Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden II

Jag returnerade jackan från uhip som jag beställde på rean. Var en sån 365 midlayer. Den var lagom nertill kring höft/mage men alldeles för stor upptill över bröst/axlar/armar. Tror att storlek 32 hade kunnat funka men de finns väl bara från 34..
Behöver verkligen en ny lättviktsjacka för vår/höst. Gillar min från Kingsland jättemycket men den har blivit för liten och jag vill ju inte supporta AH genom att köpa en likadan i större storlek.

Någon som har tips på fin och bra jacka som liknar Kingsland Classic ladies enligt nedan?
Visa bifogad fil 140056
Hmmm, jag har denna från Kingsland med, men blixtlåsen har tappat några tänder, så jag köpte en sån här på Uhip rea:

https://uhip.se/ridklader-dam/ridjackor/ice-jacket-port-royale till när vädret är som nu, den är ju dock lite tjockare, men jag tänkte faktiskt att denna jackan skall ta över från min Kingsland :) tycker den verkar väldigt luftig fast den isolerar och verkar ha bra andningsförmåga med :)
 
Hmmm, jag har denna från Kingsland med, men blixtlåsen har tappat några tänder, så jag köpte en sån här på Uhip rea:

https://uhip.se/ridklader-dam/ridjackor/ice-jacket-port-royale till när vädret är som nu, den är ju dock lite tjockare, men jag tänkte faktiskt att denna jackan skall ta över från min Kingsland :) tycker den verkar väldigt luftig fast den isolerar och verkar ha bra andningsförmåga med :)
Alldeles för varm, jag har redan vinterjackor. Vill ha en som är liknande kingslandjackan, den är helt perfekt under hela våren och hösten.

(Kan lägga till att uhips 365 midlayer var i tjockaste laget, hade inte gjort något om den varit lite tunnare. Nu passade den ju dock ändå inte så..)
 
Alldeles för varm, jag har redan vinterjackor. Vill ha en som är liknande kingslandjackan, den är helt perfekt under hela våren och hösten.

(Kan lägga till att uhips 365 midlayer var i tjockaste laget, hade inte gjort något om den varit lite tunnare. Nu passade den ju dock ändå inte så..)

Jag har två av Uhips Wool Hybrid Liner jackor, de är oerhört smidiga. Men har inte provat 365 midlayer så kan inte svara på om de är annorlunda i modellen. De ser dock mer slimmade ut upptill.
 
Alldeles för varm, jag har redan vinterjackor. Vill ha en som är liknande kingslandjackan, den är helt perfekt under hela våren och hösten.

(Kan lägga till att uhips 365 midlayer var i tjockaste laget, hade inte gjort något om den varit lite tunnare. Nu passade den ju dock ändå inte så..)
Provat denna modellen från Jacson? Jag tycker att den sitter väldigt bra.
Verkar tyvärr vara utgående modell.

https://www.tinybuddy.se/products/jacson-kendra-jacka-dam-marin

De nya från jacson ser inte lika figursydda ut som denna tyvärr.
 
Jag har två av Uhips Wool Hybrid Liner jackor, de är oerhört smidiga. Men har inte provat 365 midlayer så kan inte svara på om de är annorlunda i modellen. De ser dock mer slimmade ut upptill.
Jag har en sån, den är väldigt lång så jag gillar inte att rida i den (dragkedjan riskerar att repa framvalvet) men framförallt så blir hybridjackor lite för kalla när det är mer kylig vår/höst. Har flera hybridjackor (även andra märken) och tycker de är bäst som mellanlager med jacka över😊
Provat denna modellen från Jacson? Jag tycker att den sitter väldigt bra.
Verkar tyvärr vara utgående modell.

https://www.tinybuddy.se/products/jacson-kendra-jacka-dam-marin

De nya från jacson ser inte lika figursydda ut som denna tyvärr.
Den såg lovande ut! Tack för tips!
 
Jag har en sån, den är väldigt lång så jag gillar inte att rida i den (dragkedjan riskerar att repa framvalvet) men framförallt så blir hybridjackor lite för kalla när det är mer kylig vår/höst. Har flera hybridjackor (även andra märken) och tycker de är bäst som mellanlager med jacka över

Ja, har faktiskt fått en repa av min, tyvärr. Men föredrar lite längre när det gäller passformen, så får väl stå ut med det. Fast kanske inte om jag ska beställa ny sadel. :nailbiting:
 
Ja, har faktiskt fått en repa av min, tyvärr. Men föredrar lite längre när det gäller passformen, så får väl stå ut med det. Fast kanske inte om jag ska beställa ny sadel. :nailbiting:
Ja det är lätt hänt, men så onödigt att dyra sadlar tappar i värde. Brukar använda min uhip-hybrid när jag inte rider😊
 
Jeg har shoppet nye senskydd på hooks, for ponnien ga tydelig uttrykk for at hun ikke liker cob skydden. Og når jeg ser på dem så ser de litt lange ut. Så nå har hun fått ponniskydd fram. Og så ble det et nytt kongeblått sjabrak 🙈 for jeg hsr jo ikke mange nok allerede...
 
Alldeles för varm, jag har redan vinterjackor. Vill ha en som är liknande kingslandjackan, den är helt perfekt under hela våren och hösten.

(Kan lägga till att uhips 365 midlayer var i tjockaste laget, hade inte gjort något om den varit lite tunnare. Nu passade den ju dock ändå inte så..)
Hööks Carmen är basic, lätt och lite tunnare än uhip 365. Definitivt ett prisvärt alternativ!
 
Har beställt ett nytt tävlingsschabrak från Mias, svart kantband och guldsnodd. Fick också beställa ett nytt till min tränare eftersom hans schabrak som av nån anledning befann sig hemma hos mig omkom i vår källaröversvämning 😬
 
@MiniLi Kanske kolla på Ariat Ideal Down? Har två jackor och en väst ur den serien, värmer jätteskönt trots tunna och lättvikt. Fungerar toppen som mellanlager när det är vinterkallt också. Nackdelen är väl priset då.. Jag köpte dock mina "begagnade" (oanvända med lappar) för typ 3-400 kr styck, så jag ska väl inte klaga :angel:
 
@MiniLi Kanske kolla på Ariat Ideal Down? Har två jackor och en väst ur den serien, värmer jätteskönt trots tunna och lättvikt. Fungerar toppen som mellanlager när det är vinterkallt också. Nackdelen är väl priset då.. Jag köpte dock mina "begagnade" (oanvända med lappar) för typ 3-400 kr styck, så jag ska väl inte klaga :angel:
Har beställt den från Jacson som jag fick tips om tidigare men om den inte blir bra ska jag kolla ariat👍
 
@MiniLi Jag köpte denna lättviktsjacka från Stiernas rea nyligen och är väldigt nöjd hittills. Jag är väldigt liten och XS sitter fint på mig. Verkar finnas blå & svart på rea också. Nu verkade du ha hittat en jacka, men ifall du vill ha mer förslag 😅
 
Jag köpte inte det nya Le Mieux-schabraket jag fingrade på när jag var och köpte kattmat i ridsportbutiken igår. Jag tänker att jag förtjänar beröm. (det var galet snyggt! Det borde vara förbjudet att fresta mig så)

Åh, ny färg? Eller ny modell? Du förtjänar absolut beröm. ;)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 543
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 559
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 344
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 329
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp