Storlekar på HW insektstäcken?

MiniLi

Trådstartare
Någon som har koll på hur de olika insektstäckena från horsewear är i storlek?

Har 145 på Nelly i alla vanliga täcken från HW, främst Amigo Bravo men även i rambo summer series. Köpte ett Amigo Evolution i 145 men det var för litet, spände över manken och blev alldeles för kort.
Någon som vet om det är just den varianten som är liten i storlek eller hur andra är i jämförelse?
 
Amigo bug Buster upplever jag stor i storleken och ganska lågt skuren fram så att det hamnar över bogarna. Har inte passat på någon av de fyra hästar jag provat det på.Amigo Mio upplever jag vara samma storlek som övriga amigo utetäcken. Rambo protector upplever jag oxå som normal i storleken och enligt mig bästa passformen av de insektstäcken jag provat.
 
Amigo Bug buster har jag haft till två olika hästar. Satt kanon på swb med rejäl front, bred över bringan. Hästen fick inte ett skavmärke av det trots ute dygnet runt periodvis. Men på min sportferarri aka smalbogen är det katastrof passform. Provade ett Bucas i samma stl och det är ljusår bättre på den typen av häst.
 
Jag tror att Evolution är det enda amigotäcket jag kan tänka mig, annars någon rambovariant. Gillar inte vanliga ”raka” bogspännen och så vill jag ha magplatta.
Funderar på att köpa Evolution i 155, eller om jag skulle köpa ett Rambo hoodie i 145..
 
Amigo Bug buster har jag haft till två olika hästar. Satt kanon på swb med rejäl front, bred över bringan. Hästen fick inte ett skavmärke av det trots ute dygnet runt periodvis. Men på min sportferarri aka smalbogen är det katastrof passform. Provade ett Bucas i samma stl och det är ljusår bättre på den typen av häst.
Min häst är verkligen inte bred över bog/bringa, hon är ju bara 4 så fortfarande ganska tanig i fronten. Blev förvånad att det här var så litet, men det är ju diskfront så kanske därför passformen var så annorlunda..
 
Har ett Rambo sweet-itch, eller det som heter Hoodie nu, i storlek 155, det sitter som övriga täcken jag har från Horseware, dvs, lite för stort. Det gäller även modeller från Amigo.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 920
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: blayenka
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp