Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag inte med i denna grupp men om den är privat och med bukefalister som medlemmar(enbart?) blir det ju lite knepigt om det delas här? Inte för att någon blev uthängd riktigt men känns som något vi inte behöver veta?

mer än att jag kommer undra för evigt vem som ska måla om sitt släp och vad för färg denna väljer;) hm, ja själva proceduren att måla om ett släp låter intressant, ska nog googla :p Och då lär jag aldrig äga ett släp.

Nu är jag inte med i denna grupp men om den är privat och med bukefalister som medlemmar(enbart?) blir det ju lite knepigt om det delas här? Inte för att någon blev uthängd riktigt men känns som något vi inte behöver veta?

mer än att jag kommer undra för evigt vem som ska måla om sitt släp och vad för färg denna väljer;) hm, ja själva proceduren att måla om ett släp låter intressant, ska nog googla :p Och då lär jag aldrig äga ett släp.
Jag undrar mest om personen kommer bara köpa bilar i matchande färg när det ska bytas dragbil?

Jag blev inbjuden av en kompis till en visning av nya Volvo och Renault för en herrans massa år sedan, tror det var tidningen Elle som hade något samarbete med en bilfirma? Jag satt och retade upp mig under hela presentationen av bilarna där focus var färgen på bilarna, var man skulle ställa matkassarna, lägga barnens leksaker och en Renault hade Kenzo designat bilklädseln så ingen bil hade samma klädsel! Tydligen var det vad som var intressant för oss kvinnor, undrar var en grupp män sagt om en liknande presentation?

Näe. Mer än offentliggjort din avundsjuka.

Vidhåller. Det är en privat grupp. Det du gjort är inte ok

"Privat
Det är bara medlemmar som kan se vilka som är med i gruppen och vad de publicerar."

Vill man gå ut i offentligheten skriver man offentligt
Att du inte tog det privat med @alazzi då? 😄

Hon är inte den första som refererar till er privata grupp, för övrigt. Det verkar inte helt lätt att ratta den parallellt med buke 😉

Nej. Gruppen är inte knuten till buke. Men det är hästfolk så vissa överlappar. Hr funnit länge - kanske närmare 25-30 är. Just nu är den på fb.

Om jag hade råd och reste runt mycket med häst hade jag gärna både målat och haft dekaler faktiskt. :D Jag tyckte det var höjden av coolhet att Scandal Play hade en egen buss när jag praktiserade hos Lasse. (Alltså han körde givetvis andra hästar i den också, men Skandalen var ju stjärnan!)

Det stod "Scandal PLay On The Way!" på den. <3

Att du inte tog det privat med @alazzi då? 😄

Hon är inte den första som refererar till er privata grupp, för övrigt. Det verkar inte helt lätt att ratta den parallellt med buke 😉
Märkligt också (för att spinna vidare på ditt inlägg och jag håller med dig), att när det nämns i positiva sammanhang är det ok, men inte när det som nu var en reflektion över i-landsproblem. Då är det inte ok.

Nä. Men lite gränslöst att ta info från privat grupp och göra offentligt Hen som skrev ville nog undvika just den soertens komentare. Hen skrev bland vänner.
Hon hängde inte ut någon alls så nej det är inte gränslöst. Vill man inte att saker kommer ut så skriv inte. Saker från olika grupper nämns då och då annars här och då är det ok, men inte nu bara för att du känner personen?

Jag tolkade inte heller det som avundsjuka utan som ett I-landsproblem, som fick @alazzi att reflektera över olika problem vi har i livet. Det har för mig inget med avundsjuka att göra alls utan snarare med en reflektion över sitt eget liv.

Mest du som gjort det offentligt faktiskt. Utan ditt inlägg hade det kunnat vara från vilket sammanhang som helst. Frågeställningen i sig, att lacka matchande ekipage, är knappast ny eller unik.
Precis. Det behöver ju inte ens ha varit från ett svenskt forum. Jag är med i både tyska och engelska grupper så det hade kunnat vara var som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka