Stolpar för inhägning

Rimfaxe

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tag i stolpar och tillhörande fötter så att man enkelt kan hägna in en del av ridbanan. Jag behöver inte hinderstolpar, utan vill ha tag i lätta stoplar, av den typen som man kan använda för tillfällig stängsling ( exempel ). Det viktiga är att det går att fästa band/rep i stolpen och att de ska vara lätta att hantera/flytta. :idea: De ska också inte behöva slås ner i backen, utan måste ha fötter ungefär som hinderstöd.

Någon som har något förslag på vad för typ av stolpar man kan köpa? Kanske finns det inte av den typen jag söker? :(
 
Det där är ju bolestolpen som skall slås ner i backen.

Känner inte till lätta stolpar på fötter. Däremot finns det koner som man kan sätta rep i upptill, det kan ju funka att hägna av en bit av ridbanan med.
 
Hm, tyvärr blir nog det lite för lågt, jag har tänkt mig att ha så att jag kan löslongera hästen på ett mindre område. När man använder hela ridbanan blir det mest jag som får motion. :p

Jag tänkte mig mest om det fanns lösa, lätta stolpar, som man bara kunde sätta ner i fotstöd, men jag antar att man antingen måste köpa hinderstöd, eller konstruera fötter själv till den typen av stolpe som jag visade exempel på...

Tack ändå! :)
 
Vi har redan en fast longeringsvolt, men när vi löshoppar använder jag vanliga elstängselstolpar i plast som man trampar ner i ridbaneunderlaget. Sen drar jag några rader elband (utan el). Fungerar alldeles utmärkt och går på ett kick att sätta upp. Stolparna har man dessutom använding för om man skulle vilja göra en temporär hage t.ex.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har alldeles nyligen upptäckt det här med att vara fodervärd åt patrull/försvarsmaktshundar, blev minst sagt nyfiken och försöker nu...
Svar
9
· Visningar
2 364
Senast: Nenyah
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från "utomstående".. hästen ifråga är egentligen inte min, utan ägs av min mor (men hon är hästrädd och har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Iaraphel
·
Avel det har blivit lite ändrade planer hos mig! Har ett sto som jag har haft utlånat på foder för träning/tävling, tanken var att hon skulle...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Emsan
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 511
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp