Stora jobbsökartråden

Är du inte intresserad av NÅGOT med jobbet?! Tider, schema, procent, antal i gruppen, antal i närmaste gruppen, organisation, chefer, utbildning hos övriga kollegor, arbetskläder, bilar, körkort, cykel, posthantering. Herregud, jag är nyfiken på allt och får lägga band på mig när jag kommer till beställare och samarbetspartners.

Jag har sökt ett sommarjobb idag. Känner mig duktig. Var erbjuden extrajobb på samma ställe i höstas men då passade det tyvärr inte och rekryteraren undrade då om jag var intresserad av sommarjobb så det är det jag sökt nu.
Hoppas det går lika bra denna gången! :)

Jag har varit på intervju och det gick ju väldigt bra. De vill bara ha en referent. Problemet är att "min" referent är från ett jobb 2 år sedan. Har inte haft nån kontakt efter det så det känns jätte skumt att helt plötsligt kontakta hen..

Nu har jag haft liten telefonintervju, det var snabbt avklarat. Nästa vecka på onsdag ska jag iväg på riktig anställningsintervju :banana: :banana:

Heja heja! Vad bra det verkar gå för alla! :banana:

För min del så har jag påbörjat arbetsprövning på ett ställe, chanserna är verkligen goda för en fast anställning och jag blir nästan lite rädd för att de har så positiva förväntningar på mig! :crazy: Det känns som att jag fört dem bakom ljuset, men jag vet att verkligheten inte är sådan. Snarare att jag underdrivit mina egenskaper! :o

Ok. Jag är förberedd oavsett ;)

Ställa egna frågor ja... Det är jag så dålig på! Några tips på vad som kan vara bra/intressant att veta? :crazy:
Har du någon vårdvana? Utbildning? Kan du hålla på med kiss, bajs, spya, stomi, aggressiva personer? (det sista är vad du ska fråga dig själv innan då det är väldigt jobbigt med personal som hoppar av mitt i sommaren)
Generellt så ligger väl ingångslönen som vårdbiträda under 110 kr/tim och som undersköterska på över 120 kr/timme.
Men detta är ju olika från kommun till kommun.
Intressant är ju arbetstiderna, om du inte är usk så går natt bort oftast. När går arbetspassen mellan? När slutar de? (här är det 22 i ena kommunen 21 i andra)
Hur gör de vid larm? Åker folk ur gruppen ut eller är det egen larmpatrull?
Färdsätt, bil/cykel/gå?
Om bil, hur går tankning, parkering och böter till?
Om man vågar kan man ju alltid fråga hur många fastanställda som bytt grupp/slutat de senaste 12 månaderna eftersom det kan säga en del om arbetsbelastningen. Annars går det alltid att fråga om det är mycket övertid :)
Går ju också att kolla på den listan de går efter men är i princip omöjligt som ny på platsen att se om det är rimligt eller ej. Är väl om besöken börjar innan nästa ens skulle slutat som det går att titta på.

Om du har tänkt fortsätta efteråt är det viktigt hur de gör vid lasdagar, som vårdbiträde kan du åka ut efter ett tag.

Vad kul att det går bra för så många i tråden nu :)

Själv har jag inte sökt så mycket sista tiden, men fick en liten nytändning idag och lite tips på hur jobbsökande funkar här i landet så jag ska tag i det på allvar nu igen.

Håller tummarna för er!

Ska ha bredvidgång på mitt nya ställe 1 april.

Funderar på att söka jobb på ett hunddagis. Ska bara kolla upp vad en hundskötare har i lön.

Nu har jag varit på anställningsintervju. Kändes bra i början och blev bara sämre och sämre i takt med att hon ställde frågor som jag insåg att jag svarade dumt på. Hon sa i alla fall att hon skulle kontakta mina referenser och ville att vi fixade utdrag ur brottsregistret, så helt ointressant kan jag inte ha varit... Nu har jag köpt massor(!) av glass för att belöna/trösta mig. Huh. Jag blir nervös av sånt där.

Mejlade facket. Fick detta som svar.

Hunddagis tecknar avtal med jordbruket som djurskötare, med dessa löner:

a) Sysselsatt som djurskötare minst 6 månader: 19743:-/månad eller 117,52:-/timme

b) Ytterligare 3 år som djurskötare och dom sista 6 månaderna med berört djurslag: 20110:-/119,70:-

c) Från punkt a, ytterligare 6 år som djurskötare och dom sista 6 månaderna med berört djurslag: 20712:-/123,29:-

Är utbildad djurvårdare, men utbildning är inte relevant för tjänsten. Jag tycker det låter högt med 117,52.

Mejlade facket. Fick detta som svar.

Hunddagis tecknar avtal med jordbruket som djurskötare, med dessa löner:

a) Sysselsatt som djurskötare minst 6 månader: 19743:-/månad eller 117,52:-/timme

b) Ytterligare 3 år som djurskötare och dom sista 6 månaderna med berört djurslag: 20110:-/119,70:-

c) Från punkt a, ytterligare 6 år som djurskötare och dom sista 6 månaderna med berört djurslag: 20712:-/123,29:-

Är utbildad djurvårdare, men utbildning är inte relevant för tjänsten. Jag tycker det låter högt med 117,52.

Jag har liknande jobb. Tjänar i dagsläget 110kr/tim men kommer om en vecka eller så att få löneförhöjning till 120kr/tim istället. Det gillar jag :p Fast det känns fortfarande lite i jämförelse med jobbet jag var på intervju för idag som inte kräver någon direkt utbildning. Där låg lönen på lite drygt 130kr/tim. Lite trist att det inte "går" att tjäna bättre på djurrelaterade yrken. Vet att en veterinärvän sa att hon fick mer i lön av att sitta i kassan på ICA än vad hon mest troligt kommer få när hon blir helt klar veterinär och får sitt första veterinärjobb.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka