Stora jobbsökartråden

Jag hoppar med i denna tråd. Jag har ett jobb, jobbar som butikschef på ett välkänt företag inom skönhetsbranschen sedan tre år, men jag vill komma vidare i karriären. Nu har jag precis ansökt till en intern vakans, som utbildningschef inom företaget. Håll tummarna att jag får komma på intervju :banana: Jag har vikarierat för nuvarande utbildningschef vid ett tillfälle innan och jag har relevant universitetsutbildning så jag hoppas verkligen på en inbjudan till intervju. Skulle i så fall utbilda hela Sveriges butikschefer i ledarskap och alla anställda inom sälj, strategi och produktkunskap. Sjukt kul:love:

Nix pix det räckte visst inte. Dags att börja söka externt nu.

Såg att arbetsförmedlingen här på ön skulle ha en rekryteringsträff på måndag med ett flertal företag som sökte personal inför sommaren, och tänker bege mig dit men kom och tänka på, vad ska man ha med sig? Både CV och personligtbrev? Har inte tidigare varit på någon rekryteringsträff så vet inte riktigt hur det går till:)

Såg att arbetsförmedlingen här på ön skulle ha en rekryteringsträff på måndag med ett flertal företag som sökte personal inför sommaren, och tänker bege mig dit men kom och tänka på, vad ska man ha med sig? Både CV och personligtbrev? Har inte tidigare varit på någon rekryteringsträff så vet inte riktigt hur det går till:)

Ta bara med CV och förbered att prata lite om dig själv samt frågor du vill ställa till företagen. Personligt brev känns svårt att ta med om du inte vet vilka företag och tjänster det gäller.

Dagen jag aldrig trodde skulle komma är här. Jag har fått Jobbet med stort J!

För en vecka sen ringde en rekryterare mig och frågade om jag ville gå på intervju för en tjänst som de inte skulle annonsera ut. Ett såntdär jobb som jag hade hoppats kunna få om kanske fem år eller mer. I onsdags var jag på intervju, och på torsdag börjar jag. :banana::bump::nailbiting:

Ska på intervju nästa vecka för ett sommarjobb. Fördel med det jobbet det är väldigt nära där jag bor.
Känns dumt egentligen, har redan ett sommarjobb. Vill helst testa på något nytt.

Inser nu hur mycket energi jag lagt på jobbsökande trots att jag bara snittat en knapp ansökan i veckan. Jobbevakningar i mail och databaser avslutat, och inget oroligt bevakande av telefon och inkommande mail.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka