Jahopp. "Vi har valt att inte gå vidare med dig."
Life sucks. Bara att ta nya tag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant – men en sur känslaJahopp. "Vi har valt att inte gå vidare med dig."
Sant – men en sur känslaKollar jobb och deppar. Försöker peppa mig med att jag åtminstone sökt en hög med jobb redan den här månaden.
Vad tror ni om det? Är det då fräckt att ringa? Jag tolkar det som att rekryteraren inte vill ha en massa folk som ringer. En annan jag pratade med sa att det visar ju att man verkligen vill få jobbet, så jag vet inte hur jag ska göra.
Har du seriösa frågor? Ring! Annars, låt bli.
Att ringa och tjata om något halvrelevant ger inga plus i kanten (däremot kan det vara guld värt att följa upp mingelkontakter och spontanansökningar med ett samtal).
Det står inget om vilken omfattning tjänsterna är etc. Jag skulle vilja höra om de söker specifikt för vissa tjänster eller om chef- och ansvarsområden redan är tillsatta mm. Är det en anledning att ringa? Det är ju sådant jag kan få veta sedan, om jag går vidare i processen. Och en fråga till, en arbetsgivare som anställer mig har möjlighet att få vissa bidrag, är det något att nämna eller börjar den som rekryterar att fundera vad det är för "fel" på mig då? Och alltså inte prioriteras för tjänsterna.
Jag hade iaf ringt med de frågorna.
Sjukt svårt att veta hur man ska göra med bidragsfrågan. Beror så mycket på vem personen i andra änden är. Jag är tyvärr rädd för fördomar, så jag hade väntat med att säga det till en ev intervju. Givetvis beror det också på orsaken till bidragen, men jag (som har ett funktionshinder som inte märks i en arbetssituation men har lett till att jag legat efter i skolan) håller tyvärr inne med det tills jag känner folk.
Jag hade nog mejlat frågorna faktiskt.Jag fick ju ett mail på att jag sökt tjänsten, endast med namnet, som jag antar är rekryteringsansvarig. MÅNGA söker det här jobbet, 15 st tjänster utannonseras. Jag vill verkligen gå vidare i processen. Ansökte igår, vill ringa i morgon. Kan man göra det fast att det inte finns ngt telefonnummer utlagt? Räcker ju med en googling så får jag upp telefonnumret.
Vad tror ni om det? Är det då fräckt att ringa? Jag tolkar det som att rekryteraren inte vill ha en massa folk som ringer. En annan jag pratade med sa att det visar ju att man verkligen vill få jobbet, så jag vet inte hur jag ska göra.
Jag håller med, och jag håller också min diagnos utanför jobbet. Jag tror det är bättre om det inte finns särskilda skäl att berätta om det.@Strindlund Jag har valt att inte berätta på mitt jobb om min diagnos, men då kan de inte få något bidrag för mig. Det är inte många alls som jag har berätta om min diagnos för alls. Men om jag var du, skulle jag berätta det tidigast på intervjun.
Hade jag berättat på mitt jobb jag har idag, skulle jag nog inte ens fått jobbet. Kan säga att de verkar jättenöjda med mig. Men ibland önskar jag att man fick lite förståelse för de problemen jag har.Jag håller med, och jag håller också min diagnos utanför jobbet. Jag tror det är bättre om det inte finns särskilda skäl att berätta om det.
Sant – men en sur känslaKollar jobb och deppar. Försöker peppa mig med att jag åtminstone sökt en hög med jobb redan den här månaden.
Hoho, tror du hörde det i en buke-trådJo, det är jäkligt deppigt. Jag försöker vara lite klämkäck för att jag vet med mig att ingen vill anställa en gnällspikEller ja, det är vad jag har hört i alla fall. Själv har jag ju inget jobb så vad vet jag egentligen?
Nej, nu får jag skärpa mig. Inget sådant. Fast ibland så är det bara så lockande att gnälla!
Exakt så kan jag tänka och känna också. Verkligen exakt!Hade jag berättat på mitt jobb jag har idag, skulle jag nog inte ens fått jobbet. Kan säga att de verkar jättenöjda med mig. Men ibland önskar jag att man fick lite förståelse för de problemen jag har.
Hoho, tror du hörde det i en buke-tråd
Men vafan? Vad ska man göra då? Är ju inte direkt kul att inte ha jobb. Borde väl vara bra att man gnäller för att man vill ha ett jobb?![]()
Jahopp. "Vi har valt att inte gå vidare med dig."
Men det är ju jättebra! Då har du ju gjort ett bra intryck+ 1 på den! "Tyvärr valde inte brukaren dig." Rekryteraren frågade dock om hen fick lämna mitt CV till en annan brukare som var i behov av en assistent, svarade att det gick bra. Vad har jag att förlora liksom?