Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)

Bukefalos 30 år!

Absolut.
Det finns mycket som talar mot att det var självmord, tycker åtminstone jag. 2 veckor innan var det tydligen ett självmordsförsök. OM det stämde, varför var han inte övervakad? Som är den vanliga rutinen i sådana fall.

Det är så väldigt mycket kring det här som är konstigt. Och visst kan det vara tillfälligheter alltihop, givetvis.

Om man är övertygad om att etablissemanget har mördat honom så tror man nog även att det första självmordsförsöket är fejk.

I Sverige hade han varit övervakad skulle jag tro, men även här lyckas en del ändå att ta livet av sig. Jag vet inte hur strikt man har övervakning vid självmordsrisk i USA, eller om man tyckte att det räckte med att han hade en han delade cell med. Och utifrån den stora avskyn mot honom skulle jag inte heller bli överraskad om någon personal någon gång fuskar med övervakningen, även om det funnits regler.

Men det är som sagt mycket öppna frågor, och finns flera möjliga svar.

Du behöver inte leta fram källan, jag frågar vad det var du läste.

I en diskussion som handlar om huruvida det skulle kunna vara möjligt att han tog livet av sig själv eller inte, och relaterat till den större diskussionen om att det sprids väldigt mycket konspirationsteorier idag, så är det naturligtvis rätt intressant om det du skrev kan betraktas som fakta eller spekulationer.

Läste idag om ett upphittat självmordsbrev som offentliggjorts (det hittades för länge sen men har varit sekretessat i ett annat ärende). Vilket förstås kan vara fejkat, men det kan också vara så att han faktiskt var självmordsbenägen. Vi vet inte tänker jag, så därför frågar jag dig om hur bekräftade uppgifterna du skrev är, eftersom du verkade så säker på dem.
Jag har läst det i nyhetsrapporteringar tidigare i vinter.

Om man är övertygad om att etablissemanget har mördat honom så tror man nog även att det första självmordsförsöket är fejk.

I Sverige hade han varit övervakad skulle jag tro, men även här lyckas en del ändå att ta livet av sig. Jag vet inte hur strikt man har övervakning vid självmordsrisk i USA, eller om man tyckte att det räckte med att han hade en han delade cell med. Och utifrån den stora avskyn mot honom skulle jag inte heller bli överraskad om någon personal någon gång fuskar med övervakningen, även om det funnits regler.

Men det är som sagt mycket öppna frågor, och finns flera möjliga svar.

Här är Aftonbladets rapportering (en annan artikel än den redan länkad till) där de säger att det råder tvetydiga åsikter om det var självmord eller mord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vezbl/rattslakaren-epstein-har-skador-som-kan-tyda-pa-mord

Här är SVTs rapportering om att han är död och att han stod under speciell bevakning sedan "tidigare självmordsförsök" ...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/jeffrey-epstein-hittad-dod-i-haktet

Och här en artikel från 2023 av SVD där "han säger att han inte ville ta självmord".

https://www.svd.se/a/BWnJQg/nya-dokument-avslojar-epsteins-sista-dagar

Här är Aftonbladets rapportering (en annan artikel än den redan länkad till) där de säger att det råder tvetydiga åsikter om det var självmord eller mord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vezbl/rattslakaren-epstein-har-skador-som-kan-tyda-pa-mord

Här är SVTs rapportering om att han är död och att han stod under speciell bevakning sedan "tidigare självmordsförsök" ...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/jeffrey-epstein-hittad-dod-i-haktet

Och här en artikel från 2023 av SVD där "han säger att han inte ville ta självmord".

https://www.svd.se/a/BWnJQg/nya-dokument-avslojar-epsteins-sista-dagar

Eftersom jag inte betalar vare sig med pengar eller cookies så kan jag inte läsa länken från AB eller SVD. Men efter vad du skriver om dem så stödjer de min tes, tack.

Trump har inte synts till på 72 timmar nu och Fox har börjat sända gamla intervjuer.

vet inte men tankarna börjar ju vandra till hur mycket värre kan JD Vance vara?

Han har en annan publik framtoning och framstår som mindre vuxenbebis och narcissist, men politiskt tror jag inte att skillnaden vore jättestor. Det är ju samma team och rörelse bakom.
Precis, mer gångbar framtoning. Men tyvärr tror jag agendan är mer genomtänkt och välslipad dessutom. Med andra ord förutsättningar för mer systematiskt och långsiktigt genomförande.

Men jag tänker inte i första hand på om det blir aktuellt att träda in i rollen under nuvarande mandatperiod, utan på vilket gynnsam plattform för nästa presidentval han har som vicepresident.

Efter att alla utom två avdankade hip hoppare har (Vanilla Ice känd för att ha stämts av David Bowie och Queen för plagiat kommer uppträda) hoppat av USA:s 250 års jubileum aka 250 Freedom, kommer nu Trump att hålla tal. Eftersom han kommer dra mer åskådare än Elvis Presley, utan gitarr. Enligt honom själv.

Och DÄR såg han till att fotbollsspelaren som fått rött kort och avstängts i World Cup, får komma tillbaka och fortsätta spela i turneringen. Genom ett litet telefonsamtal till han som beslutar.

Sånt är helt helt obegripligt - eller inte, med tanke på Trumps beteende. Men HUR kunde FIFA gå med på det?!?

Det ser ju inte så bra ut för USA:s lag. Inte för att det är lagets fel, men att det fuskas till deras fördel.

Jag läste fö att World Cup (som ju hålls i Amerika) inte är helt positivt för MAGA. Människor med ursprung utanför USA håller på sina "hemländer" och bilden av USA som dominant och allenarådande, suddas lite i kanterna. MÅTTE de bara inte vinna World Cup, det vore hemskt.....

Det ser ju inte så bra ut för USA:s lag. Inte för att det är lagets fel, men att det fuskas till deras fördel.

Jag läste fö att World Cup (som ju hålls i Amerika) inte är helt positivt för MAGA. Människor med ursprung utanför USA håller på sina "hemländer" och bilden av USA som dominant och allenarådande, suddas lite i kanterna. MÅTTE de bara inte vinna World Cup, det vore hemskt.....
Om man nu spelar Balogun och skulle vinna guldet så har agent Orange devalverat guldets betydelse till sand. Alla kommer att minnas det fuskande laget.

För USA-lagets egen skull hoppas jag man ställer över Balogun oavsett hur mycket Infantilo slickar Trumps röv, av respekt till den idrott de lever på. Och kanske dessa spelares enda chans i karriären att få en VM-medalj har ett värde som vida överstiger det låtsaspris krigsherre Trump fått från FIFA innan.

Nu säger Trump att "It would have left a big stain on the World Cup if they hadn´t removed the suspension".

Eh ... Om NÅT lämnar ett big stain så är det snarare Trumps agerande. Skulle (hemska tanke) USA vinna World Cup kommer det för alltid att ses som en fuskseger. Inga andra utvisningar benådas, garanterat.

Alla kommer att minnas det fuskande laget.
Fast det är inte USA:s landslag som fuskar.

Det är ju Agent Orange som olovligen petar i för politiker förbjuden gryta. Det är ju Infantilo som i FIFA:s namn tar ett beslut att bryta mot förbundets solklara regelverk.

Men jag håller med om att det enda sättet för det amerikanska laget att rädda situationen och sitt anseende är att inte ta ut Balugon till matchen.

Lägger också till att vi inte ska glömma den brasilianska domaren som förklarats ha en suspekt karriär av Apelsinmannen, som enligt egen utsago kan sport och därför vet precis vad han talar om.

Liknande trådar

• Attacker i Caracas/Venezuela
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • MH, BPH och MT tråden
  • Vilken är den första stora händelsen ni minns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka