Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade rabattkupong på Hööks och dessutom rea där i dag så blev ett bett till unghästen, en hjälmmössa, ett par handskar, en jacka och em grimma. Har dessutom beställt ett par svindyra broddar till mig själv, men less på de här med kedja som går sönder och jag får ont av att gå med. Verkar ju kunna bli en isvinter och nu tömkör jag en massa och då behövs grepp!

Jag tröttnade på att mina Equestrian Stockholm schabrak var för små för mina sadlar, så jag sålde ett gäng billigt till en kompis.

Men nu vill jag ju ha samma schabrak i full. Och inte köpa nytt. Tycker jag alltid får upp annonser på fb, men nu hittar jag såklart inga, för rimlig peng.

Köpt massa julklappar till mig själv. :angel: ice flex islandsstigbyglar i svart, stigläder, gött ochha egna på ridskolan, sippa fippla me längder. Oranga boots för tävlingen till sommaren. (har en piké till mig och schabrak, så matchande. väntar på att få hem mina orange swarowski, så ska blinga pannband och nosgrimma också.

Jag tröttnade på att mina Equestrian Stockholm schabrak var för små för mina sadlar, så jag sålde ett gäng billigt till en kompis.

Men nu vill jag ju ha samma schabrak i full. Och inte köpa nytt. Tycker jag alltid får upp annonser på fb, men nu hittar jag såklart inga, för rimlig peng.
Kika på vinted! Jag får upp massor med hoppschabrak iallafall 😃 till överkomliga priser!

Älskar Sellpy! Köpte två tävlingstoppar i nyskick för löjligt lite pengar.
Den rosa har samma färg som de rosa detaljerna på min kavaj.
Så himla nöjd 🥰
20251223_225817.webp

24% rabatt på hööks så det blev ett par nya tyglar. 😃
Hoppas Uhip har något bra på rea i mellandagarna. Hade behövt en ny jacka!
Sen köpstopp 😮‍💨

Bilen är trasig och behöver lagas för runt 6.000. Den behöver service med. Tror skatten kommer i januari också. behöver klippa mig och laga ett hål i en tand. 🫣 Nova behöver också till tandläkaren.
Japp januari 🤑

Senast ändrad:
Jag har lovat mig själv köpstopp på "onödiga" hästrelaterade saker hela 2026, och råkade nämna det till maken, så varje gång jag ser nåt jag villhöver så blir jag påmind om det :bag:

Huuuur skall detta gå....:nailbiting:

Jag försöker vara lite pragmatisk i mina köp nu när december var en veterinärtung månad. Så sambon sa att vi skulle hitta vars två grejer att lägga upp på Tradera och det är ju hästsaker man har att ta av där 😅 Så jag lade först upp mitt handgjorda medeltida träns som bara hänger och är lite litet i nosgrimman för Elsa. Sen åker Winderen-bettet upp också, använder det alldeles för lite då Elsa mest tycker det är lite stumt. Man kan ju byta sidostycken/bettdel men inget jag orkar göra.

Jag fyndade ett par gråa cowboychaps i mocka tidigare, fransar och allt. Perfekt att lufsa runt i skogen med.

Vill ha ett till Le Mieux-schabrak i nån annan färg än svart. Normalt hade någon nyans av rött varit mitt nästa val, men jag tänkte att det skulle vara något lite ljusare så Pivon hittar hästen lättare. 😅

Men vad passar till brunt? Tycker det är en svår färg, speciellt när jag inte är så förtjust i blått själv. Blir grått trist?

Bifogade filer

• PXL_20251226_135341625.webp
    PXL_20251226_135341625.webp
    155,6 KB · Visningar: 9 519
Vill ha ett till Le Mieux-schabrak i nån annan färg än svart. Normalt hade någon nyans av rött varit mitt nästa val, men jag tänkte att det skulle vara något lite ljusare så Pivon hittar hästen lättare. 😅

Men vad passar till brunt? Tycker det är en svår färg, speciellt när jag inte är så förtjust i blått själv. Blir grått trist?
Grått är snyggt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka