Stora jobbsökartråden

Grattis!! Åh vad roligt!!

Själv är jag nervös inför ett möte med en potentiell arbetsgivare. Mötet bestämdes i går kväll, så jag har inte hunnit förbereda mig någonting.

Så får ringa till min aktivitet via arbetsförmedlingen och säga jag inte kommer eftersom jag måste förbereda mig litegrann för mitt möte med den här Divisionschefen. Dessutom mår jag fruktansvärt illa :( på grund av Graviditet:)

Håll tummarna att aktiviteten inte gnäller om det.

HJÄLP!!! Jag fick jobbet. Vet inte hur det känns men jag flyttar alltså till Värnamo i mitten på December... Har lite panik faktiskt. Vad har jag gett mig in på?

Grattis! :D Du har nog gett dig in på ett spännande litet äventyr som kan resultera i något extremt tokbra, det är vad jag tror ;)

HJÄLP!!! Jag fick jobbet. Vet inte hur det känns men jag flyttar alltså till Värnamo i mitten på December... Har lite panik faktiskt. Vad har jag gett mig in på?

Grattis!

Jag ska på intervju i morgon, för extraarbete som kan leda till ngt annat. Känner mig dock opepp, för mina arbetstider är så konstiga att det är svårt att kombinera annat om jag inte vill jobba alla dagar i veckan! :(

Stort GRATTIS! :D Det kommer gå kanoners, jag lovar!

Själv ska jag på intervju på Måndag. Vet inte om jag har nämnt det tidigare men det är hos ett annat städföretag i alla fall.
Står i annonsen att det är Tillsvidare, Deltid, Timanställd och förstår inte riktigt hur det hänger ihop :p Men det lär jag väl få veta vid intervjun antar jag..:grin:

Stort GRATTIS! :D Det kommer gå kanoners, jag lovar!

Själv ska jag på intervju på Måndag. Vet inte om jag har nämnt det tidigare men det är hos ett annat städföretag i alla fall.
Står i annonsen att det är Tillsvidare, Deltid, Timanställd och förstår inte riktigt hur det hänger ihop :p Men det lär jag väl få veta vid intervjun antar jag..:grin:

Sådär står det ofta i annonser tycker jag, och jag håller med, jag förstår heller inte hur det hänger ihop.

Jag är mest irriterad över två saker nu: Min syster vill bjuda mig på en sista minuten-resa men min man tycker inte att vi har råd (kostar alltid pengar, även om man har all inclusive) + (i-landsproblem) OCH ett tandläkarbesök idag på 1000 kr och 2 garanterade hål + ett misstänkt hål. Gaaaahhh! Jag tror jag åker på den där sista minuten och stannar där i resten av mitt liv! :rage:

(Har (halvhjärtat) sökt två jobb idag)

Jag ska skicka med välliknande bild i en ansökan. Har svår beslutsångest över bild. Fest-bild eller uniformsklädd bild är klart uteslutet :p har mest bilder med häst annars. Ska man bara ta en rakt framifrån istället? Ska man se glad ut? Neutral? Har en bra annars där jag står bredvid min häst, ser avslappnad ut osv, ingen drink i handen eller annat konstigt ;) Kan den funka?

Jag ska skicka med välliknande bild i en ansökan. Har svår beslutsångest över bild. Fest-bild eller uniformsklädd bild är klart uteslutet :p har mest bilder med häst annars. Ska man bara ta en rakt framifrån istället? Ska man se glad ut? Neutral? Har en bra annars där jag står bredvid min häst, ser avslappnad ut osv, ingen drink i handen eller annat konstigt ;) Kan den funka?

Beror på vad det är för arbete. Djurrelaterat, ok, men annars inte tycker jag. Bild på ansikte/axlar och med ett avslappnat leende och ögon med lyster tycker jag! :D

Blä, det var svårt att få jobb tidigare och inte blir det bättre nu när man är ensamstående med barnen heller. Kan ju i princip bara jobba dag eftersom jag inte har någon som kan ta barnen kvällar och nätter. Nattdagis finns inte här tyvärr. Är gräsligt less på det här nu :wtf:

Blä, det var svårt att få jobb tidigare och inte blir det bättre nu när man är ensamstående med barnen heller. Kan ju i princip bara jobba dag eftersom jag inte har någon som kan ta barnen kvällar och nätter. Nattdagis finns inte här tyvärr. Är gräsligt less på det här nu :wtf:
Jag skulle vilja jobba som fotograf, men har varken utrustning eller tillräckliga kunskaper känner jag. Skulle vilja utbilda mig mer men verkar inte finnas någon utb för det.
Jo i Sundsvall finns utbildning till bildjournalist, men det finns ingen möjlighet att gå det nu.

Ungefär sådär lät det med mitt jobb ;)
I praktiken blir det: Jag är timanställd, men arbetsgivaren garanterar mig ett visst antal arbetstimmar per vecka. Varje torsdag eller fredag kommer jag få schema för nästa vecka och om något därefter ändras så får jag lön för det som står på schemat, även om det innebär att jag arbetar färre timmar. Får jag mer jobb, då får jag såklart mer lön. Första halvåret får jag en viss summa pengar per timme, efter ett halvår, när arbetsgivaren och jag vet att jag ska jobba kvar osv, då får jag mer lön :p
Låter kanske lite rörigt, men är ett för mig väldigt bra avtal då det gör att jag faktiskt kan planera livet mer än om det blir lite hipp som happ med arbetstiderna och lönen.

Hittade ett jobb att söka, men får skulle jag få det skulle nog min nuvarande arbetsplats ha åsikter om det. :arghh: Varför skrev jag på detta anställningsavtalet? :mad:

Jag behöver råd! Jag har en intervju inbokad på måndag och jag vaknade förkyld idag. Planen är såklart att det ska ha gått över tills på måndag. Om jag fortfarande mår kasst på måndag, vad är "värst", komma till intervjun och må dåligt eller boka om tiden? Vilket ger minst dåligt intryck?

Kan tillägga att intervjun är 25 mil hemifrån, så det blir ju en heldag med resorna.

Jag behöver råd! Jag har en intervju inbokad på måndag och jag vaknade förkyld idag. Planen är såklart att det ska ha gått över tills på måndag. Om jag fortfarande mår kasst på måndag, vad är "värst", komma till intervjun och må dåligt eller boka om tiden? Vilket ger minst dåligt intryck?

Kan tillägga att intervjun är 25 mil hemifrån, så det blir ju en heldag med resorna.

Jag hade försökt boka om tiden. På en intervju vill man ju visa sig från sin bästa sida, åtminstone jag hade inte kunnat prestera ens på 50% när jag är sjuk och dessutom rest 25 mil.

Jag hade försökt boka om tiden. På en intervju vill man ju visa sig från sin bästa sida, åtminstone jag hade inte kunnat prestera ens på 50% när jag är sjuk och dessutom rest 25 mil.
Tack för svar!
Förkylningen har inte blivit värre idag än den var igår, så planen är att proppa mig full med Ipren, Bafucin och nässpray och genomföra intervjun. Om jag inte skulle bli väldigt sjuk i natt då.

@tigerflicka Hoppas du kom iväg idag :)

Jag sade upp mig från min tidigare tjänst för att kunna flytta med min sambo och har nu varit arbetslös i drygt två månader. Jag har jättestora problem med att kunna fokusera på jobbsökande och hur mycket jag anstränger mig lyckas jag knappt ta in vad som står i annonserna. Vad gör ni för att motivera er? Känner mig rätt less på allt :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka