Storlek på täcke, stor C-ponny!

ja det borde ju passa...
har 125 på min arab som e maxad d-ponny
 
Har en c-ponny på 135 cm. Eftersom hon är fjording är hon väldigt grov om halsen (jämfört med ex welsh). Hon drar 135 i täcken.

mvh :bump:
 
hur täckes storlekarna är är ju egentligen bara längden på ryggen, så 125 är nog din storlek, men du får kanske leta efter ett täcke som är bredare--
 
Min 158 häst drar 135, så 125 på c-ponny borde väl kunna funka? B-ponnyn jag har drar 115.
 
Det är det jag är orolig för, för hon har mycket hals, så jag är rädd att det dras fram av halsen och inte räcker i rumpan...Men 135 blir nog alldeles för stort, för hon är inte så bred annars...Jag köper nog 125, så får jag åka tillbaks med det om det inte passar...

Tack för hjälpen allihop!
 
jag tror 125 blir lagom.
jag har de till min rätt kraftiga c-ponny!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 205
Senast: iNHALE
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: Nikan
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: ameo
·
Utrustning Någon som kan säga hur deras storlekar ligger? Ska beställa ländtäcken till de tjejer som ingår i våra lag, och tycker catago verkar...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp