Stockholms skärgård

Amk

Trådstartare
I juli har jag och min sambo tänkt ta med hunden för att upptäcka stockholms skärgård. I nuläget är vi inne på att tälta för att kunna stanna så länge vi vill på samma plats, och för att inte bli bundna till bokade vandrarhemsnätter. Själv har jag varit i skärgården som barn, men knappt alls som vuxen. Jag vill därför ha tips på fina platser att besöka, roliga saker att göra och om det finns något som man bör undvika. Vi gillar att upptäcka natur, kultur och att undvika att trängas med allt för många andra semesterfirare.
 
I juli har jag och min sambo tänkt ta med hunden för att upptäcka stockholms skärgård. I nuläget är vi inne på att tälta för att kunna stanna så länge vi vill på samma plats, och för att inte bli bundna till bokade vandrarhemsnätter. Själv har jag varit i skärgården som barn, men knappt alls som vuxen. Jag vill därför ha tips på fina platser att besöka, roliga saker att göra och om det finns något som man bör undvika. Vi gillar att upptäcka natur, kultur och att undvika att trängas med allt för många andra semesterfirare.
Jag antar att ni inte har egen båt eftersom ni inte ska sova i den?
Utan ska åka med Waxholmsbolaget.
 
Köp ett båtluffarkort och åk runt så mycket ni orkar och vill. Det är jättemysigt att efter några dagars tältande ta en heldag med lite strandhugg att sitta på akterdäck och njuta av utsikten och en massa vin. :cool: :d
 
Ok
Jag gillar öarna Norröra, Rödlöga.
Saltkråkan spelades in delvis på Norröra. Rödlöga har söta små röda stugor. Med Waxholmsbåtarna kommer man inte så långt ut men de öarna tycker jag "känns skärgård"


Norrut gillar jag Arholma och Lidö.
Lidö värdshus har riktigt god mat!

Förra året började en ny båt-linje som går från Arholma och sen söderut dvs man behöver inte åka in till waxholm/Sthlm emellan.

Tid att åka är nog i börja eller slutet sv sommaren om man inte vill ha mkt folk.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 737
Senast: Hyacinth
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 750
Senast: cirkus
·
R
Äldre I år har jag och min bror lovat våra kids en solsemester efter alla resor till snön. Uppdraget att hitta "rätt" resmål föll på mig...
2
Svar
30
· Visningar
2 085
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp