Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också en från Hööks och tyckte också den var i kortaste laget, gillar dock inte snabbknäppen så skulle vilja ha en utan som är iaf 10 cm längre.
Ja den är väldigt kort!
Har inte mätt den, men vad kan den vara? 20-25 cm?

Har sett remmar upp till 45 cm😊
 
Min skitgris till häst fick sig i veckan ett nytt täcke. Han behövde ett nytt 100g och så ville jag ha ett 50g till honom så jag passade på och beställde ett Amigo Bravo 12 triple plus på rea. Dvs ett 50g med hals och två liners, en på 100g och en 300g. Så nu har han täcken så han klarar sig!
Han älskar att rulla sig i allt blött bajs som tinar fram i hagen nu. De andra två (varav en skimmel!) håller sig rena utan täcken, men den här han är täckt av bajsgegga från topp till tå 😝
Så han får ha tunt täcke på tills det har torkat upp mer.

2C0E6400-680A-47B1-A0E8-E2297DA3BB1C.jpeg
 
20230212_162702.jpg

Det var ju det här med blingpannband då. Jag vill ha ett i svart läder, med snabbknäppen och plats för alla remmar i kandaret. Det ska ha stora stenar och passa herren på bilden. Förslag någon?
 
Visa bifogad fil 117421
Det var ju det här med blingpannband då. Jag vill ha ett i svart läder, med snabbknäppen och plats för alla remmar i kandaret. Det ska ha stora stenar och passa herren på bilden. Förslag någon?
SD design har fina med stora stenar, de har snabbknäppe på en del av sina.

Jag köpte pannband med snabbknäppe från Kyro, men vet inte om de har som passar till kandar. Det var annars prisvärt och mkt bling!
 
Shires flughuvor med öron. Hur upplever ni dem i storleken?
Har haft huvan utan öron till mina islandshästar. Köpte strl cob, funkade men var rätt stor. Tänkte köpa nya huvor till dem den här säsongen och vill då ha med öron. Är de lika stora som de utan öron?
 
Shires flughuvor med öron. Hur upplever ni dem i storleken?
Har haft huvan utan öron till mina islandshästar. Köpte strl cob, funkade men var rätt stor. Tänkte köpa nya huvor till dem den här säsongen och vill då ha med öron. Är de lika stora som de utan öron?
Min häst har cob i shireshuvan utan öron och full i den med öron. Stor häst med ganska rejält huvud och långa öron.
Obs dock på att storleken skiljer sig mellan modellerna. Jag beställde hem både den ”gamla” varianten och deras nya förra året, den nya modellen var för liten så den sålde jag till stallkompis som har häst med mindre öron 😊
 
SD design har fina med stora stenar, de har snabbknäppe på en del av sina.

Jag köpte pannband med snabbknäppe från Kyro, men vet inte om de har som passar till kandar. Det var annars prisvärt och mkt bling!
Kyro hade ju jättefina! Ska mäta remmarna på kandaret och se hur stora öglor som krävs!
 
Min häst har cob i shireshuvan utan öron och full i den med öron. Stor häst med ganska rejält huvud och långa öron.
Obs dock på att storleken skiljer sig mellan modellerna. Jag beställde hem både den ”gamla” varianten och deras nya förra året, den nya modellen var för liten så den sålde jag till stallkompis som har häst med mindre öron 😊

Vilken modell är gamla vs nya?
 
Kyro hade ju jättefina! Ska mäta remmarna på kandaret och se hur stora öglor som krävs!
Ja eller hur! Mitt har hållt bra också, inga stenar som ramlat bort eller så.
Öglorna är rymliga för träns så kanske att det skulle få plats ytterligare en rem😊
 
@warg
Här syns mitt från Kyro:
Jag hade redan pannband med stora kristaller så valde en med flera rader👍

Jag har xfull. Fröken har ganska stort huvud och det är så fint när böjen hänger ner ordentligt😍
Visa bifogad fil 117446
Jag tror bestämt vi behöver ett sånt med, som sagt mycket lugg att blinga igenom :D Xfull blir det troligen för oss också även om full brukar funka, hästen har bred panna :-)
 
Shires flughuvor med öron. Hur upplever ni dem i storleken?
Har haft huvan utan öron till mina islandshästar. Köpte strl cob, funkade men var rätt stor. Tänkte köpa nya huvor till dem den här säsongen och vill då ha med öron. Är de lika stora som de utan öron?
Jag har cob oavsett öron eller ej, på islandshäst med relativt stort/långt huvud som brukar ha full på grimmor och träns
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 140
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp