Storlek täcke Horseware vs Bucas

ascha

Trådstartare
Står i valet och kvalet att köpa ett Bucas Celtic som stalltäcke men har tidigare bara haft Horseware så jag undrar hur Bucas är i storlekarna jämfört med Horseware.

På Horseware Amigo Insultator har vi 125 cm och det sitter bra men vad tror ni om Bucas Celtic? 125 eller 130?
 
Det beror lite på hur din häst ser ut i kroppen, min ponny hade större i Bucas än i Horseware för Bucas var smalare över bogen och åkte fram därför.
 
Min travare är lite grövre i fram runt bog osv. 145 i celtic stable. Behöver 155 i amigo tex för de la sig för tight om bogen.
 
V
Det beror lite på hur din häst ser ut i kroppen, min ponny hade större i Bucas än i Horseware för Bucas var smalare över bogen och åkte fram därför.
Vad märkligt! Min häst kan inte ha Horseware alls just för att de blir för trånga över bogen. Bucas däremot funkar fint!
 
Det var nio år sen jag provade på henne (hon är inte här längre). Det kan ju varit modellerna kanske?

Jag upplever att Horseware blivit smalare i modellerna på senaste åren. Förr hade jag en del rambo mm till min grövre kille jag hade då. De som finns idag hade inte funkat på honom.
 
Står i valet och kvalet att köpa ett Bucas Celtic som stalltäcke men har tidigare bara haft Horseware så jag undrar hur Bucas är i storlekarna jämfört med Horseware.

På Horseware Amigo Insultator har vi 125 cm och det sitter bra men vad tror ni om Bucas Celtic? 125 eller 130?
Min Trakehner har 140 i både bucas och Horseware. Han är ett normalbyggt halvblod åt det slankare hållet.
 
130 sitter bra på henne, lagom i ryggen och inte tajt i bogen. Dock lite i längsta laget på sidorna då det hänger nedanför utetäcket. Men jag är nöjd!
 

Liknande trådar

Utrustning Hei, Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i...
Svar
4
· Visningar
487
Senast: Jeps
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Bucas Atlantic? Hur är de i storlek och passform? Jag har ett Bucas Celtic stalltäcke som sitter bra och...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: blayenka
·
Utrustning Hej! Regnperioden närmar sig och dags att köpa ett nytt regntäcke. Har nu Bucas regn-täcke i storlek 135.Med facit i hand kunde hästen...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp