Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag shoppade lite på begagnatshoppen jag :D
4 ridbyxor till barnet, 3 i bruksskick och så ett par riktigt bra skick: totalt 150:-
Värt när man har ett barn som växer som ogräs och har växt ur alla sina ridbyxor igen!

Sedan blev det ett svart träns med vitt foder till coben. 60:-. Mest för att jag inte pallar att byta bett på tränset vi använder annars. Plus att jag ska överväga om svart cob passar med vitt foder :D

Tidigare i veckan fick shettisen en maratonsele! Den kostade ... lite mer :angel: Men superfint skick och passade henne bra!
Är den här modellen, men svart :)
5996492-origpic-dfaad8.jpg
 
Jag hade beställt en hybridjacka från Uhip men efter att ha fått två med kass dragkedja ger jag upp den modellen. Väldigt tråkigt då jag verkligen gillade modellen i övrigt. Tycker det är svårt att hitta något likvärdigt alternativ som inte är sjukt dyrt eller har fast huva (som många plagg har om man ej kikar i ridsportbutiker). Hade ju en tanke om att en sådan varit skön att rida i inomhus i vinter.
Stierna har en bra! Nova heter den modellen.
 
Min häst verkar ha en väldigt skavkänslig period (men bara på sin högra sida🧐) så nu har jag beställt renskinnsludd till grimma och träns! Fårskinn och annat fluff funkar verkligen inte på henne när det väl finns ett skav, de gånger jag testat har det bara blivit värre (troligen pga ökad friktion). Var glad att jag hittade en sida med sydda renskinnsgrejer!
 
Jeg shopper alt for mye, i dag var det salg på Fairfield hos hooks, så nå har jeg kjøpt refleks skydd til fram og bakbena, og en sjabrak.
Dersom dere leser dette, kunne dere kommentere på hooks sin sosiale medier at dere ønsker at Fairfield merket lages i storlek cob i schabrak. Hvis mange nok skriver dem, kanskje de begynner å produsere det.
Selv om dere ikke liker eller kjøper fra Hooks så hadde jeg satt stor pris på det.
 
Senaste tidens shopping:
Amigo Bravo 100g med hals begagnat.
Amigo bravo 250g med hals nytt på rea.
Mattes correctionpadd till ponnyn begagnad.
Bett fager marcus begagnat.
Å just ja, får ju inte glömma vaccinationen av min nya samt dotterns ponny. 5 minuters visit av vet - 3000 spänn fattigare…
Nu blir det inga mer inköp på ett tag.
 
Har nu inhandlat ett par stigläder med T-spänne från Bates. Min stallkompis köpte dem åt mig när hon var och tävlade på GK-SM i Norrköping nu i helgen. Har ju ett par stigläder med vanligt spänne från Horze som jag gillar starkt, men på medryttarhästens nya bomlösa sadel blir det för knöligt med spännena uppe vid stigläderkrämpan. Så nu blev det ett par nya :) Har inte provat dom under ridning än men är mycket nöjd än så länge!

Har även köpt 2 schabrak från ES, är mycket positivt överraskad! Färgerna var otroligt fina, ett grönt "evening haze" och ett rött "bordeaux" :love: De är betydligt nättare än PS-schabraken, och mer normala i storleken. Medryttarhästen är ju en islänning så han drar cob i det mesta. Ska försöka komma ihåg att fota nästa gång jag är i stallet!
 
Har shoppat Horseware 3 in 1 Camofly då mitt gamla flugtäcke med regnrygg har gett upp och släpper igenom regn. Är mycket nöjd med passformen så här långt iaf. Det enda jag skulle önska är att den regntäta delen gick ngt längre ner på sidan men annars sitter det verkligen helt perfekt. Glömde ta egen bild så ni får hålla till godo med produktionen.

20220912_231200.jpg
 
Köpte nos/nackludd i renskinn för att ha på grimma och träns nu i skavtider, testade igår på tränset och det blev minst sagt klumpigt så kanske skippar den idéen😉
Var glad när jag hittade renskinn med kardborre men tycker de var rätt amatörmässigt sydda så kändes i efterhand lite överprisat.. Men men, blir nog bra till grimman iaf!

Igår klickade jag hem en efterlängtad ny tävlingluva, Kentuckys wellington stone and pearl med ljuddämpande öron. Så fin! Hade egentligen sagt till mig själv att vi ska tävla lite mer innan jag köper en så dyr luva men wft🤷‍♀️
Vill testa ljuddämpad på nästa tävling och då behövde jag ändå köpa ny pga har bara ljuddämpad i brunt och det passar inte vår tävlingoutfit🤪

Har även beställt ett nytt pannband från Kyro. Det som sitter på mitt nya rundsydda träns från SD design är fint men det har en liten plastgrej som jag tror kan ha orsakat lite skav. Tänkte testa med annat pannband och då ville jag ha med snabbknäppe. Var sugen på att beställa ett med klinker från Finesse men blev inte klok på om de har snabbknäppe eller ej?
Hoppas det nya blir fint iaf🥰
 
Köpte nos/nackludd i renskinn för att ha på grimma och träns nu i skavtider, testade igår på tränset och det blev minst sagt klumpigt så kanske skippar den idéen😉
Var glad när jag hittade renskinn med kardborre men tycker de var rätt amatörmässigt sydda så kändes i efterhand lite överprisat.. Men men, blir nog bra till grimman iaf!

Igår klickade jag hem en efterlängtad ny tävlingluva, Kentuckys wellington stone and pearl med ljuddämpande öron. Så fin! Hade egentligen sagt till mig själv att vi ska tävla lite mer innan jag köper en så dyr luva men wft🤷‍♀️
Vill testa ljuddämpad på nästa tävling och då behövde jag ändå köpa ny pga har bara ljuddämpad i brunt och det passar inte vår tävlingoutfit🤪

Har även beställt ett nytt pannband från Kyro. Det som sitter på mitt nya rundsydda träns från SD design är fint men det har en liten plastgrej som jag tror kan ha orsakat lite skav. Tänkte testa med annat pannband och då ville jag ha med snabbknäppe. Var sugen på att beställa ett med klinker från Finesse men blev inte klok på om de har snabbknäppe eller ej?
Hoppas det nya blir fint iaf🥰
Vi har ett kandar från Finesse, där sitter pannbandet med en tryckknapp iaf!
 
Förut var dessa inte godkända för tävling men du tävlar kanske inte? :)
Jag tävlar i liten skala :)
Men eftersom jag är över 19 år och rider storhäst får jag göra som jag vill med ryggskydd och säkerhetsväst :D den är klassad som level 2 i säkerhetväst/ryggskydd och är man under 19 år måste man ha level 3. Hoppas det svarar på din fråga!
 
Nu blev det ett amigo bravo 0g med v-spänne i en större storlek. Hoppas det funkar efter att han har breddat och lagt på sig i ett halvår nu så det nya fina täcket han hade fick då inte längre passade alls...
 
Köpte ett begagnat Fager Marcus med fasta ringar till nya hästen och provade det igår. Det blev en helt annan känsla!
Har haft ett vanligt tvådelat med lösa ringar men han har gärna gått bakom hand samtidigt som han hängt sig på bettet vid förhållningar. Han har i stort sett vägrat göra halt, bara kört ner huvudet och fortsatt gå och hängt sig på så pass att han tillslut snubblat på sina egna framben för att han inte får upp dem och det har varit omöjligt att få upp huvudet på honom.
Men med nya bettet gjorde han halt hur snällt som helst samtidigt som han i övrigt tog mer stöd på bettet och kom fram med nosen och fick ett helt annat driv genom kroppen. Så det verkar vara ett bra köp!

62ACDAB0-41B9-4512-BDDA-98E873EA008C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 518
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp