Görel
Moderator
De är min nya leverantörHar en kompis med liknande behov och kan skvallra att Ö&B brukar ha lägsta priset.![]()

Tycker bara att det är absurt att Willys har högst pris av alla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är min nya leverantörHar en kompis med liknande behov och kan skvallra att Ö&B brukar ha lägsta priset.![]()
Vad är hyran på lägenheterna?Stör mig på hyreslägenheter där man måste tjäna så orimligt mycket för att få bo...
1a på 22kvm (ungdomslägenhet): 18 500 efter skatt.
2a på 39kvm: 27 600 efter skatt
3a på 75kvm: 41 600 efter skatt
Har också tvingats tyda betydligt värre handstilar än det där genom åren. Den där läste jag LÄTT!Efter jobbat i 20 år med en chef med liknande handstil som vägrade släppa sina handskrivna faktureringsunderlag tycker jag det där var väl inget![]()
Ja, 1700-tals-svenska kan vara rätt intressant, till exempel...Har också tvingats tyda betydligt värre handstilar än det där genom åren. Den där läste jag LÄTT!![]()
Det har jag sluppit...Ja, 1700-tals-svenska kan vara rätt intressant, till exempel...![]()
1 rum: 6621 = 11 879 kvar efter hyraVad är hyran på lägenheterna?
Är det alltså hyresvärden som bestämmer hur mycket av lönen man ska kunna lägga på hyran/ha kvar efter?1 rum: 6621 = 11 879 kvar efter hyra
2 rum: 9869 = 17 731 kvar efter hyra
3 rum: 14 866 = 26 734 kvar efter hyra
Kan även tycka att det är lite ljug med rumsbeskrivningen med tanke på att det självfallet är öppen planlösning, och därför är kök och vardagsrum samma rum.
Är det alltså hyresvärden som bestämmer hur mycket av lönen man ska kunna lägga på hyran/ha kvar efter?![]()
Det var det värsta!De flesta hyresvärdar har någon modell för att beräkna inkomstkrav för sina lägenheter. Min hyresvärd (kommunalt hyresbolag) skriver inte ut summor på det sättet, men har en kalkylator på hemsidan (i anslutning till där lediga lägenheter läggs upp) där en kan knappa in sina uppgifter - inkomster, antal personer etc - och så får en se om en uppfyller inkomstkravet för bostaden (det står alltså bara om en uppfyller eller inte).
Ett utmärkt sätt att se till att bara vissa har råd att bo i området...Det var det värsta!
Jag visste väl att det fanns en anledning till att jag inte ville bo kvar i Sverige.
Jag minns ingenting liknande från mina tidigare hyreslägenheter hemma i Svea.
Det där är något jag stör mig enormt på och tycker också att det är ljugKan även tycka att det är lite ljug med rumsbeskrivningen med tanke på att det självfallet är öppen planlösning, och därför är kök och vardagsrum samma rum.
Det var det värsta!
Jag visste väl att det fanns en anledning till att jag inte ville bo kvar i Sverige.
Jag minns ingenting liknande från mina tidigare hyreslägenheter hemma i Svea.
Kan även tillägga att vissa har regler om hur långt ifrån lägenheten man får ha sin arbetsplats!Vad händer om ens inkomst ändras, tex blir uppsagd? Måste man flytta ut då?
Har läst att det dessutom är ytterligare en belastning för framförallt kvinnor och kvinnors mentala hälsa eftersom det oftast är kvinnor som tar hand om hemmet fortfarande. Det gör att det blir än viktigare att hålla i ordning i kök/vardagsrum eftersom stökig disk stör även i vardagsrummet.Det där är något jag stör mig enormt på och tycker också att det är ljug
Men det är ju ytterligare ett sätt att spara byggnationskostnader på, för en vägg (som jag uppskattar i de flesta fall) tar ju även yta förutom själva byggnationskostnaden, win-win för byggherren![]()
Vad händer om ens inkomst ändras, tex blir uppsagd? Måste man flytta ut då?