Stora jobbsökartråden

Ringde min nuvarande chef tidigare idag. Kom till telefonsvararen som talade om att hon var sjuk. :/ Så har fortfarande inte fått veta något om något eventuellt nytt schema eller vad som sker efter kontraktet löpt ut..:meh::banghead:
Bestämde mig för att skicka iväg ett mejl till henne istället och hoppas hon svarar på mejl hemifrån.

Ringde sedan till den nya kondis-chefen, vars nummer var "ej i bruk" O_o.
Kollar AFs-sida typ flera ggr i timmen om det kommit in något nytt, men det står lika still där som i morse... som vanligt :cautious:
Sitter o funderar vad som kommer ske till hösten...jobb? praktik? Lernia-utbildning? :confused: Eller i värsta fall - inget av dom :nailbiting: Vad göra?!

Har inte börjat panika - än. Besked om ev förlängning nästa vecka... Blir det inget så lär jag väl panika då och krypa till korset till mitt gamla timvik... +fortsätta söka jobb då. Gör jag ju nu med - men med klena resultat.

Om man söker nytt jobb i en ny stad, hur gör ni med intervjuerna? Kan ju inte vara borta från jobbet liksom, jobbar kontorstider.

Är det någon ide att söka ett jobb som börjar innan man kan avsluta nuvarande jobb? Det handlar om ett jobb som kräver universitetsutbildning.

I mitten av september åker jag ned till Tyskland och provjobbar/hälsar på, om allt funkar och så åker jag ned i januari någon gång! :nailbiting:

Åhh så roligt! Hur blev det med resekostnaden, betalar de den?

Alla; Fan också, har insett att jag helt tappat gnistan för att söka jobb! Min handläggare på AF kommer tillbaka den 25e och efter det är tanken att vi ska sätta mig i någon åtgärd. Vet inte riktigt vad det blir, men något där jag får hjälp att utveckla mig på det personliga planet så det hjälper mig jobbsök och intervjuer mm. Samtidigt som jag söker jobb och jobbar på tehandeln. Står bara och stampar nu, men i morgon ska jag se till att få iväg ett par ansökningar, om det så bara är utifrån mina standardhandlingar (cv + personligt brev), men nu med bild som jag har fixat! :up:

Hej bipoläraadhdbarn!

Vad sur jag är nu! Platsannonsen på ett arbete jag skulle söka angav sista ansökningsdag idag, men när jag klickar mig vidare för att ansöka på deras websida står det att annonsen är inaktiv och att det inte går att söka tjänsten.

SUCK!

Leta rätt på en mejladress till företaget och sök och skriv att det stod i annonsen att idag var sista ansökningsdag och att du testar att söka trots att det var borta från deras hemsida eftersom du är så intresserad :)

Sökt ett gäng jobb idag. Och sökte ett ännu större gäng för nån vecka sen. Väntar på svar om ev förlängning på sommarjobbet samt att företaget jag jobbade för innan sommaren hörde av sig och undrade över mina planer för hösten. Orkar inte känna efter hur det känns. Finns ju inget man kan göra för att påverka känns det som.

Åhh så roligt! Hur blev det med resekostnaden, betalar de den?

Alla; Fan också, har insett att jag helt tappat gnistan för att söka jobb! Min handläggare på AF kommer tillbaka den 25e och efter det är tanken att vi ska sätta mig i någon åtgärd. Vet inte riktigt vad det blir, men något där jag får hjälp att utveckla mig på det personliga planet så det hjälper mig jobbsök och intervjuer mm. Samtidigt som jag söker jobb och jobbar på tehandeln. Står bara och stampar nu, men i morgon ska jag se till att få iväg ett par ansökningar, om det så bara är utifrån mina standardhandlingar (cv + personligt brev), men nu med bild som jag har fixat! :up:

Hej bipoläraadhdbarn!
Men då kanske du kan få en liten pepp när din handläggare kommer tillbaka? :)
Söka jobb har börjat gå på ganska mycket rutin för mig nu. Sen händer det ju inget för det. Men det känns inte heller så jobbigt. Om än meningslöst eftersom det inte händer så mycket.

@Strindlund Jag betalar den själv, kanske kan få bidrag när jag åker ned "på riktigt". Ska dock antagligen till AF i morgon eller övermorgon så jag tänkte höra om man kunde typ söka något bidrag eller så.

Men då kanske du kan få en liten pepp när din handläggare kommer tillbaka? :)
Söka jobb har börjat gå på ganska mycket rutin för mig nu. Sen händer det ju inget för det. Men det känns inte heller så jobbigt. Om än meningslöst eftersom det inte händer så mycket.

Det är ju förhoppningen! Har försökt att hitta någon mailadress utan resultat, kommer bara till en allmän infoadress, men inget annat. Frågan är om jag kanske skulle maila den och be om en adress till en ansvarig i min region?

Vad sur jag är nu! Platsannonsen på ett arbete jag skulle söka angav sista ansökningsdag idag, men när jag klickar mig vidare för att ansöka på deras websida står det att annonsen är inaktiv och att det inte går att söka tjänsten.

SUCK!

Många går vidare med rekryteringen när tillräckligt många intressanta ansökningar kommit in. Vänta aldrig med att söka om det ett riktigt intressant jobb!

Många går vidare med rekryteringen när tillräckligt många intressanta ansökningar kommit in. Vänta aldrig med att söka om det ett riktigt intressant jobb!

Jo, jag förstår ju det! Tyvärr var det helt enkelt att jag hade dålig koll den här gången. Det finns en annan tjänst ute som är av samma karaktär från samma arbetsgivare, dock inte specifikt för detta jobb. Kanske jag söka där och i så fall om jag är intressant nog så finns det en chans att jag kommer in på den vägen.

Står på jobbet nu så får fixa det när jag kommer hem.

Nu har jag fått ett månadsschema! Har schema fram till oktober, sen ska vi "utvärdera" känner mig inte trygg alls med det faktiskt.
Är ledig en del i september (en helg i början och en vecka i månadsskiftet till oktober) vilket lät som det kunde ligga mig i fatet. Men jag sa ändå till i början av augusti just för att slippa problem kring det.

Jag är säker på att jag inte är ensam om att vara orolig för jobb i framtiden, men jag börjar verkligen undra :( Alltså, jag har inte haft något jobb värt sitt namn här i livet och jag förstår ju vilken dålig sits jag har då jag har nästan inget i mitt CV - så jag är beredd att ta olika möjliga vikariejobb/deltidsjobb och säljarjobb/butikjobb/servicejobb för att kunna samla ihop olika jobberfarenheter.
Men.
Jag är gravt hörselskadad :cry: Man har ju hört så mycket om att dessa jobb jag nämnt är de bästa att börja med som ungdom/ung vuxen då man jämt söker efter folk där. Men hur sjutton kan det hjälpa mig när jag ofta inte kan höra de folk som jag tydligen ska ge service till? Ingen arbetsgivare kommer att vilja anställa någon som oftast inte hör kunderna och säkert kommer att säga "Ursäkta vad sa du? ... Va, förlåt, kan du säga det där igen? ... Och igen?" Både till kunder, kollegor och arbetsgivare.

Det känns bara så hopplöst ibland då jag skulle verkligen vilja kunna jobba i såna snabba/lätta jobb för att kunna samla ihop jobberfarenheter :cry: Jag behöver tips och hjälp! Vad för andra jobb finns det som inte alltid kräver direkt kontakt med kunden men ändå som en ung vuxen utan arbetslivserfarenhet kan jobba med? :crazy:

Jag är säker på att jag inte är ensam om att vara orolig för jobb i framtiden, men jag börjar verkligen undra :( Alltså, jag har inte haft något jobb värt sitt namn här i livet och jag förstår ju vilken dålig sits jag har då jag har nästan inget i mitt CV - så jag är beredd att ta olika möjliga vikariejobb/deltidsjobb och säljarjobb/butikjobb/servicejobb för att kunna samla ihop olika jobberfarenheter.
Men.
Jag är gravt hörselskadad :cry: Man har ju hört så mycket om att dessa jobb jag nämnt är de bästa att börja med som ungdom/ung vuxen då man jämt söker efter folk där. Men hur sjutton kan det hjälpa mig när jag ofta inte kan höra de folk som jag tydligen ska ge service till? Ingen arbetsgivare kommer att vilja anställa någon som oftast inte hör kunderna och säkert kommer att säga "Ursäkta vad sa du? ... Va, förlåt, kan du säga det där igen? ... Och igen?" Både till kunder, kollegor och arbetsgivare.

Det känns bara så hopplöst ibland då jag skulle verkligen vilja kunna jobba i såna snabba/lätta jobb för att kunna samla ihop jobberfarenheter :cry: Jag behöver tips och hjälp! Vad för andra jobb finns det som inte alltid kräver direkt kontakt med kunden men ändå som en ung vuxen utan arbetslivserfarenhet kan jobba med? :crazy:

Ställer samma fråga till dig som till så många andra här; är du inskriven på AF? Där har du rätt till hjälp! Läs mer på den här länken;
http://www.arbetsformedlingen.se/Fo...xtra-stod/Har-du-en-funktionsnedsattning.html

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka