Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
De behöver inte gå att rida i, på ridskolan är det enbart markservice :D ffa tåla upplandeslera (ridskolan ligger på gammal havsbotten) och var bekväma att gå i.
De är ännu bättre till just det! Vi har också gammal sjöbotten i hagen så jag förstår precis... aldrig blivit varken blöt eller kall i mina. Dessutom är de billiga!
 
Är de bara till stalljobb eller funkar de att rida i? Mina Muck Boots Pacy II High har snart gjort sitt om jag inte kan laga en spricka i dem. De har funkat super till både stalljobb och ridning och hållit värmen riktigt bra. Men verkar som Muck Boots har slutat tillverka både dessa och Reign Tall som var fantastiska på sommaren.
Jag har fått för mig att jag läst någonstans att Grubs fortsatte med Muck Boots "rid linje" men jag kan ha helt fel. Jag tycker det verkar som om Grubs RideLine 5.0 typ motsvarande Muck Boots Pacy II High.
 
Jag har fått för mig att jag läst någonstans att Grubs fortsatte med Muck Boots "rid linje" men jag kan ha helt fel. Jag tycker det verkar som om Grubs RideLine 5.0 typ motsvarande Muck Boots Pacy II High.

Jag har ett par RideLine, men tror det är generationen innan 5.0. De är i alla fall inte lika varma som Pacy, men ett ok alternativ. Synd att de inte har en version av Reign, för de var verkligen fantastiska på sommaren.
 
Fyndade på uhips outlet på webben, ett par light functional pant och ett hoppschabrak. Har inte köpt schabrak på evigheter och känner ett väldigt sug att uppdatera garderoben :D
 
Jag köpte en liner till de kappor jag köpte på uhips pop up-store på deras hemsida. 50% på den i deras outlet på hemsidan. Tror att färgerna kommer gå bra ihop, får se när jag får hem den :)
 
Åh, finns det en ny variant? Det måste jag kolla upp.
Hööks har den. Det ska tydligen vara bättre kvalité på lädret och lite bredare över nosen bla. Funderar dock på om 1800 är ett skäligt pris eller inte. Tycker den gamla modellen var för dyr i förhållande till kvalitén.
 
Hööks har den. Det ska tydligen vara bättre kvalité på lädret och lite bredare över nosen bla. Funderar dock på om 1800 är ett skäligt pris eller inte. Tycker den gamla modellen var för dyr i förhållande till kvalitén.

Får klämma och känna, om man passar på när de har 20% så blir det ju lite bättre. Jag tycker mitt har hållit sig jättefint förutom på en punkt, käkremmen. Den är så svår att rengöra bra, önskar att den gick att byta ut.
 
Får klämma och känna, om man passar på när de har 20% så blir det ju lite bättre. Jag tycker mitt har hållit sig jättefint förutom på en punkt, käkremmen. Den är så svår att rengöra bra, önskar att den gick att byta ut.
Ja, tyvärr finns den inte i butik ännu men den kommer nog in så småningom.
 
Jeg bestilte en Lemieux sjabrak fra hypostore mens de hadde salg, så ca 1/3 av prisen i avslag var ikke ille.
Jeg bestilte også litt fra Borjes, et walker dekken (som jeg mest bruker om jeg skal ri barbak), 2 boots med fluff, og litt ice gel og insekt spray(akkurat når jeg bestilte så glemte jeg at jeg har 2 flasker stående i skapet, ops).
b19.jpg
 
Jag klickade precis hem ett täcke till 3åringen. Hon börjar växa ur 125 som är gammelponnyns storlek 😅
Ett Amigo bravo triple med 100g och 200g liner. Så spänd och nyfiken på det!
 
Hittade ju inget från LeMieux på Eurohorse så beställde hem en huva (och ett vitt dressyrschabrak). Finns risk att den huvan följs av någon till + ett matchande schabrak, kan bara inte bestämma mig för färg.
 

Bifogade filer

  • PXL_20230303_125844615.MP.jpg
    PXL_20230303_125844615.MP.jpg
    358,7 KB · Visningar: 35
Har köpt ett begagnat Trust Innosence Pelham för typish halva priset. Ska börja tävla WE och där får en rida på pelham vilket är en stor fördel när Dio blir tokhet😅. Har letat runt efter syntetpelham och de är ju sinnessjukt dyra!
Jag kom över ett begagnat fager babypelham, det visade sig vara det perfekta WE-bettet för min häst, tillsammans med en geletunnel så inte kedjan blir för skarp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 329
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 509
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 727
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp