Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste köpa ett regntätt ländtäcke till dotterns ponny. Var helt inne på Hws, men lurar på ett bucas riding rug. Men vill ha ett som är fodrat. Står på bucas att det är nått antibakteriellt foder, ser inte på bilderna hur tjockt det är riktigt.
Någon som vet?

Kanske ska hålla mig till HWs, är ju nöjd med alla täcken därifrån i övrigt.
 
Jag måste köpa ett regntätt ländtäcke till dotterns ponny. Var helt inne på Hws, men lurar på ett bucas riding rug. Men vill ha ett som är fodrat. Står på bucas att det är nått antibakteriellt foder, ser inte på bilderna hur tjockt det är riktigt.
Någon som vet?

Kanske ska hålla mig till HWs, är ju nöjd med alla täcken därifrån i övrigt.
Om det är som i Bucas övriga täcken tror jag att det är typ fleece, men jag kan ha fel.
 
Vi har haft en ponny som också blev dålig i magen höst/vinter och efter att ha testat många olika tillskott så provade vi att ge henne ett 25 gram vanlig jäst om dagen. Detta fungerade super👌
Det fungerar inte på honom. Det har jag redan testat. Han har lite fri fekal vätska hela året men det är bättre på vår/sommar. Bäst effekt har jag fått av NAF biotics men inte 100 effekt. Har även fått GastriAid av NAF men det gav inte heller 100 effekt. Så nu bytte jag till ett annat märke men det smakar äckligt så får eventuellt byta snart igen.
 
Det fungerar inte på honom. Det har jag redan testat. Han har lite fri fekal vätska hela året men det är bättre på vår/sommar. Bäst effekt har jag fått av NAF biotics men inte 100 effekt. Har även fått GastriAid av NAF men det gav inte heller 100 effekt. Så nu bytte jag till ett annat märke men det smakar äckligt så får eventuellt byta snart igen.
Har du testat OnlyGoodHorse? Det funkade hyfsat på en ponny med liknande problem som vi testat typ allt på.
 
Haffade den sista
20221019_123817.jpg
 
Beställt hem vinterkläder från uhip och haybum.

Haybums ridbyxor kändes inte jättevarma och jag tyckte nog inte att passformen var toppen, tror de får gå i retur. Eller är det något som provat och kan säga om de är varmare än man tror? De känns ju som ett par lite tjockare tights bara.
Jag vill verkligen ha ridbyxor för vintern i lite fler färger än svart så hade hoppats att dessa skulle vara bra..

Från uhip beställde jag en underställströja i ull (superfin!) och en tröja i ull. Tröjan var rätt stor, kanske blir retur på den också. Synd att uhips kläder är så stora i storlek.
 
Ja herregud var ska jag börja....har ju skaffat en ny häst och det enda som passade var ju som tur är (!) min ganska gedigna täckesgarderob. Allt annat blev tvunget att köpas nytt inkl sadel, och jag är rätt petig att saker ska vara av bra kvalitet och passa samt matcha... Vill inte ens börja räkna på summorna jag lagt denna vecka 🙈

Kan dock glatt meddela att jag hittat nya favvo-schabrak! Equiline Octagon! Diskreta och supersnygga 🥰
 
Jag har unnat mig själv ett par vinterridbyxor och försöker hitta lite reflexer till B. Beställde hem en reflexbrösta, benreflexer och ett reflexländtäcke men det var bara bröstan som passade... ländtäcket såg ut som ett ponnytäcke på hennes breda rumpa och benreflexerna var på tok för korta :rofl:
 
Jag har unnat mig själv ett par vinterridbyxor och försöker hitta lite reflexer till B. Beställde hem en reflexbrösta, benreflexer och ett reflexländtäcke men det var bara bröstan som passade... ländtäcket såg ut som ett ponnytäcke på hennes breda rumpa och benreflexerna var på tok för korta :rofl:
Min hästs reflexländtäcke börjar också se lite kort ut på sidorna, insåg det igår när det åkte fram för första gången för säsongen😆
 
Klickat hem ett helt gäng vinterridbyxor, hoppas att några passar bra och känns varma👌
Jag har flera svarta men vill utöka garderoben med fler färger så man kan matcha roligt även under vintern😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 757
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 420
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 435
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp