Stora bumlingtråden...aka kallblod

Unga fröken bumling är något mer energisk än Bjälke ;) Hon brukar få rasta av sig på egen hand först, för det blir lite lättare att hantera henne och få någon vettig träning gjord då :D
83889188_10157966296957566_6704500986221690880_n.jpg
 
Nordis-stoet jag rider är betäckt med Glim 2003, superfin isabellfärgad Bruksnordis. Hoppas på en riktigt fin fölunge. Hon ska föla i maj någongång. Tills dess jobbar vi på dressyren/uteritter några dagar i veckan tills hon säger ifrån.
Polly som hon heter är efter Joar 1812

Har ingen koll på Nordsvenska Brukshästaveln men tänkte lägga upp detta, kanske någon som har koll om inget annat kommer där säkert upp söta fölbilder om allt år som det ska
 
Nordis-stoet jag rider är betäckt med Glim 2003, superfin isabellfärgad Bruksnordis. Hoppas på en riktigt fin fölunge. Hon ska föla i maj någongång. Tills dess jobbar vi på dressyren/uteritter några dagar i veckan tills hon säger ifrån.
Polly som hon heter är efter Joar 1812

Har ingen koll på Nordsvenska Brukshästaveln men tänkte lägga upp detta, kanske någon som har koll om inget annat kommer där säkert upp söta fölbilder om allt år som det ska
Glim är så fin :love:

Har gått mycket i betäckningstankar men vet inte. Vi får se i framtiden. Har en liten dröm om att ha en nordisflock, men det kanske får bli min 50-års kris en vacker dag. :D
 
Bjälke fortsätter att förundra. Idag fick de gå ut i sommarhagen för det ska komma några och skrapa bort lera i de andra hagarna. Bjälke for som en virvelvind (om än en inte allt för lätt sådan) fram och tillbaka i hagen. Att han ens orkar springa så mycket. Han verkar glad. :D
De andra hästarna stod bara och glodde på bumlingen som for som ett torrt skinn.
 
Bjälke fortsätter att förundra. Idag fick de gå ut i sommarhagen för det ska komma några och skrapa bort lera i de andra hagarna. Bjälke for som en virvelvind (om än en inte allt för lätt sådan) fram och tillbaka i hagen. Att han ens orkar springa så mycket. Han verkar glad. :D
De andra hästarna stod bara och glodde på bumlingen som for som ett torrt skinn.

Alltså....jag älskar hans namn....så....bumlingaktigt på det allra bästa sättet.
 
Skulle lasta min bumling i fredags.. fick en känsla av att hon inte var så pepp då hon låg på sidan och snarkade i lösdriften när jag kom.
Och nej, hon ville inte gå på lastbilen! Då kom en elak medhjälpare och petade med ett spö på hennes bakben som resulterade i att tjockisen stegrade. Långsamt och jävlig nonchalant.
När hon märkte att ingen kommer ge sig efter ca 5 min reste hon sig på bakbenen och HOPPADE in i lastbilen.
Sen stod hon och sov hela resan O_o :D
 
Hej Alla!
Jag spann vidare på Bumlingtråden, för att samla bilder på olika Kallblod med ryttare, och visa proportionerna på dem. Vore intressant att veta Bumlingarnas ras, höjd, ryttarnas längd och hur de ser ut ihop.
@Narcissa
Är det ok med dig, ts?
 

Liknande trådar

C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 099
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp