Stora surdegstråden

Åh, jag bakade massa surdegsbröd för kanske ett år sen men tröttnade sen och lät surisen stå kvar i kylen. Nu började jag bli sugen igen men då hade den såklart möglat :( förra gången startade jag upp den själv men nu tänkte jag försöka korta startsträckan genom att fråga om en klick på närmsta bageri. Har dock inget sånt riktigt hemtrevligt, mysigt ställe så ska försöka samla mod till att fråga på det förvisso lokala, men lite större stället!
De sålde mig en kaffekopp vetesurdeg för 20kr så nu blir det bak i helgen!
 
I helgen har det blivit ett grytbröd, 12 frallor och två rostbröd ☺️

3407BC01-E0D1-4BE4-96B8-EE8FABCF9F4A.jpeg
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 590
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 933
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 159
Senast: Milosari
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp