Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Håller på å mixtrar med min nya sits till sadeln å olika paddar och börjar störa mig på det lilla jag har i schabrakväg 🤔

Skulle vilja ha nått som är ordentligt tilltaget i manken så allt får plats, och som gärna är så pass långt att det inte ser mysko ut med halvpadden (edix merino i M..så liite i längsta laget 🙃)

Av det lilla jag spanat på så gillar jag hur BoT ser ut i manken, men känner att de ser lite väl tjocka ut?
Vad finns det mer för (helst inte apdyra) märken å modeller å titta på?

Å ena sidan så skulle ett schabrak med fårskinn (typ som mattes) kunna funka, men då skulle jag ju lika gärna kunna plocka iläggen ur den hästens edix courville pad 🙈 nu är ju matte lat och hade ju kunnat va smidigt att lättare kunna växla setup, men ändå inte prio..

Så, förslag på tunnare schabrak/vojlock med gott om plats i manken, ohalkigt, med stoppar, och lämplig prisklass? 😅🙈
LeMieux har väldigt bra schabrak. Dock har de korta stroppar, men de har små ”inneröglor” för sadelgjordens stroppar plus bra passform så de behöver inte sättas fast.

Högst nödvändigt köp tycker jag!

Efter tips om vinted här och hos min vän så lade jag upp lite kläder från vanliga garderoben igår. Högst ointressanta plagg för lågt pris, fyra sålda direkt! Det hade aldrig sålts på typ marketplace eller Tradera utan jag hade nog bara lagt dem i insamling 😅 så det blir att ta tag i hästgrejerna också tror jag...
Åh. Jag har flera kassar fina men urväxta kläder jag tänkt donera för tänkte de kommer ju aldrig sälja. Men då kanske det går ändå

Åh. Jag har flera kassar fina men urväxta kläder jag tänkt donera för tänkte de kommer ju aldrig sälja. Men då kanske det går ändå
Jag tänkte likadant, men så jag lade jag upp dem just in case. Typ en grovstickad tröja från H&M, tio år gamla sommarbyxor från bikbok med någon fläck som knappt syns och att priset var därefter etc. Tror det är deras inbakade billiga frakt som gör att folk lätt klickar hem plagg för typ 30-40 kr.

Hästen var och sa till Pappa att hon ville sulkyhållare på transporten 😆 Så han fixade 🙏 Så det förutom en ny grimma och grimskylt har hon fått. Bortskämd 2 åring hemma 😂
20260728_135837.webp

Högst nödvändigt köp tycker jag!

Efter tips om vinted här och hos min vän så lade jag upp lite kläder från vanliga garderoben igår. Högst ointressanta plagg för lågt pris, fyra sålda direkt! Det hade aldrig sålts på typ marketplace eller Tradera utan jag hade nog bara lagt dem i insamling 😅 så det blir att ta tag i hästgrejerna också tror jag...
Det är så himla enkelt att sälja på Vinted och billig frakt, så det är så smidigt att sälja även billiga saker! Ska ta och lägga ut lite vanliga kläder jag vuxit ur😅

Det är så himla enkelt att sälja på Vinted och billig frakt, så det är så smidigt att sälja även billiga saker! Ska ta och lägga ut lite vanliga kläder jag vuxit ur😅
Verkligen, lade upp ett tvådelat bett med parerstänger nyss. Inget speciellt, 40 kr liksom. Sålt inom fem minuter 🥳

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka