Stora bumlingtråden...aka kallblod

BB7201E9-3508-44FF-87E8-0167C3A0D99E.jpeg

Det här är Tubbe som är 9 år.
 
75FD7A9C-1F51-4996-9806-70071C854EB3.jpeg

Och till sist Rymd som är 5 år.

Jag är uppvuxen i en släkt med lantbrukare där morfar hade ardenner och farfar hade nordsvenskar. Dessa användes praktiskt i lantbruk och skog, så både körning och hingstkatalog fick jag med mig som barn. 😊
 
Jag älskar att se en häst som älskar att dra, det är typ det roligaste som finns att hålla i tömmarna då! :love:
Vackra Relä som jag hade på foder åkte med mig på ett tredagarsevent uppe på Boden Western Farm en sommar, där tävlade vi i horse-pulling en av dagarna och det var så himla häftigt!
Det är helt underbart! Hon är som en annan häst. Jag har inte vågat köra på ett tag då hon varit lite väl tittig på ridturer samt blev skrämd av två lösa hundar. Men det är en helt annan häst när man spänner för. Så jag ska försöka köra desto mer nu. Det största hindret var att börja sela igen med tunga lokselen, efter barnafödande och inte så mycket träning är det ett halvt träningspass bara att få på selen. Men nu har vi kommit igång på den punkten och det känns inte som ett oöverstigligt berg längre. :)

Häftigt att tävla i horse-pulling! Urkraft.
 
Det är helt underbart! Hon är som en annan häst. Jag har inte vågat köra på ett tag då hon varit lite väl tittig på ridturer samt blev skrämd av två lösa hundar. Men det är en helt annan häst när man spänner för. Så jag ska försöka köra desto mer nu. Det största hindret var att börja sela igen med tunga lokselen, efter barnafödande och inte så mycket träning är det ett halvt träningspass bara att få på selen. Men nu har vi kommit igång på den punkten och det känns inte som ett oöverstigligt berg längre. :)

Häftigt att tävla i horse-pulling! Urkraft.

Åh vad roligt det låter! Inte kämpandet med selar och lösa hundar då, utan att ni kommit igång igen. :) Hon är verkligen så fin!
När jag jobbade som groom i flera år och bara gjorde grovgöra, liksom mocka och täcka och leda och allt det där frågade folk ofta om jag inte saknade att/ville rida. Nej, men jag saknar körningen som fan! Det är det bästa!
Både trav och bruks och vardag. :love:

Ja, det var rätt coolt. :D Vi vann inte men jag trooor vi kom trea. Av typ fem. :angel: Men bara att de kom på att ha det som gren tycker jag var jättekul!
 

Liknande trådar

C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 097
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp