Storlek på HW täcken

Sv: Storlek på HW täcken

Ok, tänkte bara om du inte provat de olika modellerna, att det kanske var det... har aldrig sett ett enda HW hänga i bogen? :confused: de är ju rätt högt skurna?

har glömt hur dina pållar ser ut i modellen :o

världens bästa bilder ;)
Det forsade in vatten fram när det regnade, hela bogen blev blöt o han fick skav.

090922002.jpg

090922001.jpg

Ok, tänkte bara om du inte provat de olika modellerna, att det kanske var det... har aldrig sett ett enda HW hänga i bogen? :confused: de är ju rätt högt skurna?

Om man ligger mellan två storlekar och tar den större hänger de gärna i bogen, bogen blir för stor.

Blir lika med min L som är en 125a i bogen och 130 i ryggen. Jag har valt 130 cm. Och då blir täcket stort i bogen och hänger lite och ffa glappar. Värre med innetäcket än utetäcket iofs. Men känner precis igen mig på TS bild.

Här blir dock inga skav, men om det regnar/snöar kraftigt så blir han blöt innanför. Så jag har löst det med att slänga på lös hals då.

I vår när jag skickar täckena på tvätt ska jag be om att hon som tvättar (och lagar vid behov) flyttar bogspännena lite så att det hamnar mer omlott i bogen.

Tillägg - Rhino wug i 130 hade säkerligen blivit perfekt för min då de är tightare i halsen. Men jag vill ha amigo ju.. ;)

Senast ändrad:

Är det bara jag som tycker HW är små i storlekarna? :O
Min häst har 155 i alla andra täcken, men har han 155 i HW blir det förkort! 160 sitter helt perfa!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Sharpless
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 499
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 074
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Eurovision 2025
  • Datorproblem

Hund, Katt, Andra Djur