Stora shoppingtråden III

Hittade ett par stövlar som skulle kunna fungera på mina breda ben men fick mail nu om att dom var slut i lager. Och det är den enda sidan jag hittat som har dom i Sverige så nu beställde jag dom från Tyskland så dom får se till att passa nu :laugh:
Menade från Nederländerna ;)
Dom kom idag och passar tyvärr inte alls. Blir en båge ut vid vaden och mina ben har inte den formen så det var skit. Krångligt att skicka tillbaka till utlandet också :(

Inte shoppat, men fått mina deniro utlästade. De har blivit för små och jag hade kramp i vaderna var och vartannat ridpass förra året😅
Blev toppenbra!

Har även ett par gamla hoppstövlar inlämnade. De är ganska mkt för små så de ska få resårkilar och lite allmän renovering. Blir lite mer kostsamt, men billigare än att köpa nya i samma kvalitet😊

Jag fick hem mina MH Estelle i veckan. Dom är rejält höga 😅 men jag kan knäppa dom och de är inte särskilt hårda baktill även om det är långt ifrån bekvämt. Så ska gå runt med dom en del hemma så ofta jag orkar. Och räcker inte det tänker jag att de kanske kan åka en sväng till skomakaren för att bli någon cm kortare i skaftet :idea::up:

Jag fick hem mina MH Estelle i veckan. Dom är rejält höga 😅 men jag kan knäppa dom och de är inte särskilt hårda baktill även om det är långt ifrån bekvämt. Så ska gå runt med dom en del hemma så ofta jag orkar. Och räcker inte det tänker jag att de kanske kan åka en sväng till skomakaren för att bli någon cm kortare i skaftet :idea::up:
Hälinlägg? 😊

Jag skulle rekommendera byte eller åtgärd hos skomakaren. Om de är lika Serenade (vilket jag skulle tro) så sjunker de ihop fult och sladdrigt vid vristen när de är för höga. Jag tyckte mina blev lagom efter att ha använt hälkilar, men över tid så blev det verkligen inte bra. Stora obekväma veck som gav skavsår och hela stöveln fick en sladdrig känsla.

Jag skulle rekommendera byte eller åtgärd hos skomakaren. Om de är lika Serenade (vilket jag skulle tro) så sjunker de ihop fult och sladdrigt vid vristen när de är för höga. Jag tyckte mina blev lagom efter att ha använt hälkilar, men över tid så blev det verkligen inte bra. Stora obekväma veck som gav skavsår och hela stöveln fick en sladdrig känsla.
Ja det ska väl vara samma typ av stövel men med spännet framtill.. Tack för info! Jag ger det en veckas promenader hemma och annars till skomakaren 👍🏻

Köpt ett tunt 10 mm mullenmouth baucherbett på rea för 195 kr :bump:

Hästen gillar Anders Erikssons bett med liknande mundel, men de är ju betydligt dyrare så nu hoppas jag att hästen gillar även detta för isf blev det ett riktigt fynd.

Mina Estelle har inte fått fula veck som ömmar. Då misshandlar jag dom ändå rätt ordentligt och de används mycket. Har korta ben och hsr kilar i och det har blivit ett veck under knävecket som i alla mina stövlar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 056
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 173
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 170
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka