Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden II

Jag håller ju på med en ridskolhäst som har mallander sallander och använder en helt otrolig salva från Farriers. Tror den fungerar på mugg/rasp också kanske.

https://www.naturligahovar.com/product-page/sallenders-och-mallenders-cream-500ml
Jag har provat den men mitt överkänsliga djur reagerar på den och svullnar upp i benen.. Nu senast har vi provat Blue Hors Skin Healer och den är faktiskt helt magisk! Har hållt på sedan november med diverse preparat och en vecka med Skin Healer så är alla skorpor i princip borta. Visserligen gick han ju på antibiotika samtidigt men tror ändå Skin Healern är mycket till hjälp. Nu hoppas jag bara att han inte utvecklar allergi mot den som han gjort mot andra preparat.😬
 
Jag har lite mani på sadeltvål och köpte 3 igår 🙈😂
 

Bifogade filer

  • IMG_20240222_233327.jpg
    IMG_20240222_233327.jpg
    188,7 KB · Visningar: 120
Shoppade honey heel mot mugg. Än så länge väldigt nöjd. Emollivet funkade inte alls för oss. Honey heel verkar mycket bättre
 
Vi har tyvärr ingen hästklinik i närheten, men man kan boka tid och köra hästen till destriktarnas smådjursmottagning och vaccinera där. Har tyvärr ingen möjlighet till det just nu pga sjukdom så får vackert betala.
Så har jag också fått göra när jag av någon anledning inte kunnat köra till kliniken för drop in. Känns sååå ovärt att betala 600:- i framkörning när vi står 500 meter från distriktarna...
 
Då min häst fullkomligt strimlade sitt regntäcke härom veckan fick jag köpa ett nytt. Hittade ett Amigo Pony i rätt storlek på marketplace som jag köpte. Han har samma storlek i sitt Amigo Pony stalltäcke, så tänkte att det var safe att köpa begagnat. Men icke, det jag köpte på marketplace var på tok för litet i bogen. Förstår inte hur storlekarna kan skilja så mycket när det står samma storlek på lappen :confused:
 
Då min häst fullkomligt strimlade sitt regntäcke härom veckan fick jag köpa ett nytt. Hittade ett Amigo Pony i rätt storlek på marketplace som jag köpte. Han har samma storlek i sitt Amigo Pony stalltäcke, så tänkte att det var safe att köpa begagnat. Men icke, det jag köpte på marketplace var på tok för litet i bogen. Förstår inte hur storlekarna kan skilja så mycket när det står samma storlek på lappen :confused:
Det brukar vara rätt stor skillnad på storlekarna mellan utetäcken och insulator i HW amigo.
 
20240223_160850.jpg

Premiärtur med mina nya stigläder som kom igår, väldigt nöjd med dem! Nu måste jag bara fixa skydd till stigbyglarna då dessa läder är för fina för att skrapa plattan mot 😅 Ni ser ju, livsfarligt att köpa nya saker, leder bara till fler accesoarer.
 
Shoppade lite på mässan i Göteborg igår.
Blev täcke och liner från Haglunds, pannband från kyro, godis från namnam och kolla masken från kollamasken.
 

Bifogade filer

  • IMG_3018.jpeg
    IMG_3018.jpeg
    228,1 KB · Visningar: 73
Jag returnerade jackan från uhip som jag beställde på rean. Var en sån 365 midlayer. Den var lagom nertill kring höft/mage men alldeles för stor upptill över bröst/axlar/armar. Tror att storlek 32 hade kunnat funka men de finns väl bara från 34..
Behöver verkligen en ny lättviktsjacka för vår/höst. Gillar min från Kingsland jättemycket men den har blivit för liten och jag vill ju inte supporta AH genom att köpa en likadan i större storlek.

Någon som har tips på fin och bra jacka som liknar Kingsland Classic ladies enligt nedan?
1709107958171.jpeg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 390
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 492
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 287
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 281
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp