Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har beställt vita ridbyxor från Alequi, en glittrig blå nummerlapp, fina saker till håruppsättning och så två nya flughuvor 👍

Har fortfarande en del saker på min tävlingsoutfitlista som behöver köpas, men lite i taget så är vi snart där😁
 
Var inne på B*rjes och köpte ett Novabett som jag ska prova på B och se vad hon säger. Förhoppningsvis får det godkänt.
 
Ska jag, ska jag inte?

+ ”Behöver” ett nytt, det gamla är sjukt slitet och tappat många många stenar
+ Vill ha ett PS så käkremmen går att fästa
+ Gillar detta! Vill ha med stora stenar!
+ Beställer jag idag kanske det kommer till tävling på måndag

- Ska bara rida 2 veckor till innan 6 månaders uppehåll

1AA33769-233B-42AC-BC25-52F0CC528A14.jpeg
 
Ska jag, ska jag inte?

+ ”Behöver” ett nytt, det gamla är sjukt slitet och tappat många många stenar
+ Vill ha ett PS så käkremmen går att fästa
+ Gillar detta! Vill ha med stora stenar!
+ Beställer jag idag kanske det kommer till tävling på måndag

- Ska bara rida 2 veckor till innan 6 månaders uppehåll

Visa bifogad fil 92042
En kompromiss är att leta begagnat annars. Tycker jag ser speciellt pannband säljas till höger och vänster.
 
Köpte ett nytt träns

60ae0959b5f2c.jpeg


Väldigt nöjd! Vi hade ett annat med anatomisk nackstycke, men misstanke det vore för stort för Donna. Hon verkade väldigt mycket nöjdare med detta tränset faktiskt :love: fick en annan kontakt och det kändes mycket bättre-å super nöjd
 
Jag 'råkade' köpa en ryktväska när jag var inne på Hööks idag, den nya, gröna med Mulle på. Jag behöver inte en ryktväska men 😍😍😍

Jag fick även med mig ett bett, de hade för en gångs skull lite modeller i 9,5 inne och jag har tänkt köpa ett enkelt tredelat med rörliga ringar ett tag men hittar aldrig i rätt storlek.
 
Råkade klicka hem en tävlingskavaj i marinblått med vita detaljer och en matchande top samt ett par Mountain rider skor. Så nu måste jag skaffa ett par tävlingsridbyxor med. Hm, funkar svart ridhjälm till blå kavaj?

Måste dessutom sätta som mål att kunna rida minst en LC:1 i oktober på hemmaplan. Antingen med Iantho 🥶, eller på hyrfjording.
 
Köpte det rosa schabraket så jag kunde matcha med skydden. Jag gillar verkligen PS schabrak
 

Bifogade filer

  • E9B72457-106D-472B-970D-D5815582717C.jpeg
    E9B72457-106D-472B-970D-D5815582717C.jpeg
    489,9 KB · Visningar: 52
Ååh blir så tävlingssugen!

Nästa år hoppas jag vi kommer igen i farligt god form 🤓🐴 då ska jag shoppa lite seriöst, har bara haft en vanlig fläta nu 😅 men målet är att rida MSV C och då vill jag ha en riktig uppsättning! 😍
 
Efter lite om och men har jag köpt mig ett Lingus II till unghästen som skall ridas in i höst. Jag har sedan några år ett PS Nirak som jag gillar eftersom de kombinerar tryck över nosen med vanligt bett-tryck, men mitt Nirak är xfull och således för stort. Positivt överraskad över lädret i Lingus II såhär vid första intrycket.
Lånad bild, men hästen som skall ha det råkar vara ganska lik hästen på bilden. Hon är dock alldeles för stökig än så länge för att fota iförd tränset :p
300695-10_7.jpg
 
Hoppade in på H**ks för att köpa flugspray och lyckades även få med mig ett kort körspö (120 cm) med kort släng, perfekt till tömkörningsarbetet med Iantho. Provade i kväll och det blev bra!
Jag tycker de spöna är toppen! Sedan jag köpte mitt, har jag aldrig använt en ordinarie longerpisk.

Jag har använt mitt till typ "allt". Fösa/styra med vid lastning, arbete vid hand, för att backa hästen, flytta sidvärts osv och givetvis tömkörning och longering.

Du kommer att ha stor glädje av din körpisk. :up:
 
Efter lite om och men har jag köpt mig ett Lingus II till unghästen som skall ridas in i höst. Jag har sedan några år ett PS Nirak som jag gillar eftersom de kombinerar tryck över nosen med vanligt bett-tryck, men mitt Nirak är xfull och således för stort. Positivt överraskad över lädret i Lingus II såhär vid första intrycket.
Lånad bild, men hästen som skall ha det råkar vara ganska lik hästen på bilden. Hon är dock alldeles för stökig än så länge för att fota iförd tränset :p
300695-10_7.jpg
Jag köpte ett vanligt Lingus till B härom veckan faktiskt och var också positivt överraskad över kvalitén på lädret med tanke på märket och priset. Tyvärr får man ofta inte jättemycket kvalité för 700 kr numera utan det brukar vara samma kvalité som det var på 300-kronors-tränsen för 10 år sedan tycker jag men det känns förvånandsvärt fint. Har inte smort det ännu men ska ge det en omgång innan jag börjar använda det på riktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 487
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 035
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp