Föl storlek

Jaasse

Trådstartare
Hej

Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att hon blir liten storhäst? 😢 vill ju inte ha ponny. Hur stora var era mindre storhästar vid den åldern??
 
Hej

Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att hon blir liten storhäst? 😢 vill ju inte ha ponny. Hur stora var era mindre storhästar vid den åldern??
Du skriver inte hur gammal hästen är.
 
Alla hästar växer olika. Mina stora brukar vara ca 142-146 vid 6 månaders ålder men har också haft en som var knappt 130 vid 5-6 månader men som nu är 170 och jag är säker på att han inte växt färdigt ännu.
 
De växer olika
vid 8 månader var mitt sto 137cm blev 155cm
hennes föl är nu vid 8 månader 132cm han har en pappa på 169 så borde verkligen inte bli mindre än mamma. (han har inte växt speciellt mycket de senaste månaderna)
 
Rent generellt blir avkommorna mindre med ponnysto+storhästhingst än ponnyhingst+storhäststo.
Hej

Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att hon blir liten storhäst? 😢 vill ju inte ha ponny. Hur stora var era mindre storhästar vid den åldern??
De växer ofta i perioder. Men du kan inte annat än vänta och se...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 258
Senast: Jaasse
·
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
803
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
447
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp