Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig trygg med att det jag gör är bra annars hade jag gjort på något annat sätt.
Har kunniga att bolla med om allt möjligt. Som Familjepedagog exempelvis.
Hon upplevs som väldigt trygg men också nöjd. Hon säger till när det är någonting. Gallskrika då skulle jag springa dit för det gör hon aldrig. Utan mer annat ljud lite som jag inte vet hur jag ska beskriva. Men inget hysteriskt.
På @strawberrysylt lät de som att det de gjorde som hon läste om var någon märklig variant där de inte gick in till bebisen alls under 5 minuter. Trots skrik.
Det förstår jag mig inte på.
Men just detta med lyft. Att man inte alltid måste lyfta för det blir redan väldigt många lyst och bära runt på.
Upp och ner från trappa, till och från barnvagn, bil, kök osv osv.
Jag gör iofs övningar för att just motverka smärta för min del.
En liten bebis orkar jag bära runt på överallt. Men som det är nu. Jag skulle inte orka gå 2 km och bära henne. Inte om jag skulle behöva släpa på någonting annat också. Ja om jag var tvungen men smärtan skulle förmodligen komma tillbaka då.
Det är sådant jag gärna undviker om möjligt för som sagt det blir otaliga lyft oavsett på ett dygn.

Jag tänker att blir hon lugn av det du gör så hjälper det ju :).
Ja som sagt i fallet jag läste lät det som att han bara satt i godan ro och typ höjde ljudet på tvn då han slapp höra skriken typ. Men jag kan ju innerligt hoppas att jag missförstod.

Som en psykolog sa när jag kom dit med förlossningsdepression, vi är ju programmerade att reagera på barnskrik. Det är inte konstigt att det blir överväldigande att få en bäbis som behöver oss och som vi vill skydda till varje pris. (Han tyckte också att min första psykolog lät jäkligt skum).

Reagerar mannen inte på barnskrik och vill trösta känns det som ett varningstecken och en anledning att tänka över sin relation hade jag tyckt. (Mina ord inte psykologens).

Har hovis imrn, och typ 95% säker på att ena blir barfota nu, risken för tjock iskaka igen känns ganska låg. Men velar på hur jag ska göra mer #2..va barfota ett par månader första sommaren men blev aldrig bekväm med det, men jag känner att hans fötter skulle behöva få "andas" lite oxå..
Aja, får höra med hovis på plats.

Preppar mig mentalt för att iaf plocka av #1 skorna innan hon kommer så jag slipper betala för halvskoning iaf 😅🙈

Att det visst va 25/3 som hovis skulle komma, inte 23/3 som jag lagt in i kalendern 😬
Så efter att ha klivit upp vid 6 (jobbar em den här veckan. Yay.) så står jag nu med 2 väldigt rena å fina pållar...vars skor ligger på stallgolvet 😅 tog ju in i sån tid oxå för jag va inte hundra på hur lång tid det skulle ta för mig att plocka av xD

Tur de e mjukt i hagen så borde inte gå sönder så mycke tills på onsdag 🙈

(Tog av iom att jag bestämt att bägge får va barfota ett tag, så då bör jag ju bara behöva betala för verkning. Hon tog för halvskoning sist då hon plockade av skorna på ena 😗)

Va ju inte bästa sättet att börja veckan 😅

Första gången jag tagit ut en nyavskodd häst på blötgräs... att se vatten spruta ut genom sömhålen va jag inte beredd på 😬 tror ni matte kommer ha halvpanik för hur mycke skit som samlas där nu?

Stör mig på att jag vet att det har ju varit så innan oxå, haft dom barfota innan, och det har ju aldrig blivit nått. Man brukar ju liksom aldrig göra nått specellt med sömhålen. Men instinkten att spola rent med spruta å packa med lera nästa gång dom tas in är stor 😅🙈

Insåg precis att vi återigen ska ställa om klockorna till helgen :meh:
Kan vi inte bara bestämma oss för att sluta upp med det? Jag bryr mig inte ens längre om vilken tid som väljs bara jag slipper ställa om klockan :arghh:
Jag hatar det
Fullständigt meningslöst. Ser inga fördelar över huvud taget. Tror min hund kommer vara gramse på mig ett tag :D Han.är om möjligt ännu mer morgontrött än jag

Varit ute i blåsten med hundarna, för blött i skogen för någon längre promenad och lite läskigt om något träd skulle få för sig att blåsa omkull när det är så mycket avverkat överallt. När vi passerade ett fält blåste det så det nästan inte gick att andas! Nåja, nu har de fått springa lite och nosa, snaskat morötter och bajsa av sig.

Min potatisskalare är försvunnen ☹️
Har vänt upp och ner på halva köket, känns det som.
Under ett par månader fick jag hjälp av hemtjänsten efter en olycka, jag antar att någon la den på ett ställe som jag inte kan lista ut, när jag fick hjälp att tömma diskmaskinen. Förstår att det inte är lätt att veta var andra har sina saker, men jag har lyckats hitta allt det andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka