Stora BPH, MH & MT tråden.

Precis min tanke, men problemet är att det ändå är ett så pass 'allvarligt' problem som jag gärna skulle vilja kunna se via mentalbeskrivningar. Asni har det ju uppenbarligen jobbigt och jag vill inte främja att fler hundar som har hennes problematik föds upp.

Det är ju inte heller något som folk ofta pratar om. Ungefär som aggression mot andra hundar; jag vet en aussie som tävlas högt i klasserna, gjort fint MH etc men försöker hugga alla hundar som går förbi dem på tävlingar.

Jag vet inte hur man ska komma åt det. Kanske ett moment där föraren ska gå själv och en figge går längre bort? Jag vet inte.

För vår del räckte det att TL stod ensam, en bit från publiken. Det gick min hund igång på som fan. Hon ansåg att det måste vara något tokigt med honom, som inte stod med resten av gruppen...

Liknande trådar

Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Hundavel&Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 315
Hästliv Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 230
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Fritid, Barn

Hund, Katt, Andra Djur

• Feliway någon?
  • Akvarietråden lll

Hästrelaterat