Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg för någon vecka sedan att Börjes har fått in ett Lippo träns med pullarnosgrimma, väldigt mycket ha begär kom över mig. Får väl ge Trule de i födelsedagspresent eller matte :love: Fast bra sugen också på den nya uppdaterade micklem tränset med.
 
Behövde mest proteinpellets och hundmat som är avsevärt billigare på ullared, så det fick bli lite diverse som följde med på resan. Galloping goop var den sista flaskan som såldes, nedsatt pris därför så tog tillfället i akt att prova. 👍


IMG20230211184259.jpg
 
Jag är kvar i sadeldjungeln. Har fått lite tips med övningar av en equiterapeut hur jag kan hjälpa min häst att muskla ryggen bättre och släppa på spänningar. Sadeln måste bytas (igen!). Jag har haft två olika utprovare som provat ut sadlar och ändå så blir det inte bra.

Inte sugen på att lägga 30.000 på en sadel, men det verkar vara det jag får räkna med.
Note to yourself, kolla hur sadelläget ser ut på hästen när du provrider och ha med det i beaktningen om du ska köpa den eller inte :grin:
 
Det är i Täby i veckan också, funderar på om det är värt att åka dit 🤔
Om det är motsvarande utbud var det mkt i färgen Raisin Brown tror jag (typ brun-plommon-ish), fanns lite olika beroende på ens storlek men de flesta storlekar verkade ha Trench, Igloo (den var nog bara i grön) och Urban Stretch som långa kappor, västar, någon jacka. Såg att vissa storlekar hade ridkjol med (men inte min). Väl organiserat utifrån storlekar och även om det var mycket folk så gick det rätt bra och ordnat till
 
Om det är motsvarande utbud var det mkt i färgen Raisin Brown tror jag (typ brun-plommon-ish), fanns lite olika beroende på ens storlek men de flesta storlekar verkade ha Trench, Igloo (den var nog bara i grön) och Urban Stretch som långa kappor, västar, någon jacka. Såg att vissa storlekar hade ridkjol med (men inte min). Väl organiserat utifrån storlekar och även om det var mycket folk så gick det rätt bra och ordnat till

"Råkade" köpa tights och mellanlagers-jacka i Raisin Brown (gillar normalt sett inte brunt, men den är väldigt fin) samt en Urban Stretch. Hade redan den äldre modellen, men nu kanske jag kan ha en som är ren och en till stall/hund. Fick säga åt mig själv att nej, jag behöver inte en extra trench också och inte en extra mellanlagerskappa heller. :laugh:
 
Verkligen bra pris! Billigare än att köpa ett par halvkassa i valfri butik. De ser väldigt trevliga ut!
Eller hur! Blev helt chockad på ett bra sätt när hon sa priset, nästan så att jag beställer matchande tyglar då jag redan köpt träns av henne sedan innan 😅 De är supersmidiga och ligger fint i handen trots splinkans nya, ska bara sadeltvåla dem en gång sen är de good to go. Har beställt en svirvel separat då hon inte hade det hemma just nu, så när den kommit gör vi hål för den i ändarna också.
 
Jag har beställt back on track quick wraps. Hoppas de passar. Lite osäker på om jag skulle beställa S eller M. Blev S.
 
Har beställt ett dressyrschabrak från ES i färgen Dark Bordeaux sportive. Var ju tvungen eftersom jag inser att jag ju inte kommer hopptävla med min häst, lyckas ju inte ens ta en galoppbom just nu🙈.

Och jag köpte ju tidigare en tävlingskavaj i färgen Bordeaux på rean ( och en huva, och ett par strumpor och ett hoppschabrak till ordinarie pris) och så köpte jag ett par Freejump i färg Bordeaux. Ska nog spärra mig för fler köp…

Just det, det slank ju med en tröja i färg Bordeaux också.
 
Har beställt ett dressyrschabrak från ES i färgen Dark Bordeaux sportive. Var ju tvungen eftersom jag inser att jag ju inte kommer hopptävla med min häst, lyckas ju inte ens ta en galoppbom just nu🙈.

Och jag köpte ju tidigare en tävlingskavaj i färgen Bordeaux på rean ( och en huva, och ett par strumpor och ett hoppschabrak till ordinarie pris) och så köpte jag ett par Freejump i färg Bordeaux. Ska nog spärra mig för fler köp…

Just det, det slank ju med en tröja i färg Bordeaux också.
Jag har ett dressyrschabrak i Deep Brown Bordeux som inte kommer till användning här.. :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Lutten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 974
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 199
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp