Storlek på avatar

Fossing

Trådstartare
Behöver lite hjälp här... Försöker byta avatar men den enda bilden som "godtas" är när den är pyttepytteliten! Vad gör jag för fel? Jag har ju en lagom stor avatar nu, men när jag försöker ladda upp en bild som är lika stor i cm blir den ändå för stor.
Hur ska jag göra?
// oteknisk fossing :crazy:
 
Sv: Storlek på avatar

Jag har läst igenom den, men hittar ingenting om varför två bilder som är lika stora i pixlar och centimeter är olika i storleken i k... :confused:
 
Sv: Storlek på avatar

Fast det var ju inte det du frågade om.

Att dom blir olika i kb beror på att det är olika mycket info per pixel. Man kan lite ungefärligt säga att ju fler färger det är i bilden ju fler kb blir bilden.

Men kolla inte bilden i cm utan i pixlar.

Sedan beror det ju ibland på filformatet. Alla filändelser godtas inte.

Men faktum är att allt du behöver för att lägga in en avatar/användarbil finns i den nålade tråden.
 
Sv: Storlek på avatar

Äsch. typiskt. Den är lagom stor i pixlar (80x80) men för stor i kb.. Finns inget annat att göra än att skaffa annan bild då, om jag inte vill ha den miniminiliten?
Lägga in avatar kan jag, men bildstorlekar och pixlar är jag inte så bra på... ;)
 
Sv: Storlek på avatar

Men har du provat att lägga in bilden ändå?

Gunnar har fixat och donat lite så jag tror att iaf vissa bilder skalas ner automatiskt.

Du kan minska kb genom att spara bilden som *.jpeg i något annat program än Paint och ändra upplösningen.

Sök på användarblid eller avatar här i forumet. Det finns fler trådar om detta ämne.

Jag är på väg till jobbet nu så jag kan inte hjälpa dig förrän i morgon.
 
Sv: Storlek på avatar

Nu sparade jag den som *.gif och det funkade. Tack för tipsen! :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 095
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 090
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 183
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp