Stora tråden om Donald Trump (3) (ändrad rubrik)

Bukefalos 30 år!

Jag vet att jag håller på att bli någon form av konspirationsteoretiker, och det här rör ju inte Trump, men det får ta och hamna här ändå.
Tycker det är intressant att Platner så lägligt blir anklagad för våldtäkt, strax innan det ska tas beslut om vem som ska bli Demokraternas kandidat till senator för Maine.

Nu hotar clownen på andra sidan pölen Danmark och Europa igen med att dra tillbaka alla trupper i Europa om han inte får köpa Grönland. Gubbfan har fått hybris av att alltid strykas medhårs och det ständiga fjäskandet för honom. :rage:

Nu hotar clownen på andra sidan pölen Danmark och Europa igen med att dra tillbaka alla trupper i Europa om han inte får köpa Grönland. Gubbfan har fått hybris av att alltid strykas medhårs och det ständiga fjäskandet för honom. :rage:
Det var en journalist som bad att han skulle uttala sig om Grönlandsfrågan. Så det är knappast något nytt att lägga vikt vid att han säger det nu.

Men hela uttalandet låter ju som en blandning av gamla käpphästar och ostrukturerat svammel. Jag uppfattar det mest som att han ordbajsar för att fylla ut sin kostym och ge ett svar?

Nej, det är inte Donald J. Trump som skrivit följande inlägg:

MANY PEOPLE ARE SAYING the USA-Belgium game was RIGGED. I've been hearing it from EVERYONE. Terrible officiating. Very unfair! They don't want America WINNING anymore because when America wins, the ratings go THROUGH THE ROOF. The referees? TOTAL DISASTER. Some of the worst calls anybody has EVER seen. Belgium played hard, but let's be honest, they were getting help all night long. Sad!

We had tremendous players, incredible players, the BEST players, and yet somehow every 50/50 call goes ONE WAY. Very suspicious. FIFA should immediately launch a FULL INVESTIGATION. Check the refs, check the VAR room, check EVERYTHING.

They said before the game there was "nothing to worry about." WRONG. We were up against Belgium, the referees, VAR, and probably the fake news media too.

WE WON THAT GAME BY A LOT. Everyone knows it. MAKE SOCCER FAIR AGAIN! 🇺🇸⚽

Det var en journalist som bad att han skulle uttala sig om Grönlandsfrågan. Så det är knappast något nytt att lägga vikt vid att han säger det nu.

Men hela uttalandet låter ju som en blandning av gamla käpphästar och ostrukturerat svammel. Jag uppfattar det mest som att han ordbajsar för att fylla ut sin kostym och ge ett svar?

Nja, det är inte bara en journalist

https://www.theguardian.com/world/2026/jul/07/trump-renews-call-us-take-over-greenland-nato

Frågan är, hur exakt han tänker sig att det ska gå till. Kongressen kommer behöva godkänna det. Hela processen, om den ens inleddes skulle ta längre tid än Brexit och Trump är för länge sedan död och begraven, eller iaf inte president innan man ens skulle komma överens om att komma överens om att komma överens om att diskutera det.

Vet inte riktigt heller var USA/Trump skulle få pengarna ifrån, särskilt mtp USA:s budgetunderskott och skuldsättning.

https://www.truthinaccounting.org/a...mLXtfaprIzMz4zLlKpLwaqIC0pAMnBYxoCzr0QAvD_BwE

Jag vet att jag håller på att bli någon form av konspirationsteoretiker, och det här rör ju inte Trump, men det får ta och hamna här ändå.
Tycker det är intressant att Platner så lägligt blir anklagad för våldtäkt, strax innan det ska tas beslut om vem som ska bli Demokraternas kandidat till senator för Maine.
Det är väl den här tråden som behandlar USAs inrikespolitik, så det passar ju.

Primärvalet har egentligen ägt rum, men det finns ändå en möjlighet att byta kandidat fram tills dem 13 juli. Så det gynnar egentligen inte republikanerna att anklagelsen kommer ut innan dess, de hade vunnit mer på att det kommit ut senare. Sedan har det demokratiska etablissemanget som är mer centristiskt/moderat varit emot Platner från första början, redan innan det började framkomma skandaler. Men även om de motarbetat honom så är det liksom lite för mycket för att det ska kunna avfärdas.

738512007_991898256786820_8990411789970187499_n.webp

Hela processen, om den ens inleddes skulle ta längre tid än Brexit och Trump är för länge sedan död och begraven, eller iaf inte president innan man ens skulle komma överens om att komma överens om att komma överens om att diskutera det.
Fast, som jag inflikat tidigare, mitt intryck är att Trump som person är mer av en galjonsfigur och möjligen murbräcka, än han skapar den aktuella politiken. Oavsett om han lever eller ej finns hans puppet masters kvar - Miller, Vought, Dearborn... och Vance... och närmare The Heritage Foundation: Dans, Groves och Roberts. Och de krafter som står bakom dem. Och de tiotals miljoner hardcore fans som fortfarande köper allt Trump et al säger. Galenskapens rötter slutar inte att finnas och verka när Trump försvinner.

Dock inget med trådämnet att göra,
men detta är ändå värt att nämnas:
Nu har Norge och Brasilien mötts fem gånger i Fotbolls-VM genom tiderna.

Norge har vunnit tre matcher.
Två har slutat oavgjort.
Och världens kanske bästa fotbollsland Brasilien väntar ännu på sin första VM-seger mot Norge.
För att vara en gnutta närmare trådens ämne så kan man se på kontrasten i "kronprinsen ror ute på gatan tillsammans med random firande allmänhet" och vad man tänker sig att vissa andra statsöverhuvuden (🍊) hade gjort om deras nationslag hade lyckats med att vinna sin match...

(Ok, jag vet att kronprinsen tekniskt sett inte är statsöverhuvud, men i praktiken har han tillträtt på en delad tjänst.)

Usel idé i så fall att påminna honom, han är ju så lättpåverkad.

Fast, som jag inflikat tidigare, mitt intryck är att Trump som person är mer av en galjonsfigur och möjligen murbräcka, än han skapar den aktuella politiken. Oavsett om han lever eller ej finns hans puppet masters kvar - Miller, Vought, Dearborn... och Vance... och närmare The Heritage Foundation: Dans, Groves och Roberts. Och de krafter som står bakom dem. Och de tiotals miljoner hardcore fans som fortfarande köper allt Trump et al säger. Galenskapens rötter slutar inte att finnas och verka när Trump försvinner.
Jag vet inte om jag tror att det är så.

De vågar inte ens byta skostorlek om han ger dem skor
https://www.vogue.com/article/marco-rubio-too-big-shoes

https://www.huffpost.com/entry/donald-trump-gift-top-officials_n_69afca09e4b0a62acae56846

Jag tror båda delarna går att kombinera.
Han hårdstyr i viss mån efter sina nycker. Men den djupare och bredare ideologiska samhällsförändringen har han rätt lite att göra med annat än som verktyg. (även om vissa konkreta saker han gör kan få långtgående följdverkningar)
I det större perspektivet är historien om Ds väg till den maktroll han har idag en mer separat personhistoria än vad som är gängse för politiska ledare som samutvecklas mer med rörelse och ideologi under en period före tillträdet.

Jag tror båda delarna går att kombinera.
Han hårdstyr i viss mån efter sina nycker. Men den djupare och bredare ideologiska samhällsförändringen har han rätt lite att göra med annat än som verktyg. (även om vissa konkreta saker han gör kan få långtgående följdverkningar)
I det större perspektivet är historien om Ds väg till den maktroll han har idag en mer separat personhistoria än vad som är gängse för politiska ledare som samutvecklas mer med rörelse och ideologi under en period före tillträdet.
Ja han har nog delvis letat sig till den del där han lättare kan få makt, även Musk som ju ändrat sina ytliga åsikter. Medan andra aktörer som Ryssland, Epstein osv skapat grundmiljön där det kan odlas.

Trump har sagt många saker, men det här är möjligen det värsta, eller kanske inte.

Han blandar ihop CHIP som handlar om transsistors med transsexuall. Liksom mössen som är transgenic. Ungefär som när han sa att US tar emot folk från mentalsjukhus eftersom han inte visste skillnaden mellan asyl och folk som har psykiska nedsättning på sjukhus och asylsökande.

Liknande trådar

• Attacker i Caracas/Venezuela
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • MH, BPH och MT tråden
  • Vilken är den första stora händelsen ni minns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka