Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt trött idag men huvudvärken gav sig. Var jättetrött igår åxå och det blev inte bättre efter att vi var ute och spårade med 5 hundar. Höll antagligen igång lite för bra i lördags och det får jag äta upp nu. Fattar inte att det ska va så svårt att ta det lugnt. Tycker ändå att jag tar det ganska lugnt och att det har gått lite lite framåt. Känner även att jag är något degigare i huvet. Jag vill återhämta mej nu! Helst redan igår. Tålamodet tryter och jag blir bara frustrerad

Jag påbörjade veckohandling online i lördags och gick in igår för att lägga in de sista grejerna innan leverans idag. Döm av min förvåning när leveransen kommer och bara innehåller ungefär hälften av det jag beställt, bland annat de viktigaste ingredienserna till dagens middag saknades. Jag ifrågasatte genast men killen som levererade visade mig kvittot han hade från sitt håll, och när jag kollade upp det på min telefon var mitt kvitto likadant. På något sätt måste jag alltså ha missat sista steget för att bekräfta ändringarna igår kväll, eller så rör det sig om något slags glapp i systemet. Sååå störigt! Inte kan jag komma ihåg alla "bra att ha"-grejer som jag la till heller... :arghh:

En avgift på 35 kr fick vi också betala då beställningen var så pass liten (det tillkommer en sådan avgift på beställningar under 500 kr, men det är aldrig ett problem för oss i vanliga fall). Mutter mutter...

Vill köpa buntade trosor lr padd att lägga i så man kanske kan rida utan att känna hur mjukdelarna mortlas mot sadeln av sittbenen.. men allt är antingen skitdyrt eller från skumma sidor (typ temu) där jag bara känner nej tack 🥲

Jag fick en ångestattack på jobbet. Jag brukar inte plågas av ångest, i varje fall har det inte inte hänt på mycket länge att jag upplevt något liknande. Men nu har det tydligen varit så mycket av allt möjligt som stressar mig på alla fronter att ett telefonsamtal från en missnöjd kund fick bägaren att rinna över.
Störigt att livet ska vara så ibland.

Pass-instruktörer som envisas med köra varannan övning stående, varannan övning liggandes på golvet.
Okey jag vet det är 10 sek "vila" mellan varje set. Men den här kroppen tar liiiiite längre tid på sig ändra från liggandes till ståendes vilket innebär jag kommer aldrig hinna göra övningen i 45 sek. Speciellt om man då även måste byta hantlar emellan.
Annars var passen skitkul och jag kommer ha sjuk träningsvärk i ett par dagar.

Rekommenderar en acavallo seat saver!
Har spanat på dom, men rider i en TCS, och de flesta verkar klämma fast seat savers mellan sadeln å padden (är ju ingrt bakvalv att fästa runt) och det är just sadelkanten som stör 🙈
Har en fårskinnspadd utan kanal som jag tänkt sy kardborrefästen på för att fästa runt sadeln och i shimfickorna på padden.... måste bara göras oxå 🙈
Problemet fanns ju inte när jag hade extra inbyggd buntning i rumpa å lår 😅

Har övervägt att surra fast en seat saver på mig ist för hästen xD

Grannens systerdotter med man. :rage:

Nu har mäklaren jag först anlitade när jag skulle flytta hört av sig att jag fått ett bud på flera 100 000 högre än när jag skulle flytta från huset. Jag frågade om det var de som var i farten igen och jodå, visst var de så. Förra gången bjöd de under vad jag har i lån, sen sänkte de ännu mer men kunde hosta upp pengarna direkt så var jag kvitt "problemet". Jag hade redan visat dem huset, informerat vad jag visste och sen ville de ha ytterligare en genomgång efter att de skambudat.

Jag svarade mäklaren då att de inte skulle få köpa och sen satte de igång med en övertalningskampanj och tjatade att de ville köpa men inte kunde bjuda så mycket. Då vet jag att de redan har flera fastigheter som de hyr ut och att hon absolut vill köpa, de räcker inte med att hon ska ärva grannens gård utan mycket vill ha mer. :banghead:

Jag har redan sagt åt dem och min granne att det inte är aktuellt, men nu brinner det väl i knutarna iom de nya reglerna 1/4. :cautious:

Schibsteds nya cookieregler. Samtyck le betala 🤨 och då betala för att inte få riktad reklam, men fortsatt reklam. BS.

Så ny letar jag ny vädersida..använt mig av klarts jämförelse och gått på den som stämmer mest för stunden. Ugh. Gillar inte alls smhis ui..

Min mage. Jag kan typ aldrig äta utan att akut behöva en toalett. Åt kebab och nu sitter jag i bilen utanför en byggmarknad utan att kunna gå. Vill in till toaletten på byggmarknaden. Kebabstället har ingen toalett så jag tänkte satsa på byggmarknadens toalett.

Hade en jättebra kontakt med banken angående bolånelöfte. Han var väldigt positiv och hjälpsam! Skulle återkomma när jag lämnat in ansökan och kreditupplysning var gjord. Fine. Gjorde det och nu dissar han mog helt. Kundtjänst skulle säga till honom i fredags, inte hört nått. Ringde idag igen, de skulle säga till igen (går inte att ringa direkt till honom och mailen verkar inte gå fram/svarar han inte på), vad mig vänta och så blev jag bortkopplad.
Ska man ge upp nu? Känns så fel att ha ödslar en kreditupplysning på detta.

Trött på servicestället där jag lämnade in min dator 😫 När jag lämnade in och betalade startavgiften sa de att datorn skulle vara klar inom 7 dagar.

Efter 7 dagar ringde jag. Då hade de varit sjuka men sa att min dator skulle tittas på dagen efter.

Nu har det gått 12 dagar och när jag hörde av mig idag hade de inte ens öppnat min dator men de sa att den kanske kan bli klar om 3 dagar 🫠

Trött på servicestället där jag lämnade in min dator 😫 När jag lämnade in och betalade startavgiften sa de att datorn skulle vara klar inom 7 dagar.

Efter 7 dagar ringde jag. Då hade de varit sjuka men sa att min dator skulle tittas på dagen efter.

Nu har det gått 12 dagar och när jag hörde av mig idag hade de inte ens öppnat min dator men de sa att den kanske kan bli klar om 3 dagar 🫠
Men så jävla dåligt! Jag hade blivit jättesur, utan min dator blir jag helt låst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka