Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt ett begagnat ländtäcke från bucas åt dotterns ponny.
Är sugen på att beställa en back on track grimma till en av mina islandshästar. Insåg idag att hon har samma grimma som hon fick med från säljaren när jag köpte henne för 5,5 år sen.
Någon som vet om de är normala i storleken?

Ska till elmia nästa vecka. Sugen på nya stigläder, mattespadd, ev le mieux schabrak, fodrade ridbyxor. Stora förhoppningar om bra mässpriser, men vet ju att det sällan är det.
 
Senast ändrad:
Fick hem smakprover från Höveler. Vad gott de luktade! :love:


20221026_161012.jpg
 
Nästa paket nu då :) lädergrimma, grimskaft, boots, däckelunderlägg och ett gäng reflexer bland annat.

Såg inte att spännena på grimman var i mässing på produktbilden, trodde de var i silver. Så nu blev det mismatch mellan spännet på grimskaft och grimman, men det får va :p

20221027_142007.jpg
 
Köpte 6 schabrak på Horselet, dom hade super duper rea. 4 hopp schabrak + 2 nya dressyr. Skall investera i en hoppsadel för uteritt och hoppning, vill inte rida i min super duper dyra dressyrsadel då nämligen 😂 så perfekt ursäkt!
 
Jag har köpt ett begagnat ländtäcke från bucas åt dotterns ponny.
Är sugen på att beställa en back on track grimma till en av mina islandshästar. Insåg idag att hon har samma grimma som hon fick med från säljaren när jag köpte henne för 5,5 år sen.
Någon som vet om de är normala i storleken?

Ska till elmia nästa vecka. Sugen på nya stigläder, mattespadd, ev le mieux schabrak, fodrade ridbyxor. Stora förhoppningar om bra mässpriser, men vet ju att det sällan är det.
Tycker det är stora i storlek när jag tittat på dem eller så har mina hästar små huvuden 😂
 
Har precis fått hem ett par woolpads, dvs underlägg till lindor i otvättat råull. Man riktigt känner lanolinet bara man petar på dem. De ska ha en massa bra egenskaper så jag förväntar mig självklart underverk :laugh:
 
Tycker det är stora i storlek när jag tittat på dem eller så har mina hästar små huvuden 😂
Strl cob blev bra.

Det komiska var att jag tittat på en back on track grimma i 1 års tid (ja jag överväger mina inköp noggrannt :D), suktat efter en helsvart. Beställer en. Och hem kommer en svart med REFLEX(!). Va fan…

Orkar inte skicka tillbaka, så jag intalar mig att reflex är bra. Och det ÄR det ju. Men jag ville ha en helsvart…
 
Igår var jag på Elmia, lite besviken på själva mässan. Ingen islandshäst butik som ställde ut och inte alls några vidare mässpriser.
Men köpte 2 par vattentäta ”uggs” till mig och dottern, ett par skyddsboots med fluff, ett förlitet hundtäcke från amigos (*ping* Någon här som behöver ett vattentätt i strl M?).
Dottern marscherade till ER saddlary och provade equipesadel som står högst upp på önskelistan. Och jag pratade med ergoX som verkade ha en sadel som kan passa min korta, svängda islandshäst. Ska prova att lägga ut min nuvarande till försäljning och sen ta det därifrån…
Svårt med sadlar… har redan haft två utprovare och ingen av sadlarna har blivit bra.
 
Igår var jag på Elmia, lite besviken på själva mässan. Ingen islandshäst butik som ställde ut och inte alls några vidare mässpriser.
Men köpte 2 par vattentäta ”uggs” till mig och dottern, ett par skyddsboots med fluff, ett förlitet hundtäcke från amigos (*ping* Någon här som behöver ett vattentätt i strl M?).
Dottern marscherade till ER saddlary och provade equipesadel som står högst upp på önskelistan. Och jag pratade med ergoX som verkade ha en sadel som kan passa min korta, svängda islandshäst. Ska prova att lägga ut min nuvarande till försäljning och sen ta det därifrån…
Svårt med sadlar… har redan haft två utprovare och ingen av sadlarna har blivit bra.
Lite avis på att du varit på Elmia, men min vän som var där sa samma att mässan var ganska liten.

Kan bara tala gott om den sadelprovaren som din dotter var hos. Har använt mig av dem i över 10 år och de har alltid varit super att ha att göra med! Innan de drev eget tillhörde de ju en annan butik. Sadelträsket är inte alls kul. Det är så mycket pengar inblandade.
 
Jag köpte ny sadel (en Töltsaga Sigrid) för någon vecka sen, kunde inte fortsätta använda den gamla längre då hästen ändrat sig för mycket i kroppen. Nu borde han vara så färdig i kroppen att denna funkar i många år. Hoppas jag fortsätter tycka lika mycket om den med :)
 
Jag kanske råkade beställa ett par ridbyxor när jag satt och jobbade häromdagen. Jag hade ju faktiskt inga vinröda innan. Idag jobbade jag hemifrån och hade noll mat, så drog iväg snabbt och handlade på lunchen. Precis när jag satte nyckeln i låset hemma fick jag en avisering om att paketet kommit - dit där jag var och handlade... Jag får försöka hinna dit igen ikväll.
 
Lite avis på att du varit på Elmia, men min vän som var där sa samma att mässan var ganska liten.

Kan bara tala gott om den sadelprovaren som din dotter var hos. Har använt mig av dem i över 10 år och de har alltid varit super att ha att göra med! Innan de drev eget tillhörde de ju en annan butik. Sadelträsket är inte alls kul. Det är så mycket pengar inblandade.

Inte jätte stor mässa, nej. Men det fanns endel…

Dottern är egentligen inte i akut behov av sadel. Hennes ponny har en äldre pessoa alround. Men den ligger bra och ponnyn är 17 år utan skadehistorik. Man är livrädd för att göra några ändringar…
Men visat hade det varit roligt med en ny hoppsadel. Hon provade en equipe rarity igår. Men det är väl lite sista rycket med en sådan. Annars förespråkade han en equipe expression till henne. Det låter rimligare tycker jag. Hon är petite, men 14 år.
Dock har jag sett endel barn med en expression som sitter i stolsits. Vet inte om det beror på sadeln eller lite olater med sitsen bara.
 
Jag har fått dille på att leta på begagnatmarknaden, och har gjort jättefina fynd till både mig själv och hästarna. Senast blev det ett Stübben Easy Control D-ringsbett för 150kr, inklusive frakt. Kostar ju nästan tusenlappen nytt så... och hästen visade sig gilla det, win-win! Imorgon blir det att fara till Elmia så hoppas hitta något kul där med. :D
 
Just nu är jag jättenöjd 😁
Har nyss köpt ett par acavallo arena stigbyglar i fint begagnat skick och idag var jag på hööks och köpte ett par ariat tri factor frost (vinterridbyxor). De satt fantastiskt bra på mig, så skönt när man hittar nåt som gör det!
 
Jeg fant en webside som selger "vintage" eskadron... så kjøpte 2 sjabraker.... ikke fordi jeg trenger dem... jeg regner meg mer som en samler nå... noen har kunst samling, jeg har sjabrak samling...
 
Jag har fått dille på att leta på begagnatmarknaden, och har gjort jättefina fynd till både mig själv och hästarna. Senast blev det ett Stübben Easy Control D-ringsbett för 150kr, inklusive frakt. Kostar ju nästan tusenlappen nytt så... och hästen visade sig gilla det, win-win! Imorgon blir det att fara till Elmia så hoppas hitta något kul där med. :D
Gillar också att fynda begagnat. Bättre för både plånbok och miljön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 454
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 496
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 219
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp