Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Storshopping deluxe när min efterlängtade dressyrsadel äntligen dök upp i förra veckan. Har väntat på den i tre månader, så det var på tiden. En brun Equipe Olympia som både jag och hästen gillar! Dessutom blev det en tillhörande fårskinnspadd och nya stigläder från Equipe också. Ska köra på deras webbers tänkte jag. De verkade trevliga.
 
Storshopping deluxe när min efterlängtade dressyrsadel äntligen dök upp i förra veckan. Har väntat på den i tre månader, så det var på tiden. En brun Equipe Olympia som både jag och hästen gillar! Dessutom blev det en tillhörande fårskinnspadd och nya stigläder från Equipe också. Ska köra på deras webbers tänkte jag. De verkade trevliga.
Ja equipes webbers är jättebra. Jättefin kvalitet, mina ser typ inte ens använda ut efter två år :)
 
På tal om, tänkte införskaffa (dvs önska i födelsedagspresent av sambon :angel:) ett par muck boots till vintern eftersom jag alltid fryser tårna av mig. Är det någon speciell variant som ni vill hissa lite extra?
 
Ta en variant med bra mönster. Mina har bara lite ”vågor” i sulan och de blir svinhala!
Jag tror det var arctic weekend jag provade i butik och de var hala på parketten där vilket kändes lite udda.
Ska du rida i dom eller ej? :)
Ynglingen är inte inriden förrän tidigast nästa höst så det är främst stall och körning som gäller för mig. Skulle jag rida någon annan häst så kan jag offra någon timme med kalla fötter i ridstövlarna. Här i söder är det mer halkig lera än halkig is för det mesta om det har något att säga till om.

Jag såg att en kedja hade rea och fri frakt på sina gröna Arctic Sport II tall i min storlek, så det hade ju varit smidigt.
 
Jag tror det var arctic weekend jag provade i butik och de var hala på parketten där vilket kändes lite udda.

Ynglingen är inte inriden förrän tidigast nästa höst så det är främst stall och körning som gäller för mig. Skulle jag rida någon annan häst så kan jag offra någon timme med kalla fötter i ridstövlarna. Här i söder är det mer halkig lera än halkig is för det mesta om det har något att säga till om.

Jag såg att en kedja hade rea och fri frakt på sina gröna Arctic Sport II tall i min storlek, så det hade ju varit smidigt.
Jag har ett par jag rider men jag vågar faktiskt inte rida unghästarna med dom för dom är så breda i foten att jag är nojjig för att foten ska fasta i mina freejumps. Har haft artic weekend och tyckte bra om dom. Bor också i söder så kan relatera till mer halkig lera och extremt få dagar med halkig is😅 Kör på den modellen om du gillade dom. Finns ju "snöbroddar" man kan sätta på sina skor om det skulle behövas men jag tycker det har varit bra grepp med mina.
 
Jag har ett par jag rider men jag vågar faktiskt inte rida unghästarna med dom för dom är så breda i foten att jag är nojjig för att foten ska fasta i mina freejumps. Har haft artic weekend och tyckte bra om dom. Bor också i söder så kan relatera till mer halkig lera och extremt få dagar med halkig is😅 Kör på den modellen om du gillade dom. Finns ju "snöbroddar" man kan sätta på sina skor om det skulle behövas men jag tycker det har varit bra grepp med mina.
Jag är också nojig med att fastna, så jag red en gång i mina stora klumpiga thermostövlar och aldrig igen. Kunde ju inte slappna av utan att konstant kolla hur stövlarna satt i stigbygeln...

Klickade hem ett par Women's Arctic Sport II Tall i dark olive/herringbone nu, så får se om de får stanna eller inte när de provats hemma :up:
 
Vi ”råkade” köpa 2 ponnysar🫢🤩
0A4F2AA4-460D-48AE-A2B2-9127C73D8C68.jpeg
 
Skyndade till en Hööks affär efter jobbet för att köpa adventskalendern dom släppte idag (den tog slut online på mindre än 10 min)
 

Bifogade filer

  • 78CF446D-47C6-4559-8259-BB98A29589CE.jpeg
    78CF446D-47C6-4559-8259-BB98A29589CE.jpeg
    384,7 KB · Visningar: 46
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 573
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 137
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp