen- små hästskor i reflex:angel:

Sv: Stjärtlappar!

Ska nu visa (Mest för att reta Mackan:D ) mina förlängda, fastsättningsbara i nerfällt läge samt att sätta på varmt foder vb.

Foto0026.jpg

Foto0024-1.jpg

Men vad i helvete :rofl: :rofl: :rofl:
Hur frusna är de om rumpan egentligen :D
ang. designen - det där kan du ju ta patent på ju :rofl:

Otroligt smarta saker! Om man inte delade hage med svanslappsätaren from Hell, min häst har varken svanslappar eller päls på svansroten kvar...

Min val. har slitit av åtskilliga tidigare, men har nu bättrat sig, när den inte är lika lätt att få grepp om :devil: .

haha va kul det ser ut, jag hade en fjording som slet loss varenda sjärtlap han fick tag på :D

Du ser ju hur öppet landskapet är=blåshål.
Förr stod den lilla lappen rätt opp o var mkt inbjudande till att ta tag i.
Med denna räcker det med ETT täcke då vinden inte kommer åt att lyfta upp HELA täcket.:idea:

Förresten så hjälper de specialdesignade magtäckena :D att oxå hålla vinden borta underifrån.

Foto0025.jpg

Sitter som ett skruvstäd!!

Senast ändrad:

:rofl:

Snyggt!!

Håller med om att det ser ut att vara ett blåshål, men på sommaren skulle jag gärna byta med dig, för insekterna lär väl blåsa bort...

Har du ett knäppe under lappen med, eller tyngder längst ned?

"mimus, som aldrig haft problem med stjärtarna"

Jag tror att jag ska stjäla din idé och se om jag kanske kan få behålla både lappar och svans på hästen om de sitter hårdare, han ser så dumt kal ut nu...

:rofl:

Snyggt!!

Håller med om att det ser ut att vara ett blåshål, men på sommaren skulle jag gärna byta med dig, för insekterna lär väl blåsa bort...

Har du ett knäppe under lappen med, eller tyngder längst ned?

"mimus, som aldrig haft problem med stjärtarna"
Jag har sytt fast ringar som sitter fast med resår,( för att de ska kunna uträtta sina behov )om jag har satt fast den i hakarna till svansremmen.

tyvärr så blåser det inte på sommaren, och vi har så mkt broms att de inte kan vara ute om dagarna.

Foto0026.jpg

Foto0024-1.jpg

:rofl: :rofl: Du är rolig, du:rofl:

Men det var snyggt :D

Magvarianten ser lite ut som isisar i eksemtäckte, lite kåldolme sådär. Fast varmt och skönt har dom . Nu får du ta upp beställningar och börja sälja på postorder:idea:

Har faktiskt alltid tänkt på det där med vinden underifrån :crazy:

Döö!
Man ser inte maglapparna, iom att de sitter fast inunder täcket. De har 2 olika varianter i olika tjocklek.

Började med dessa för att stora hästens täcken inte når runt inunder o hon har en stor yta( BUKEN) som blev kall o långhårig.
Om jag klipper bort det, så måste jag ersätta den med ngt annat för att det inte ska bli likadant på nolltid..
Behöver nu bara klippa henne 1 gång/ år.

Dessutom är det få täcken som har värmeisolering ända ner på täcket, utan brukar sluta 2 dm högre upp- skit!

jag har även ett supertjockt täcke med en permanent fodrad lång stjärtlapp.
tycker att det är bra när man kan kombinera ETT täcke allteftersom vädret skiftar- avtagbar hals mm

Senast ändrad:

Döö!
Man ser inte maglapparna, iom att de sitter fast inunder täcket. De har 2 olika varianter i olika tjocklek.

Började med dessa för att stora hästens täcken inte når runt inunder o hon har en stor yta( BUKEN) som blev kall o långhårig.
Om jag klipper bort det, så måste jag ersätta den med ngt annat för att det inte ska bli likadant på nolltid..

Dessutom är det få täcken som har värmeisolering ända ner på täcket, utan brukar sluta 2 dm högre upp- skit!

tycker att det är bra när man kan kombinera ETT täcke allteftersom vädret skiftar- avtagbar hals mm

Men hallå!
alltså har dina hästar typ 0,5 meter längre/tjockare lår och rumpa än andras eller? för vinden blåser ju annars bara EMELLAN benen på en "normal" :angel: häst - inte PÅ eller EMOT benen/rumpan :D
har stjärtlapp av NORMAL storlek vi :angel:

och ang. magen så får du väl se till att skaffa dig ett sto med NORMAL hårväxt. Min blodis klipps också bara en gång/år och inte f-n har HAN hårig mage för den skull :rofl:

Mackan/som ätit julmat i två dagar och måste få igång energin lite via humor :D

Fast - designen var snygg.... hmmm... funderar lite..... :D

Senast ändrad:

Döö!

Men döööö liite inrullat såg det allt ut, alltså. Men varmt och mysigt dom får varken frysa magen eller blåskatarr heller:idea:

Jag har inte heller gillat att fodret tar slut långt upp och stackars klippta magen har bara tunt täcke. :crazy: Så idén är bra fast den ahr isisvarning:p

Du är gammal :p o inte uppdaterad vad gäller ny täckesutformning:rofl:
De har "leg arches" för att det ska gå att få in täcket under magen, utan att spänna gjordarna så mkt att det påverkar frambenens rörelsefrihet.

Mitt sto hade ju kissproblem under 2 vintrar, då jag trodde att hon var superbrunstig. Men sen hon fick varmt om stjärten har hon slutat med det. Det är nu 3 år sen.

Om det nu ska vara S T J Ä R T lapp, så bör den fylla en funktion, vilket jag inte tycker att de vanliga gör. Den är mest bra som vindflöjel o tuggben åt häst:crazy:

Om det nu ska vara S T J Ä R T lapp, så bör den fylla en funktion, vilket jag inte tycker att de vanliga gör. Den är mest bra som vindflöjel o tuggben åt häst:crazy:

Och vem har döpt det till sjärtlapp :angel:

svans FLÄRP kallas det vanligtvis :angel: :D

Du är gammal :p o inte uppdaterad vad gäller ny täckesutformning:rofl:
De har "leg arches" för att det ska gå att få in täcket under magen, utan att spänna gjordarna så mkt att det påverkar frambenens rörelsefrihet.

Mitt sto hade ju kissproblem under 2 vintrar, då jag trodde att hon var superbrunstig. Men sen hon fick varmt om stjärten har hon slutat med det. Det är nu 3 år sen.

Ja, det må jag säga:eek: , hänger inte med alls :crazy: stackars hästen har bara liten stjärtlapp och ingen lapp på magen, men å andra sidan pälsen kvar :idea: Fast mycket till päls är det ju inte kanske....

Varför har du inte ben på dem också:idea: Tror det finns nåt slags hundtäcken med ben som du kan ha som förebild. :angel: :p

Men jag sa att det var snyggt, ju och ingen blåskatarr heller, precis som jag sa:bow:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 524
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 969
Senast: Grazing
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 948
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka