Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klickat hem ett par scoot boots. Mätte pållens bakhovar idag. Han behöver storlek 4. Så små hovisar han har jämfört med fjordstoet. Hon har nummer 6 i scoot boots. Skiljer kanske 2 cm mellan dem. Testade hennes först men de snurrade bara runt.

De kostar ca 2400:- där jag klickade hem dem. Längtar! 🤩🙌 Å skulle de mot förmodan trots mätning inte passa så kan man lämna tillbaka så länge de är rena och bara testade 👍
 
När man testar scootbootsen kan man dra över en tubsocka eller liknande över den rengjorda hoven. Då blir det minimalt med märken.
Jag har kört med en vanlig plastpåse :-) Den fyller ut mindre än en socka, och booten glider bra på den. Har dock inte scootboots, utan equine fusion till de oskodda bakhovarna. Jag fick skicka tillbaka och byta storlek en gång, så plastpåsen över hoven var en bra grej.
 
Fått hem ett begagnat rundsytt SD Duke de Niro-träns. Såååå fint! 500 pix kändes som ett riktigt fynd. Bild kommer, vet inte vilken häst det kommer passa bäst😅.
Jag suktar också efter ett sånt träns, men vill ha den nya varianten så jag får vänta lite och antingen spara ihop till ett nytt eller hoppas på att någon snart vill sälja ett begagnat 😊
 
Bytte till mig ett par Cavallo Sport strl 3 som borde passa enligt tabell... Men dom är för stora. Hmmm. Dom går att använda, men är såpass stora att dom snurrar lite. Dom får bli sällan-skor med brodd på, till de där få halkiga dagarna.

Så jag ska välja bootsmodell.

Scoots
Flex
Renegade
Easyboot Fury eller den där nya som kommer...

Så svårt! Sjukt dyra är dom också 🙈.
 
Bytte till mig ett par Cavallo Sport strl 3 som borde passa enligt tabell... Men dom är för stora. Hmmm. Dom går att använda, men är såpass stora att dom snurrar lite. Dom får bli sällan-skor med brodd på, till de där få halkiga dagarna.

Så jag ska välja bootsmodell.

Scoots
Flex
Renegade
Easyboot Fury eller den där nya som kommer...

Så svårt! Sjukt dyra är dom också 🙈.

Nya? 😁

Du gillar inte Evo?
 
Aldrig hållt i några, men dom ser ju intressanta ut! Hmmmmmm.

Inte så många boots ute hästnet och jag vägrar ju facebook, så det blir antagligen nya :).

Jag köpte ett par nyligen, hade inte heller känt på dem innan men tyckte de verkar ok!

Ned nya syftade jag på om det kommer ny variant från Easyboot? Har jag missat i sådana fall tror jag!
 
Jag suktar också efter ett sånt träns, men vill ha den nya varianten så jag får vänta lite och antingen spara ihop till ett nytt eller hoppas på att någon snart vill sälja ett begagnat 😊
Jag vill också ha det nya, eller mest vill jag ha det nya nackstycket för köpte ett rundsytt kandar förra året när de hade sån ”ja tack” rea på FB 😊
Kostar nästan lika mkt som jag betalade för hela kandaret dock🫣
 
Juste! Den känner jag igen men hade glömt av 🙈

Det finns så många modeller nu 😅.

Det enda som hindrar mig från att slå till på Renegades är prislappen haha. Annars min absoluta favoritmodell, they nailed it. Kardborre är lättare för mina händer att hantera än såna där piggar. Men Evo ser ju ändå liknande ut, så man kanske ska prova... Gillar att dom är tillverkade i EU också.
 
Ah det förstår jag! Blev så glad att detta pannbandet inte har klor på stenarna så det kommer inte förstöra luggen😃.
Är det ngn ändring på alla deras nya eller bara detta? Kanske du inte vet iofs..
Jag målar mina pannband med nagellack, tror det är ett tips från dig jag läst i ngn gammal tråd😁
 
Är det ngn ändring på alla deras nya eller bara detta? Kanske du inte vet iofs..
Jag målar mina pannband med nagellack, tror det är ett tips från dig jag läst i ngn gammal tråd😁
Deras nya pannband jag har har klor på de stora stenarna. Detta måste ha några år på nacken för det är gamla crownloggan på pannbandet. Men älskar verkligen lädret, så mjukt och fint trots att det var rätt smutsigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 524
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 073
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp