Stora BPH, MH & MT tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det vet jag. :) Tyckte bara det var lite kul när vi pratade om ögonhöjd att han verkade vilja ta sig tillbaka dit i ett senare moment ;)

Jag förstår tanken på BPH, luta sig över hunden kan ju uppfattas som ett hotbeteende. Instrueras TL också att inte se hunden i ögonen fast de kan hamna i ögonhöjd?
TL ska själv kunna avgöra hur hen ska agera för att inte verka hotfull (inom rimliga gränser). Det finns ingen anledning att inte titta en hund i ögonen om den bara uppfattar det som positivt.
 
Qila (min fd hund som flyttat till syster) var iväg på BPH med sin husse och det gick bra, kommentar från TL hade varit "Trygg orädd hund som inte gillar främlingar". Inte särskilt rastypiskt då cardigans i regel älskar folk men hon har ju inte haft så mycket möjlighet socialtränas då det varit corona och var dessutom med om väldigt klumpiga domare på inoff utställning i höstas när hon var lite spökig.


Qilabph.png
 
På söndag ska pappas DS (ett barnbarn till Dahlia) äntligen göra MH! Han har blivit bortlottad flera gånger men nu kom han äntligen med, hans enda kullsyskon ska också göra MH samtidigt. Blir kul att jämföra 😊
Insåg att han inte ägde något vanligt halsband (som inte är halvstryp eller sele) så han skulle panikköpa något nu :p
 
Hörde av mig till arrangören om att vårt BPH inte finns hos SKK.
Fick svar ikväll
"Tack för att du hörde av dig angående din hunds BPH resultat.
Tyvärr gick inte protokollet iväg till SKK som det skulle. Nu har det skickats till SKK.
Vi ber så mycket om ursäktar detta."


Undrar om inget hade hänt om jag inte frågat?
Kollade en av de andra hundarna och den fanns inte heller.
 
Hörde av mig till arrangören om att vårt BPH inte finns hos SKK.
Fick svar ikväll
"Tack för att du hörde av dig angående din hunds BPH resultat.
Tyvärr gick inte protokollet iväg till SKK som det skulle. Nu har det skickats till SKK.
Vi ber så mycket om ursäktar detta."


Undrar om inget hade hänt om jag inte frågat?
Kollade en av de andra hundarna och den fanns inte heller.
Det hade senast upptäckts nästa gång beskrivaren skickade in resultat.
 
Ja det ingår, man ska sätta sig på huk vid hanteringen av alla raser oavsett storlek.

/ Tidigare testledare för BPH.
Såg precis en film från ett BPH idag där personen inte satte sig på huk. Kom o tänka på att jag läst detta då. Kollade igenom filmen från min hunds BPH och den personen satte sig inte heller på huk. Är det nya regler tro? :confused:
 
Såg precis en film från ett BPH idag där personen inte satte sig på huk. Kom o tänka på att jag läst detta då. Kollade igenom filmen från min hunds BPH och den personen satte sig inte heller på huk. Är det nya regler tro? :confused:

Blev tvungen att kolla filmen från Viktors BPH i mars 2020 och där sätter sig faktiskt inte tl på huk heller utan hen böjer sig över Viktor. Vet inte om de ändrat, när jag var aktiv tl så skulle vi iaf sätta oss på huk.
 
Blev tvungen att kolla filmen från Viktors BPH i mars 2020 och där sätter sig faktiskt inte tl på huk heller utan hen böjer sig över Viktor. Vet inte om de ändrat, när jag var aktiv tl så skulle vi iaf sätta oss på huk.
Intressant! Vi ska iväg o göra BPH i början på Juni igen, ska se hur de gör då :)
 
Tycker det överensstämmer med hur han är. Dock brukar han bjuda upp till lek mycket mer hemma och vid träning så han lekintresse med föraren ligger nog egentligen högre i "vanliga" situationer. Även dragkampsintresset är större när han får kampa med mig, han blir lite ställd över att han ska leka med någon annan :) I övrigt kände jag igen honom helt och hållet och han var sig själv :heart Och så diagrammet:
1622551779302.png
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kan för mitt liv inte förstå denna stora tilltro till MH/BPH? Alla jag känner som göra sådana tränar ju inför dem så det säger ju...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 538
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 202
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp