Storlek på HW täcken

fallon

Trådstartare
En häst som normalt drar 135, vad blir det i HW täcken? Mejlat flera gånger till återförsäljare, men inte fått något svar. Begriper inte riktigt storleksguiden heller faktiskt. Jag förstår om det finns massor med trådar i detta ämne, men jag hinner inte söka riktigt:-(

Sv: Storlek på HW täcken

Tack för svar! Mejlat flera återförsäljare men inte fått svar. Vill de inte sälja el??

Hej!

I den butik som jag har arbetat så var det såhär:
Kunderna som är i butiken är nr 1.
Kunder som ringer är nr 2.
Kunder som mejlar är nr 3.
Dessutom så hade jag undrat om jag hade fått mejlet: Vad är det som säger att du handlar hos mej, och inte på nätet?
Så tänker jag!
Hälsningar Nadira

Min häst har ett 130 i Amigo-innetäcke (mediumfodrat) som sitter perfekt, rhino wug lite 130 var för litet, amigo utetäcke heavy 130 var för litet.
Men rambo wug lite 140 är lite väl stort, men funkar.

Min häst har vanligtvis 135cm, och fick svaret av en åf att om hästen är nättare modell skulle jag ta 130cm och om den är grövre 140cm. Jag tog 130 till min nätta pålle och det sitter perfekt!

Min en har 135cm normalt o kan inte ha hw. 130 blir för litet o 140 blir för stort.

Hej!

om jag hade fått mejlet: Vad är det som säger att du handlar hos mej, och inte på nätet?
Så tänker jag!
Hälsningar Nadira

Helt rätt tänk när man jobbar inom service... not...
tänker alla så där du jobbar eller bara du?
Skulle aldrig handla hos sådana som er...

till TS: Jag har ett fullblod, hon kör 6.0 dvs 130 på amigo innetäcke.
har även ett amigo regntäcke 1200D , 6.0, det är bra med tunnt täcke under men inte om man har 250gr amigo, jag vill ha en strl större för att ha det som skal.
Jag har ett fullblod på 160 som är 135:a i normala fall.

Du får givetvis tycka som du vill. Jag gillar inte att arbeta gratis, gör du?
Förmodligen inte:grin:
Jag måste säga att jag föredrar att lägga mitt krut på kunder som kommer in i butiken.

jag fodrar varje gång jag är i stallet (8 hästar) lunchtid GRATIS + mockar min hästs box.... betalar till å med för att det ska ingå!

de gångerna jag får rida min favvohäst i ett annat stall (galopp) så hjälper jag till om jag har tid att tex packa hö-nät, ta in å ut hästar osv.

har grovtvätt i mitt hus, så jag vet inte huuur många hästtäcken jag har tvättat åt alla olika möjliga folk i olika stall genom åren... (tror det kostar 2-250 kr å lämna in)...

ta å ge...

Fast det känns rätt naturligt att kontakta en nätbutik via just mejl tycker jag.. Och om jag inte får svar så kan i vart fall den säljaren vara säker på att jag inte köper just därifrån i vart fall.

jag fodrar varje gång jag är i stallet (8 hästar) lunchtid GRATIS + mockar min hästs box.... betalar till å med för att det ska ingå!

de gångerna jag får rida min favvohäst i ett annat stall (galopp) så hjälper jag till om jag har tid att tex packa hö-nät, ta in å ut hästar osv.

har grovtvätt i mitt hus, så jag vet inte huuur många hästtäcken jag har tvättat åt alla olika möjliga folk i olika stall genom åren... (tror det kostar 2-250 kr å lämna in)...

ta å ge...

Fast det gör du ju frivilligt, det är ditt eget val. Att försörja sig är inte det. Jag förstår Nadira, hon säger ju inte att hon inte svarar på mail, men att de har tredje prioritet. Själv tycker jag att det är en självklarhet att kunderna i butiken får högsta prioritet.

Till TS: Min medryttarponny har 135, tror hon har 140 i sitt HW Stripe. Det sitter lite stort över bogarna, men hon är nätt och för tillfället smalare/mer omusklad än vanligt.

Fast det gör du ju frivilligt, det är ditt eget val. Att försörja sig är inte det. Jag förstår Nadira, hon säger ju inte att hon inte svarar på mail, men att de har tredje prioritet. Själv tycker jag att det är en självklarhet att kunderna i butiken får högsta prioritet.

såklart kunder i butik är prio 1, men själva inställningen "hur ska jag vara säker på att du köper i just min butik"...

ang. min "hjälp" till stallet så det är klart jag helst inte skulle släpa ut 16kg hö i djupsnö, men va fan, man hjälps väl åt???
jag har jobbat i en apple-butik, där har jag hjälpt hur många kunder som helst att göra back up, installera, fixa å trixa.... gratis och utan att de har köpt något. men vi hade SJUKT bra rykte bland kunder + konkurrenternas kunder... de valde vår butik för att vi var så trevliga. Man kunde läsa på appleforum att många rekommenderade just oss osv.
Hade fått samma lön ändå, men jag antar att vissa gillar serviceyrke, andra kanske inte passar lika bra, olika inställning helt enkelt.

SofiaE, du förstår precis hur jag tänker, skönt:)

Messy: Om du bara visste hur mycket extra tid jag har lagt på mina kunder..
har tex reklamerat en hel del varor som de inte ens är köpta hos mej.

Lämnar tråden, detta är verkligen OT.

Hälsningar Nadira

Jag fick ett mkt bra svar från en åf och beställde ett 140 från densamma till mitt sto, som normalt har 135. Det blev ett Amigo Heavy Plus och det sitter helt perfekt! Om någon undrar:-)

Det beror på lite. Jag hade en som normalt hade 145 cm och i horseware 140. Min andra som hade 155 hade 145 i HW.

Den jag har nu har 135 i hansbo och 130 i HW och båda täckena är rymliga men HW är lite rymligare än Hansbot så han hade nog kunnat ha 125 i HW :D.

Min en har 135cm normalt o kan inte ha hw. 130 blir för litet o 140 blir för stort.

fast har du provat alla de olika serierna? de skiljer sig ju jättemycket i storlekarna även om huvud märket är HW. amigo, rhino och rambo......

Han kan ha rambo newmarket fleece :)
Men amigo o sambos utetäcken bara hänger fram i 140, han blir dyngsur när det regnar. 130 blir för kort i ryggen. Rihno med halvhals kan nog gå, men jag är för snål för att pröva o har dålig erfarenhet av de täcket, känns inte prisvärt. Har bucas smartex täcken till honom o är jättenöjd :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Sharpless
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 498
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 069
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka