Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 498
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hamnade bakom en klunga med cyklister på vägen hem. Inga problem med det.
Men kom 4 bilar bakom mig varav en tyckte att det var jobbigt att ligga efter. Så han körde om bilen bakom mig och mig och la sig så nära det gick cyklisterna och låg där några 100 meter innan han kunde köra om dom och körde så nära det gick och spolade spolarvätska hela vägen förbi dom.
Så svinigt beteende

Men kom 4 bilar bakom mig varav en tyckte att det var jobbigt att ligga efter. Så han körde om bilen bakom mig och mig och la sig så nära det gick cyklisterna och låg där några 100 meter innan han kunde köra om dom och körde så nära det gick och spolade spolarvätska hela vägen förbi dom.
Så svinigt beteende
Så onödigt! Tänk att cyklister och EPA kan provocera så mycket.

Så svinigt beteende
Men varför ens cykla i en klunga? Sånt blir man ju tokig på

Men varför ens cykla i en klunga? Sånt blir man ju tokig på
Det är väl bättre med en klunga som man gör en omkörning av, istället för en drös med utspridda cyklister så att man måste göra en massa omkörningar och leta utrymme för det flera gånger.

Tror de delvis kör i klunga av säkerhetsskäl också? Det är för många bilar som prejar en ensam cyklist när de försöker köra om utan att ha fritt från möte. Och det behövs en längre omkörningssträcka för att åka förbi flera cyklar på rad än några i bredd.

Det är väl bättre med en klunga som man gör en omkörning av, istället för en drös med utspridda cyklister så att man måste göra en massa omkörningar och leta utrymme för det flera gånger.

Tror de delvis kör i klunga av säkerhetsskäl också? Det är för många bilar som prejar en ensam cyklist när de försöker köra om utan att ha fritt från möte. Och det behövs en längre omkörningssträcka för att åka förbi flera cyklar på rad än några i bredd.
Är det två filer absolut. Men jag har legat bakom ett sådant gäng. Jättesegt. Traktorer brukar köra in på M mellanåt medan cyklister i klunga inte verkar bry sig

Ah! Det var väl någon idiot som körde. Spolarvätskan fattade jag inte riktigt. Ville han skvätta ner dem? Märkligt spruta spolarvätska vid omkörning om det inte är typ slaskväder och man inte ser något. Men då utan risk för mötande trafik såklart
Ja det var för att dom skulle bli dränkta i spolarvätska. Den gick för fullt hela vägen förbi dom

Ska för en gångs skull gå ut med vänner, bussen är sen och jag väntar och väntar. Det kommer en buss från fel håll (samma linje men fel håll) och när den åker tänker jag ”men vänta nu, vad stod det på den???”..jodå, det var min buss. Pga cruising i stan kör bussarna tydligen andra vägar och min buss hade bytt hållplats. Fanfanfan, blir över 1h sen nu 😭🤬

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 632
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 124
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 059
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 639
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31