Stora jobbsökartråden

Rekord i avslag idag; tre. Ett från jobbet jag varit på vju på och två till där jag (inte jätteförvånande) inte blivit kallad.
Dock oknäckt över det. Just Tack, men nej tack, tar mig inte särskilt hårt. Tänker att det är många sökanden bara.
Mer knäckande är tanken på att vara arbetslös i höst :nailbiting:

@Gimlan
"Det löser sig till hösten" Min pappas motto, fungerar alltid jättebra då det går att använda tre årstider av fyra ;) Till hösten är en lång tid, tycker det ändå verkar gå bra för dig! Med tanke på att du får komma till intervjuer.

kl
Jag måste trappa upp mitt jobbsökande nu, kan kanske få rad (schema) inom hemtjänsten till hösten men vill hellre göra något annat. Har faktiskt sökt jobb på arbetsförmedlingen, undra om det är positivt eller negativt att jag aldrig behövt dem?

Rekord i avslag idag; tre. Ett från jobbet jag varit på vju på och två till där jag (inte jätteförvånande) inte blivit kallad.
Dock oknäckt över det. Just Tack, men nej tack, tar mig inte särskilt hårt. Tänker att det är många sökanden bara.
Mer knäckande är tanken på att vara arbetslös i höst :nailbiting:
Det är nog så att det är många sökande. Är ju jättebra att du fått komma på intervju iaf :) Än finns det ju chans till att få jobb i höst!

Jag väntar på svar från en intervju jag var på för 1 månad sen. Och har blivit kallad till intervju för en trainee-tjänst som jag väldigt väldigt gärna skulle vilja ha! Nervöst :S

Jag är nojigt lagd så jag oroar mig alltid för framtiden. Över dock på att inte göra det och tänka mer positivt. Försöker se det här med jobbsökande som en tillfällig period där jag får lära mig saker om mig själv. Det fungerar i viss mån.

Åh, hoppas du får tjänsten! Vad är det mer specifikt för en tjänst @Bubble ?

@Gimlan
"Det löser sig till hösten" Min pappas motto, fungerar alltid jättebra då det går att använda tre årstider av fyra ;) Till hösten är en lång tid, tycker det ändå verkar gå bra för dig! Med tanke på att du får komma till intervjuer.

kl
Jag måste trappa upp mitt jobbsökande nu, kan kanske få rad (schema) inom hemtjänsten till hösten men vill hellre göra något annat. Har faktiskt sökt jobb på arbetsförmedlingen, undra om det är positivt eller negativt att jag aldrig behövt dem?
Jag är faktiskt sugen på att jobba på Arbetsförmedlingen jag också :p

Bra och bra, jag söker rätt mycket jobb, är kreativ och verkligen letar efter jobb så sett till ansträngningen ger det inte så mycket utdelning.

Håller tummarna! :up:

Såg nyss att ett Eventföretag sökte folk via facebook i en stad ca 13 mil härifrån på torsdag och lördag. Jag har jobbat åt detta företag förut en dag och då fick jag stå och tillverka glassrån och bjuda kunderna (Coop Forum butik) på glass :p Denna gång var det visst att dela ut gratis prover på hund och katt mat ;)
Skulle få mer information senare, funderar på att ta det faktiskt, även fast det bara är 2 dagar (5 tim/dag) o 13 mil enkel resa bort :p
Men om man ska fundera ett varv till så kanske det inte är värt det med tanke på bensinpengarna dit, om jag inte tar tåget dit då vill säga, fast då får jag en bra bit o promenera istället :grin: Brukar vara ganska bra betalt på dessa eventjobb faktiskt så kanske kan va värt ändå, vi får se :p

Sen ang. praktik på matbutiker, vad tror ni är lättast chans till jobb/extra jobb efter en praktik, i en stor butik som typ ICA Maxi/ City Gross eller på en något mindre butik som Coop konsum/ ICA nära /ICA kvantum /Lidl butik?

Jag är så dum att jag oroar mig över att ens skicka en jobbansökan :o men det är liksom första gången ju! :p

(Och nej, jag oroar mig inte över att få ett nej - snarare tvärtom :o snacka om ego! :angel:)

Jag är så dum att jag oroar mig över att ens skicka en jobbansökan :o men det är liksom första gången ju! :p

(Och nej, jag oroar mig inte över att få ett nej - snarare tvärtom :o snacka om ego! :angel:)
Det är ju bra!! Go girl!!

Alls behöver inte sitta hemma och grina bara för att jag gör det :D

Jag är nojigt lagd så jag oroar mig alltid för framtiden. Över dock på att inte göra det och tänka mer positivt. Försöker se det här med jobbsökande som en tillfällig period där jag får lära mig saker om mig själv. Det fungerar i viss mån.

Åh, hoppas du får tjänsten! Vad är det mer specifikt för en tjänst @Bubble ?

Det är ju bra att försöka se det så :)

Tack jag hoppas att det inte var så många som var på intervju iaf. Det är en tjänst som redovisningsekonom/rådgivare, man får börja med redovisning och sen eventuellt komma in på rådgivning efterhand så det verkar ju bra :)

Trainee-tjänsten är inom kommunen, 1 år på ekonomiavdelningen. Jag jobbar ju inom kommunen nu så hade varit jättebra att få stanna :)

Sitter och "söker jobb" på secondhand butikens "söka jobb dator" just nu.. man får tydligen sitta här och söka jobb på arbetstid :p
Hittade en ny utbildning via lernia som är snarlik den jag funderade på att gå tidigare i vårast. (Serviceutbildning med fördjupning hette den) Mejlade lernia och frågade när de hade tänkt ha nästa kursstart för den utbildningen och fick till svar i september. Men om jag var intresserad av handel så hade de en liknande utb. nu med start på Måndag som heter Försäljning och kundservice, fick en blanket att läsa, och den verkar faktiskt inte så dum den utb. heller :)
De fanns inriktining detaljhandel, kundservice/reception och företagssäljare. Så detaljhandel passr ju utmärkt för mig.
Funderar skarpt på att åka iväg till af o anmäla mig dit nu. Menar, borde ju vara bättre att gå en utbildning på några veckor (10-13v) och kanske ha större chans till jobb i butik än att sitta här och inte få ut nånting alls?!
Eller är en praktik på 3 mån i butik bättre/större chans till jobb? :confused: vad tror ni?

Dessutom så kan jag ju alltid hoppa av utb. om det inte visar sig vara något för mig? Eller om jag skulle få jobb eller dylikt.
Eller resonerar jag galet nu??:banghead:O_o

Tänkte i alla fal sticka till AF starax o snacka med dom, o se vad dom tycker. Praktik i butik eller utbildningen?
Min sambo tyckre jag får göra som jag vill men att en praktik borde vara det bästa än att "kasta bort massa tid på en blaha utbildning"

Vad tror ni? Är ni några erfarenheter av lernias utbildnignar? Känner du någon som fått jobb efter det isf?

Update: Var in till Af nyss och snackade lite med dem. Valet blev enkelt, man fick inte ha praktik i butiker under sommaren pga inte förhindra lediga platser till sommarjobb så att säga. Berättade även för af vad jag fick göra på secondhandbutiken (diska o plocka upp prylar) o de tyckte det lät konstigt och verkade förstå att jag ville byta. Dessutom tyckte dom att de var ett bra val att välja utbildningen. SÅ det blev att jag skrev in mig på den :p

Det skulle vara en "test modul" första veckan, för att se om man ville gå utbildningen och att man hade förutsättningarna att kunna gå den..
Sedan fick jag veta att utb. jag var intresserad utav från början (serviceutbildning med fördjupning) var en "för utbildning" eller vad jag ska säga. O denna som jag ska gå nu var en typ av fortsättningsutbildning på den. Men det skulle tydligen gå lika bra att börja på denna på en gång.. vilket är bra så slipper jag vänta enda till september.
+ att man tydligen kunde kombinera extra jobb under utb. :) och om jag fattade rätt kunde man även pausa utb. om det blev mycket jobb, och om det är sant så är det ju kanon! + att det ingick praktik i slutet av utbildningen, så då får jag ju min praktik trots allt :D

Hoppas nu bara att jag verkligen får gå utb. efter "test modulen" (:confused::nailbiting:) och att det funkar bra att kombinera med ev. jobb :up:
Ska bli så skönt att slippa arbetsträningen, usch för den. Men är tydligen inskriven på den till fredag ändå :meh:
Men eftersom det verkar bli jobb för mig på Torsdag och man är ledig på Fredag så är det ju bara imorgon kvar... :)

Hoppar in i tråden nu, då jag också söker jobb. Är inskriven på arbetsförmedlingen nu och var där på informationsmöte idag. Så i 45 minuter har jag suttit och lyssnat på "Ja, ni vet att ni nog inte får jobb om ni bara söker ett jobb i månaden" samt en genomgång av allt som redan blev sagt när jag var där för att skriva in mig :p Men jag ska inte klaga, de var trevliga i alla fall.

Nu har jag även hittat en annons på ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha, och därför får jag förjäkla prestationsångest när det gäller att skicka in en ansökan. Försöker förklara för mig själv att jag åtminstone har större chans att få jobbet om jag skickar in en ansökan jämfört med om jag inte gör det (såklart) och har skrivit ett personligt brev. Ska dock kolla igenom det några gånger till och kika en extra gång på mitt CV innan jag skickar iväg allt. Målet är dock att ha det gjort innan jag lägger mig ikväll. Huh så läskigt. Tidigare jobb har jag fått genom kontakter eller genom att ringa till chefer, så det här med att skicka in ordentlig ansökan är helt nytt för mig.

Jag är faktiskt sugen på att jobba på Arbetsförmedlingen jag också :p

Bra och bra, jag söker rätt mycket jobb, är kreativ och verkligen letar efter jobb så sett till ansträngningen ger det inte så mycket utdelning.
Ja, det är nog ett varierande och trevligt jobb!

De sökte en till af nu i säffle, man skulle ha minst 180 hp men stod ingenting om inom vad

Hoppar in i tråden nu, då jag också söker jobb. Är inskriven på arbetsförmedlingen nu och var där på informationsmöte idag. Så i 45 minuter har jag suttit och lyssnat på "Ja, ni vet att ni nog inte får jobb om ni bara söker ett jobb i månaden" samt en genomgång av allt som redan blev sagt när jag var där för att skriva in mig :p Men jag ska inte klaga, de var trevliga i alla fall.

Nu har jag även hittat en annons på ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha, och därför får jag förjäkla prestationsångest när det gäller att skicka in en ansökan. Försöker förklara för mig själv att jag åtminstone har större chans att få jobbet om jag skickar in en ansökan jämfört med om jag inte gör det (såklart) och har skrivit ett personligt brev. Ska dock kolla igenom det några gånger till och kika en extra gång på mitt CV innan jag skickar iväg allt. Målet är dock att ha det gjort innan jag lägger mig ikväll. Huh så läskigt. Tidigare jobb har jag fått genom kontakter eller genom att ringa till chefer, så det här med att skicka in ordentlig ansökan är helt nytt för mig.
Jag har blivit härdad, oftast funderar jag knappt längre innan jag skickar, då har jag ändå bara varit inskriven på af i två månader :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?
  • Födda-24
Tillbaka