Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Då är nya sadelgjorden provad. Funkade på båda 😅 vilket innebär att den är i längsta laget på den ena.

Så störande att gjordar, liksom täcken, verkar mäta längden på utsidan 🙈 köpte en beggad svängd fluffgjord i 75cm som jag inte får runt på pålle 2, men denna svängda fluffgjord i 75cm är nästan lång 🙄 aja...

Vad brukar frakterna ligga på på vinted? 🤔 varit nära att shoppa nu, men inte kommit riktigt hela vägen 😗 men börjar hitta fler grejjer jag skulle ha gjort mig av med (som typ ovanstående CH gjord..)

Då är nya sadelgjorden provad. Funkade på båda 😅 vilket innebär att den är i längsta laget på den ena.

Så störande att gjordar, liksom täcken, verkar mäta längden på utsidan 🙈 köpte en beggad svängd fluffgjord i 75cm som jag inte får runt på pålle 2, men denna svängda fluffgjord i 75cm är nästan lång 🙄 aja...

Vad brukar frakterna ligga på på vinted? 🤔 varit nära att shoppa nu, men inte kommit riktigt hela vägen 😗 men börjar hitta fler grejjer jag skulle ha gjort mig av med (som typ ovanstående CH gjord..)
du ser fraktpriset lite längre ner i alla annonser.
Kollade snabbt på schabrak och det kostar från 35kr (beror på vilket bolag man väljer)

40 kr ungefär för det mesta. Men du ser det alltid innan du köper. Och som säljare behöver du inte kludda med att väga och mäta och hålla på utan otroligt simpelt fraktval

40 kr ungefär för det mesta. Men du ser det alltid innan du köper. Och som säljare behöver du inte kludda med att väga och mäta och hålla på utan otroligt simpelt fraktval
Första köpet gjort 😅 och där va de då gratis frakt 😗
Kliade liite i fingrarna att välja bring så det hamnar hos modern 😆

Har fyllt på den helt gigantiska täckesgarderoben med ett eksemtäcke med regndel över halsen och ryggen. Positivt överraskad men återstår att se hur det klarar hagen och klarar regn

978E5BE4-8BA3-475E-A72E-CE6C58B50F45-COLLAGE.webp

Beställde hem boettluvan nu, minis öga såg inte alls fint ut idag. Tog på en trä-på huva men den kommer inte få sitta. Kanske några timmar.

1014 kr med frakt!! Alltså jag betalar gärna för kvalité men de känns saftigt😅🙈 bara hoppas den får sitta och inte slaktas direkt om den åker av. 🫣 då gråter jag en skvätt.

Beställde hem boettluvan nu, minis öga såg inte alls fint ut idag. Tog på en trä-på huva men den kommer inte få sitta. Kanske några timmar.

1014 kr med frakt!! Alltså jag betalar gärna för kvalité men de känns saftigt😅🙈 bara hoppas den får sitta och inte slaktas direkt om den åker av. 🫣 då gråter jag en skvätt.
Det gör verkligen ont i själen. Jag köpte sist av återförsäljare som just har fraktfritt så stannade på 899 kr. Vilket fortfarande är ett rån (de har dock inte större än storlek 5 så hade inte hjälpt dig)

Hoppas den får stanna på!

Jag kan tyvärr inte göra något, det är säljaren som måste sköta kontakten vilket hon gjort upprepade gånger, hon vill ju såklart ha sina pengar 😅
Deras ursäkt har varit att de har mycket att göra och att en uppdatering kommer idag eller imorgon vilket är lögn varje gång 😒
Att skicka med vinted kan ta evigheter. Varit med om det några gånger nu tyvärr! Paketen tar evigheter att komma iväg etc. Vet inte om dom har någon deal mef postnord men är mycket långsammare med vinted än när man skickar själv med frakt köpt direkt hos postnord 💀 riktigt dåligt är det

Att skicka med vinted kan ta evigheter. Varit med om det några gånger nu tyvärr! Paketen tar evigheter att komma iväg etc. Vet inte om dom har någon deal mef postnord men är mycket långsammare med vinted än när man skickar själv med frakt köpt direkt hos postnord 💀 riktigt dåligt är det
Näää det har jag inte alls märkt?! Däremot är säljarna ofta väldigt väldigt sega att skicka! Skickas det innan postavgång så kommer det i regel dagen efter. Förutom ett paket som felsorterades och hamnade i fel kommun 🤣

Jag märker inte heller någon skillnad på postnords leveranstid med eller utan Vinteds inblandning. Tycker det allt som oftast går smidigt och snabbt bara säljaren är snabb att lämna in :)

Ett av mina paket med postnord hade nästan en veckas leveranstid, det andra (skickades samtidigt) kom fram dagen efter. Funderar på om det är skillnad på till brevlåda eller ombud?

Jag fick på henne Novas luva!!
Nu kändes det mycket bättre. Det gör inget om den blir förstörd, såklart tråkigt men den kostade iallafall 300kr begagnad och jag har ytterligare en reserv hemma som inte används.
Den satt bra men det är ju ett mindre övergrepp att få på den när de inte är vana. Förhoppningsvis krävs det samma precision för att få av den också. Sitter fast i spännet till halstäcket.
Hoppas hoppas det funkar 🙏🏻
Nova har sin april-oktober och på tre år har den åkt av kanske 5 gånger. En gång iår och då hängt under halsen, hel. Jämför med vanlig luva sitter nån timme och slaktas därefter totalt.

IMG_4183.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka