Stora jobbsökartråden

För mig går det äntligen framåt, har skrivit på anställningsavtal så nu är jag officiellt timanställd! Har nu fått pass för en månad framöver och jobbar i genomsnitt 37 h/v, och de skulle försöka hitta en fast tjänst till mig framåt hösten om allt går bra under sommaren. Wohoo!
Wohoo!! Stort Grattis!

För mig går det äntligen framåt, har skrivit på anställningsavtal så nu är jag officiellt timanställd! Har nu fått pass för en månad framöver och jobbar i genomsnitt 37 h/v, och de skulle försöka hitta en fast tjänst till mig framåt hösten om allt går bra under sommaren. Wohoo!
Duktigt! Grattis! :D :D

Jag har blivit härdad, oftast funderar jag knappt längre innan jag skickar, då har jag ändå bara varit inskriven på af i två månader :p

Jag önskar att jag kunde vara lite mer åt det hållet! Nu har jag ägnat en stund åt att prata i telefon med en vän som jobbat på liknande arbetsplats under lång tid. Hon känner mig väldigt väl och har alltid bra saker att säga, så vi bollade lite idéer kring vad jag kan ha med i mitt personliga brev och vilka grejer jag ska lyfta fram lite extra. Önskar nästan att det var hon som skrev åt mig istället, för hjälp vad hon uttrycker sig bra och så mycket positiva saker hon har att säga om mig :o Toksnäll är hon verkligen och nu ska jag börja om på personliga brevet för att få det riktigt, riktigt bra.

Och så har jag kört fast. Eller rättare sagt, har svårt att börja igen. Jag skrev en del tidigare idag och kom igång fint, men så blev jag avbruten mitt i och kom av mig helt. GAH. Sitter nu och lyssnar på bra musik som får mig på bra humör, försöker fixa lite i hemmet för att känna att något bra blir gjort (i hopp om att kunna fortsätta med "det bra" och skriva klart den där ansökningen). Men fy. Jag känner mest för att gömma mig under täcket och hoppas på bättre tider eller något, trots att jag vet att det absolut inte hjälper det minsta :(

@Red_Chili säg till om du vill ha hjälp eller genomläsning. Ingen cv-expert men dock journalist så jag är bra på korta snärtiga formuleringar och språk i stort.

Får jag klaga lite? Är inte på själva jobbsökandet utan på min sambo.
Sa till honom igår att jag sitter faktiskt inte helt i båten efter jag hoppade av skolan, jag har ändå ett jobb. Jag vill söka mig bort från den branschen, men om jag ville skulle jag kunna jobba varje dag 7-22. Men nej, han är så negativ! Kan inte alls hålla med om att jag ändå har ett bra utgångsläge.
Blir absolut inte mindre stress och ångest över att ha hoppat av skolan när han beter sig så där.

Men till något annat:
Har ni också fullt av jobbannonser till säljare av vattendammsugare i era län? Alla marknadsför en unik produkt som tja, är samma sak.
Var hos arbetsintervju hos en av dem för några år sedan, så seriöst kändes det inte

Hmm..sitter här och funderar på om jag har "gjort bort mig" lite med att tacka ja till de här 2 dagars jobbet :/
Det är ca 13 mil dit enkel resa och frågan är o det blir något kvar på lönen o milersättning efter man dragit bort bensinkostnaderna O_o:yuck:
Men nu är det försent att ändra sig, då jag bekräftat att jag ska ta jobbet. + att jag upptäckte att jag behöver fylla på olja i min bil innan jag drar iväg..:cautious: Innan detta är klart så förlorar jag väl nästan på att utföra jobbet :banghead:

Förresten, är det någon här som har koll på milersättning?
Nu kanske detta blir lite annat när det bara gäller 2 dagar än om man var tillsvidare anställd.. men hur som helst så skrev "chefen" detta: "Lägger på några mil som en egen utbetalning separat från lönen". Vad menar hon egentligen med det? Och hur vet hon hur många mil jag egentligen har kört?
I ett senare mejl skrev hon att jag skulle få 18.50kr/milen.

Senast ändrad:
Har sparkat mig själv i röven och skickat iväg min jobbansökan idag :D Tack för ditt pepp @Gimlan :love:
:banana::bump::banana: Bra :) och pepp är ju det man behöver till och från i alla fall :) Jag har börjat känna mig lite mer pepp, börjar på en ev Sveriges största tidningar om tio dagar, åtta veckor, så nu siktar jag på det och tänker att det är en fin pinne i CV:t som kan ge fler möjligheter framöver :)

KL

Jag är såå nerrvös så att jag spricker. Måste skriva av mig
Har ett bra jobb idag men känner att det är dags att ta sig vidare.
Hittade ett jobb som jag sökte på ett stort företag, tog två veckor innan jag fick svar och var en av väääldigt många som fick komma på intervju. Var på intervju igår och ja är så nerrvös nu. Nästa vecka får jag svar på om jag går vidare, jag kände att jag och min ev. nya chef klickade mkt bra. Dessvärre fick jag honom att skratta flera gången vilket kanske inte är ett bra tecken?
jag är duktigare än vad jag tror och märker att ja har svårt att lyfta fram det på ett rakt sätt. Jag svarade väldigt ärligt på allting, för jag är väldigt dålig på att luras. Jag tror jag förmedlade en väldigt glad otroligt lojal person med kontrollbehov och viljan att lära, vilket kan vara bra för tjänsten. Däremot så är jag en väldigt intresserad person som kanske kan verka spretig eftersom jag gärna ägnar mig åt många saker och provar nya saker hela tiden på fritiden(dock så har ja haft samma jobb i snart fyra år) så jag är ju inte flaxig av mig jobbmässigt.

jag analyserar ihjäl mig, är det helt galet om man får folk att skratta flera gånger? det känns kanske fel..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka