storlek på martingal

Mirre

Trådstartare
fundera på en sak, hur vet man vilken storlek man ska ha på en martingal? Har bara hittat i full men vet inte om Herman kan ha det. Han har ju x full på allt annat
 
Sv: storlek på martingal

mät från sadelgjorden mellan frambenen och upp till tygeln (när den är sträckt)
 
Sv: storlek på martingal

Ofta så får man ju köpa hem å prova, så det är ju att rekomendera. Passar det inte så får man lämna tillbaka, så länge man inte har ridit i den iaf =)
Jag har ridit en storhäst på en uterit å han ska alltid ha een martingal på sig men det fanns inget frame till honom den dagen så jag lånade en utav dom större ponnysarna å det funkade, så jag skulle tro på att det passar när det är full storlek på den =)
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
954
Senast: VincentM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp