Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har shoppat nya benskydd till Mys då ett par bakskydd (från Compositi) hade gått sönder och jag är faktiskt missnöjd med dom från Alequi som jag har fram, tycker dom är jätte varma trots att dom ska vara ventilerande.
Så slog till på två par av dessa:
20230504_232527.jpg

Provade dom idag och så här långt är jag nöjd, inte så varma och väldigt lätta att göra ren så än så länge är betyget bra!
 
Har shoppat nya benskydd till Mys då ett par bakskydd (från Compositi) hade gått sönder och jag är faktiskt missnöjd med dom från Alequi som jag har fram, tycker dom är jätte varma trots att dom ska vara ventilerande.
Så slog till på två par av dessa:
Visa bifogad fil 118128
Provade dom idag och så här långt är jag nöjd, inte så varma och väldigt lätta att göra ren så än så länge är betyget bra!
Disse ønsker jeg meg og.
 
Suktar efter en begagnad ghost-sadel i närheten. Unghästen ska ju ridas in snart och en ghost hade varit härlig till henne tror jag...
 
Har haft en korg hos Horze laddad i en vecka, med något som min pålle behövt sommartid. Han blir lätt stel i regn, men fort överhettad så fort solen kommer fram. I knottsäsongen är det också ofta skurar, då är det inte så bra att han går med blött flugtäcke, men jag kan ju inte hålla på och springa in och ut hela dagen och byta täcke...

Så nu är ett regn/flug kombitäcke på väg, med hals, för 460kr 😁. Snyggt var det också.
 
De är så snygga! :love: och passformen på ES är så sjukt bra, tänker på det varje gång som jag sadlar med ett av deras schabrak.
Jag som sålt alla mina ES för att passformen lämnar lite att önska. Framförallt är jag så trött på att de inte ligger still under sadeln..
 
Eftersom ingen opponerade sig i tråden så åkte jag och köpte den begagnade ghostsadeln 🫣 Supernöjd och glad över köpet dock, kommer ligga som en smäck på unghästen och passa mig prima. 4k för en Quevis med tillbehör, nu ska det matchas med padd/schabrak och sadelgjord inför inridning
IMG20230507135120.jpg
 
Jag har blivit med hoppsadel 😁

Efter att min häst har haft för sig "kast med liten ryttare" för några veckor sen insåg jag att min dressyrsadel nog kanske inte var så lämplig som vardagssadel och i synnerhet inte som uteritts-sadel då det är stört omöjligt att korta upp stiglädrena i den pga mastodontstöd.

Har haft några intensiva dagar med att prova diverse modeller som inte har funkat, och höll nästan på att ge upp och skita i hela grejen, men så tog vi en längre road trip till Sundsvall och hämtade upp en språjlans ny Lippo Fazzino på Hööks på vinst och förlust och den passade både hästen och mig 😁 Förhoppningsvis blir det liiite enklare att sitta kvar utifall fröken har hyss för sig igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 518
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 068
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp