Storlek på exemtäcke

Empalie

Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle beställa exemtäcken inför sommaren (ej pga av exem utan insekter) till mina två halvblod, från h**ks. De brukar ha 145 - 155 i täcken och nu blir jag osäker på vilken storlek jag ska beställa, ngn som vet hur de är i storlekarna?

Sv: Storlek på exemtäcke

Min ena häst har stl 135.. Till henne köpte Jag L.. (för 135 cm) Det passade bra.. Dock gick det sönder ganska snart.. (Kliande Eksem häst)

Sv: Storlek på exemtäcke

Ta 155, eksemtäcken ska inte sitta åt och det kan vara sömmar som skaver om det är för tajt.

Min har 145 i alla täcken, även i eksemtäcket.

Kan rekommendera Ge-Kås eksemtäcke om du har nära dit, de har stora storlekar också, håller ungefär samma kvalitet som Hööks variant, men kostar 350 spänn.

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
318
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka