Storlekar Nikeskor

Är Nike små i storlekarna?

  • Ja

    Röster: 23 79,3%
  • Nej

    Röster: 4 13,8%
  • Vet inte, men kör din vanliga storlek

    Röster: 2 6,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    29

Fibusen

Trådstartare
Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft storlek 39 som jag har ”alltid” i alla andra skor, men kollar jag storlekstabellerna på Nike så skulle jag behöva ha typ 41?! Kan det stämma? Är Nike små i storlekarna?

Min fot är 25,5 cm lång ungefär, och ska man lägga på en cm så hamnar jag på storlek 41. Antingen så mäter jag helt galet eller så är Nike små. Hjälp mig lösa detta! :confused:

(Jag har på sin höjd haft någon vintersko i strl 40, men då har den glappat så lagt i sula eller haft tjocksockor på mig. Därför jag tycker det låter konstigt om jag behöver beställa i strl 41)
 
Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft storlek 39 som jag har ”alltid” i alla andra skor, men kollar jag storlekstabellerna på Nike så skulle jag behöva ha typ 41?! Kan det stämma? Är Nike små i storlekarna?

Min fot är 25,5 cm lång ungefär, och ska man lägga på en cm så hamnar jag på storlek 41. Antingen så mäter jag helt galet eller så är Nike små. Hjälp mig lösa detta! :confused:

(Jag har på sin höjd haft någon vintersko i strl 40, men då har den glappat så lagt i sula eller haft tjocksockor på mig. Därför jag tycker det låter konstigt om jag behöver beställa i strl 41)
Jag har förvisso väldigt begränsad erfarenhet, men de Nikeskor jag fick i julklapp var på tok för små trots att de var den storlek jag vanligtvis brukar köpa (37). Fick byta till 38 och de passar perfekt! Jag skulle satsa på stl 40 om jag vore du.
 
Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft storlek 39 som jag har ”alltid” i alla andra skor, men kollar jag storlekstabellerna på Nike så skulle jag behöva ha typ 41?! Kan det stämma? Är Nike små i storlekarna?

Min fot är 25,5 cm lång ungefär, och ska man lägga på en cm så hamnar jag på storlek 41. Antingen så mäter jag helt galet eller så är Nike små. Hjälp mig lösa detta! :confused:

(Jag har på sin höjd haft någon vintersko i strl 40, men då har den glappat så lagt i sula eller haft tjocksockor på mig. Därför jag tycker det låter konstigt om jag behöver beställa i strl 41)

Måttabellen för nike pegasus har alltid stämt för mig, dvs den fotlängd jag har mätt upp och jämfört med i innermått har blivit bra. Jag har dock aldrig lagt på något extra.
 
Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft storlek 39 som jag har ”alltid” i alla andra skor, men kollar jag storlekstabellerna på Nike så skulle jag behöva ha typ 41?! Kan det stämma? Är Nike små i storlekarna?

Min fot är 25,5 cm lång ungefär, och ska man lägga på en cm så hamnar jag på storlek 41. Antingen så mäter jag helt galet eller så är Nike små. Hjälp mig lösa detta! :confused:

(Jag har på sin höjd haft någon vintersko i strl 40, men då har den glappat så lagt i sula eller haft tjocksockor på mig. Därför jag tycker det låter konstigt om jag behöver beställa i strl 41)
Jag tycker mina Nike-skor är väldigt olika i storlek.
Mina löpskor är rätt små i strl. Men mina Nike Air Force 1 tycke jag är jättestora. Jag tog min vanliga storlek och kan lätt ha raggsockor i dem. De är både mycket längre och bredare än löpskorna. Och båda är damskor.
 
Jag har Nike Air Zoom Pegasus som joggingskor (2:a paret nu) och jag har samma storlek i dem som jag brukar ha i skor - dvs 40. De passar bra för hur jag vill ha löparskor, dvs de sitter på tight utan en massa extra rum.
 
Jag har bara erfarenhet av Nikes löparskor. Mina första Pegasus köpte jag i samma storlek som jag har annars, dvs 39. Men med tiden så kände jag tydligt att de var för trånga och stortån nötte även hål på ovansidan. På nästa par köpte jag st 40. De tycker jag är motsvarande 39 i andra skor. Nuförtiden kör jag dock på 40,5 för att få lite extra utrymme och det har jag på alla modeller från Nike (men även på Saucony).
 
Har samma storlek på Nike (löparskor) som på andra märken av löparskor.

Dock har jag väldigt smala fötter, vet inte om det påverkar hur man upplever storlekar?
 
Ska köpa nya promenadskor och tänkte köra Nike då jag haft det tidigare och varit nöjd. Jag är nästan helt hundra på att jag haft storlek 39 som jag har ”alltid” i alla andra skor, men kollar jag storlekstabellerna på Nike så skulle jag behöva ha typ 41?! Kan det stämma? Är Nike små i storlekarna?

Min fot är 25,5 cm lång ungefär, och ska man lägga på en cm så hamnar jag på storlek 41. Antingen så mäter jag helt galet eller så är Nike små. Hjälp mig lösa detta! :confused:

(Jag har på sin höjd haft någon vintersko i strl 40, men då har den glappat så lagt i sula eller haft tjocksockor på mig. Därför jag tycker det låter konstigt om jag behöver beställa i strl 41)

Herr- eller damläst? 41 i herr motsvarar 39 i dam hos flera tillverkare, tex Merrell. Jag har alltså samma modell (Jungle Moc) i 39 resp 41 beroende på om det är herr- eller damvarianten.

Edit: Numera försöker jag gå efter mått om tillverkaren har det i sin storleksguide. Mina fötter funkar bäst med angivet mått 25,5cm.
 
Längesen jag hade Nike, men jag går alltid efter cm-måtten, oavsett vad det ”blir” för storlek. Lägger sällan på den där extra centimetern heller utan tar måttet som matchar min fot bäst.
 
Är modellen ”revolution 6 next nature” jag kikat på. Får beställa en i strl 40 och hoppas att den täcker till.
 
Ja, jag tycker de är små. Dessutom får jag ont i svanken av Nike. Har accepterat och gått vidare i livet, men det tog ett tag.
 
Medan här är Nike det enda jag går i, tittar jag ens på ett par eccoskor så får jag hälsporre 😂

Och jag larde mig fran mitt sista par Ecco att jag far liktorn om jag anvander skor med memory foam. Hur bra de an passar sa klarar inte mina fotter av det.:cautious: Sa nu ar bade ecco och memory foam borta fran min lista av skor.
 
Ja, jag tycker de är små. Dessutom får jag ont i svanken av Nike. Har accepterat och gått vidare i livet, men det tog ett tag.

Nike fungerar toppen åt mig, ”alltid” haft Nike tidigare, men senaste åren har jag testat lite annat men aldrig känt mig nöjd. Har bl.a. haft Asics som fungerar toppen på jobbet men inte hittat rätt för långpromenader ute, så nu återgår jag till Nike.
 
Är det en bra sko annars? Fast du kanske inte har hunnit använda den så mycket än…
Jomen jag har gått en hel del i dem faktiskt! Använder dem också som just promenadskor och är otroligt nöjd. Helt ärligt talat ville jag ha dem främst för att jag tycker att de är snygga (älskar den roströda färgen :love:) men de visade sig vara riktigt vettiga att röra sig i också. Väldigt lätta och nätta, ganska tjock sula med bra stötdämpning och jag kan inte minnas att jag någonsin fått skav av dem utan jag kunde börja gå rätt långt i dem med en gång :)
 

Liknande trådar

Utrustning Treåringen ömmar när jag rider på grusvägar, och med tanken att slippa slå på honom skor redan nu för de korta turer vi gör så travade...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: Lingon
·
Utrustning Ni som har eller har haft såna stövlar, vanliga Tretorn Advance alltså som var och varannan människa hade för några år sedan. Hur är de...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Prinzess
·
Hästvård Lång historia kort: Kallblod som inte känts 100 en tid från och till. Kollad på klinik i april pga hovöm - tunna sulor:skor och sula på...
2
Svar
29
· Visningar
7 607
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp